Forfatter Emne: PiperX Filterkit hjælp  (Læst 3874 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

MMN

• Sandt SVin
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
PiperX Filterkit hjælp
« Dato: Marts 26, 2013, 11:12:53 am »
Hej

Jeg har købt dette filterkit af en svrider.dk'er, og håber nu på lidt hjælp til montering, da det ikke "gav sig selv" så meget som jeg havde håber på.
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

MMN

• Sandt SVin
  • SV650S 05'
Sv: PiperX Filterkit hjælp
« Svar #1 Dato: Marts 26, 2013, 11:15:16 am »
Det ser ca. sådan her ud monteret.
(billedet er dig af en anden model Suzuki)
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

MMN

• Sandt SVin
  • SV650S 05'
« Svar #2 Dato: Marts 26, 2013, 11:16:58 am »
Sådan ser mit ud lige nu.

MMN

• Sandt SVin
  • SV650S 05'
« Svar #3 Dato: Marts 26, 2013, 11:27:23 am »
Mit problem ligger i venstre side af cyklen
Jeg har:
To slanger som går til et filter i den originale luftfilter kasse.(Billedet 1)
1 Grønt stik (Billede 1) som går til en "Dims" som er skruet direkte igennem original luftfilter kasse(Billede 2)
og så ledningen som går op ad, ved øverste indsugning.(Billede 1 øverste venstre hjørne)

Dele jeg har tilbage, sendt af sælger.(Billede 3)

Palle

• Søndagskører
  • **
« Svar #4 Dato: Marts 27, 2013, 05:02:46 pm »
Hej

Jeg tror du vender pladen forkert. Den skal ligge som et V ovenpå indsugningen. (jeg kan tage fejl, da det kan være billedet snyder)
Indsugningens 2 huller skal passe lige under hullerne i pladen.
I det lille hul i pladen skal du montere (dims) som jeg mener er en temperaturføler. Den er ikke skruet direkte i luftfilterkassen, men igennem en ring med gevind. Den skulle du kunne flytte over til pladen uden problemer.
Omring de 2 slanger er jeg lidt i tvivl - den ene er krumptaphus-udluftning og den kan du blot føre ned langs stellet vha. en af de medfølgende slager. Den anden slange er jeg i tvivl om, men hvis den ender i samme "svamp" i luftfilterkassen, er det nok til  noget trykudligning eller overløb.
Palle, Aalborg - Silver SV650S-03 Mods:  JMV kåbe, undertail og hugger. Sædeskal, Fuld Akrapovic titanium, Tre-mod, Hyperpro forgaffelfjedre, hvide blink mm.

MMN

• Sandt SVin
  • SV650S 05'
PiperX Filterkit hjælp
« Svar #5 Dato: Marts 27, 2013, 07:49:49 pm »
Den er monteret som er V, så den går ned mellem indsugningerne.
Men hvordan sætter jeg "dims" fast i pladen? Gevindet sidder i luftfilterkassen.

Thomas-R

• Sandt SVin
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
« Svar #6 Dato: Marts 28, 2013, 09:21:46 am »
Så jeg ser det har du vel en pair slange, krumtaps udluftning, og din messing temp føler. krumtaps udluftningen skal enten ud i bunden så det ikke drypper på baghjulet,  eller med et lille filter oppe et sted, og er der ikke hul i pladen til temp føleren?. Pair skal proppes af eller monteres med et lille filter. 

Men jeg kan tage fejl, 

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

MMN

• Sandt SVin
  • SV650S 05'
PiperX Filterkit hjælp
« Svar #7 Dato: Marts 28, 2013, 09:44:38 am »
Der er hul i pladen til "dims"/temp. Føler, men hvordan satte du den fast Palle?
Så de 2 slanger skal føres ned?
Hvad med stik/ledning som sidder og peger opad på øverste indsugning? Kan ikke få pladen ned på grund af den.

Palle

• Søndagskører
  • **
« Svar #8 Dato: Marts 30, 2013, 02:40:40 pm »
Til "dims/temperaturføler" skal du have ringen m. gevind ud af luftfilterkassen. Giv den evt. et dask. Falder den ikke ud af sig selv, skal den måske lirkes ud med en lille flad skruetrækker fra bagsiden af.
Ja, de 2 slanger fører du blot ned, hvis de begge før endte i "svampen".
Det stik du nævner, som sidder i vejen, må du kunne flytte lidt på. Kan se at ledningen i forvejen holdes bøjet af en gummiring. Hvis du tager den af og fastgør ledningen på anden vis (evt. med en strips til noget) må den kunne komme lidt af vejen.
Som jeg husker det er det filtrene som er sat fast med stips på tragtene der holder pladen på plads. Det kan sagtens lade sig gøre.
Så få det hele til at passe så godt som det kan og sæt derefter filtrene på og træk dem så langt ned at de holder pladen og strips dem herefter stramt fast til tragtene.

/Palle
Palle, Aalborg - Silver SV650S-03 Mods:  JMV kåbe, undertail og hugger. Sædeskal, Fuld Akrapovic titanium, Tre-mod, Hyperpro forgaffelfjedre, hvide blink mm.