Forfatter Emne: Skift af Bi-xenon - hvordan?  (Læst 3558 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

nofx

• Scooterfjæs
  • *
  • Bike: Sv650
Skift af Bi-xenon - hvordan?
« Dato: Juli 30, 2013, 05:12:40 pm »
Hej guys,

På min K04 SV650S er der monteret Bi-xenon. Det er 'ægte' xenon og ikke blot blå pærer - med ballaster etc. Tror det hedder noget med HID.

Men nu er den ene pære begyndt at lyse mere 'rødt' - som om den er ved at dø. Og jeg skal have den skiftet. Men aner ikke, hvad jeg skal kigge efter. Har købt maskinen med xenon på, så ved ikke, hvilket kit der er på etc.

Så mit brede spørgsmål til jer er: Hvad skal jeg gøre for at komme videre her? Hvad er det første jeg skal kigge efter (og jeg er helt n00b her, så håber I kan få mig sat lidt i gang).

PS: Har været hos både Enghave og FA. FA prøvede virkelig at hjælpe, men kunne ikke finde et sted at købe dette på nettet. Kan I hjælpe?  :afro:
Elsker mit 6.5 SVin

Rasmus Modsat

• Sandt SVin
  • Super Velocity
Sv: Skift af Bi-xenon - hvordan?
« Svar #1 Dato: Juli 30, 2013, 05:16:51 pm »
pil lortet af og start forfra? :)

Lyder til at de sådan et billig kina sæt der sidder i...... Normalt er det nemt at skaffe pære igen til de lidt dyrere(bosch osv)
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

nofx

• Scooterfjæs
  • *
« Svar #2 Dato: Juli 30, 2013, 05:20:15 pm »
Well - det ser nu meget plug 'n' play ud, det der sidder på. FA sagde godt nok, at de havde pillet det af på et par maskiner efterhånden. Er det bedste bud - at jeg får det afmonteret? Så vil jeg blot sætte almindelige pærer i istedet, så jeg slipper for det bøvl igen.

Er der ikke en let løsning?
Elsker mit 6.5 SVin

Hollowpoint

• Sandt SVin
  • Sømand så det gynger!
« Svar #3 Dato: Juli 30, 2013, 06:50:52 pm »
Pil pæren ud og tag et billede? Det er garanteret bare en standard "cheap" xenon pære, og så burde det være en nem sag at finde en ny :) Ebay har sikkert bunkevis :P
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

sircajun

• Sandt SVin
  • >>> Z-Bull <<<
« Svar #4 Dato: Juli 30, 2013, 07:11:26 pm »
Jeg  monterede xenon på min tidligere K4 SV650S, men nu er det jo ikke sikkert at det er min gamle du triller rundt på. Hvis du vil beholde xenon på SVinet så ville jeg købe et nyt komplet sæt, det koster ikke specielt meget og så har du nyt at både ballaster og brændere. HVIS det er min gamle er der ikke modificeret noget og du kan nemt konvertere tilbage til standard halogen. Smid et billede op af SVinet, ballaster og brændere. Så tager vi den derfra.
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

nofx

• Scooterfjæs
  • *
« Svar #5 Dato: Juli 30, 2013, 08:01:53 pm »
Super - jeg tager et billede så snart jeg er ved den igen, og giver lyd. Og hvis du er fra Hornbæk (eller deromkring) er det nok din :-)
Elsker mit 6.5 SVin

nofx

• Scooterfjæs
  • *
« Svar #6 Dato: Juli 30, 2013, 10:32:24 pm »
Ok guys - så har jeg været nede og tage et par billeder. Hjælper det?
Elsker mit 6.5 SVin

nofx

• Scooterfjæs
  • *
« Svar #7 Dato: August 01, 2013, 09:46:46 am »
Nå - det virker til, at denne er lagt lidt død :-).

Så må mit bedste bud være at få fjernet xenon og få sat almindelige lamper i igen hos de rare mennesker hos FA...
Elsker mit 6.5 SVin