Idag, da jeg ville rense og smøre min kæde opdagede jeg, at den ved et bestemt punkt bliver træg at trække rundt og strammer faretruende meget. Som sagt sker dette kun et enkelt sted pr. omgang, resten af tiden er slag justeret fint. I søgen på problemet tog jeg dækslet af ved det forreste tandhjul og så til min skræk, at tænderne ser helt forfærdelige ud og formentlig er roden til kædens underlige opførsel.
Jeg ved ikke hvor langt cyklen har kørt med denne kæde, da jeg for nyligt har købt den, men skiftes skal den.
Summa sumarum; jeg skal have købt et nyt kædekit og bruge lidt råd hertil.
Kan det passe at jeg kan købe et komplet kit fra Motorradteile til 92€?
http://www.leovince-hamburg.de/product_info.php?products_id=609I så fald, hvilken opsætning skal jeg vælge?
Hor mange tænder foran?
Hvor mange tænder bagtil?
Endlos/offen?
Antal led?
Jeg tænker at den kan geares en tand op bagtil, da jeg alligevel aldrig kører med max hastighed og det sjove er accelerationen. Hvis jeg vælger 46 tænder bagtil skal jeg da stadig have 110 led og hvad er den generelle holdning til denne gearing?
Hvad er forskellen på disse 2 kits:
http://www.leovince-hamburg.de/product_info.php?products_id=609http://www.leovince-hamburg.de/product_info.php?products_id=610Kan montering klares med almindeligt værktøj, eller kræves der noget guldbelagt fra Suzuki til en formue? Hvis der skal særligt fint værktøj til er der da en venlig indehaver af dette, der vil leje det ud for et kram og en kold øl?
Min maskine er en nøgen Grisling fra 2001.
Mange tak.