Forfatter Emne: Forgaffel frigang  (Læst 3291 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Hr.Maul

• Plastikrocker
  • huba huba
Forgaffel frigang
« Dato: Marts 09, 2013, 04:27:07 pm »
Hello

Er ny SV1000 ejer og har erfaret fra andre at affjedringen er temmelig blød. Jeg har nu prøvet og min forgaffel er noget svampet. Jeg har målt ved at monterer en strip på gaffelbenet, trille (uden motorgang) ca 20cm for efter at bremse hårdt. Stripsen er dermed gledet 6,7cm op ad gaffelbenet. Har kun erfaringer med GSF650 std gaffel og GSXR600K5 (blev sat på efterfølgende).

Kort og godt er denne frigang for meget eller er det std SV1000?  :?
SV1000N - ZX10R bagdæmper - Wirth progressive fjedre - PiperX filter - MIVV Titanium - armerede slanger - plov - Rizoma lir

Thomas-R

• Sandt SVin
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Forgaffel frigang
« Svar #1 Dato: Marts 09, 2013, 04:54:41 pm »
Pas med hvor meget den dykker, men den er meget blød, køb nogle kraftigere liniære fjedre eller nogle progresive. Ellers er det en gixxer gaffel.

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Søren F

• Sandt SVin
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Forgaffel frigang
« Svar #2 Dato: Marts 09, 2013, 05:25:24 pm »
Har skiftet til hyperpro fjedre (købt brugt på forum) - så er gyngeriet ved gearskift væk, og den dykker ikke så meget længere.
I Dk sværger alle til gaffelskift (gixxer usd - søg på forum). I us/uk er der delte meninger om ikke en fjederudskiftning er nok for langt de fleste.... Works for me, også på trackday.
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Thomas-R

• Sandt SVin
Sv: Sv: Forgaffel frigang
« Svar #3 Dato: Marts 09, 2013, 05:52:19 pm »
Har skiftet til hyperpro fjedre (købt brugt på forum) - så er gyngeriet ved gearskift væk, og den dykker ikke så meget længere.
I Dk sværger alle til gaffelskift (gixxer usd - søg på forum). I us/uk er der delte meninger om ikke en fjederudskiftning er nok for langt de fleste.... Works for me, også på trackday.

Enig, mine progresive virkede også fint på knutten, også selvom det måske ikke virkede sådan :-
Gixxer gaflen skulle bare være liige en tand bedre og meget dyerer :o

Mine var wirth, tror det er kartoffel-kartoffel hvad man vælger. God idé også at lave bagdæmperen også.

Hr.Maul

• Plastikrocker
  • huba huba
« Svar #4 Dato: Marts 09, 2013, 05:59:28 pm »
Jeg har udskiftet std til ZX10R så den skulle være på plads  8)

Syntes dog der var lidt meget sofa gyng gang. Ved en gixxer gaffel gør underværker, men det er lidt over budget lige pt. Tror jeg prøver denne sæson med std og kan skifte til enten Hyperpro eller Wilbers i forgaffelen.

Takker for svarene.
SV1000N - ZX10R bagdæmper - Wirth progressive fjedre - PiperX filter - MIVV Titanium - armerede slanger - plov - Rizoma lir

Vendelboen

• Roadracer
« Svar #5 Dato: Marts 09, 2013, 07:47:56 pm »
Jeg har skiftet til Hyperpro for og bag, og kørte med det hele sidste sæson, og det er som at få en ny og bedre motorcykel...
The ride is the objective... The destination is the excuse.

Mikael_Stokholm

• Søndagskører
  • **
  • GSXR1000 K8, tidligere SV1000K6
« Svar #6 Dato: Marts 09, 2013, 07:51:49 pm »
Jeg har skiftet til Hyperpro for og bag, og kørte med det hele sidste sæson, og det er som at få en ny og bedre motorcykel...

Alex lavede samme opgradering på min gamle sv og det gør en verden til forskel.

Thomas-R

• Sandt SVin
« Svar #7 Dato: Marts 10, 2013, 08:54:13 am »
Vil også mene det er en dårligt idé at sætte en zx10r bagdæmper og standard fjedre for, ballancen i cyklen er jo helt fucked og et sæt progresive koster under 1000kr på ebay.de og det er super nemt at skifte. Hvis det er kommer du bare forbi så skal jeg nok hjælpe,  har løfter osv