Forfatter Emne: Apple id  (Læst 3274 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

kent

• Sandt SVin
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Apple id
« Dato: Marts 06, 2013, 10:09:39 pm »
Er der nogen der ved om man sletter alt på iPhone og iPad hvis man flytter dem fra en appel id til en nyoprettet.
Kan man opdatere dem på ny konto uden at starte forfra.
Har 3 iPhone og 2 iPad på samme konto. ( det er noget rod da alle nu deler Apps og alt hvad der foregå på enhederne)
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Gregers

• Sandt SVin
  • I ride naked...
Sv: Apple id
« Svar #1 Dato: Marts 06, 2013, 10:26:10 pm »
Når du siger "sletter alt", mener du så de ting der er relateret til din apple id, eller alt hvad der ellers ligger på enhederne?

Under alle omstændigheder, så skal du selv gøre det, i det man kan vælge hvilke dele der skal synkroniseres med den nye apple id. Derfor ville jeg nok "wipe" hele enheden og starte forfra for en sikkerheds skyld.

Har prøvet tidligere med konens mobil, og der lå der stadig enkelte ting og flød rundt på mobilen, så som kalendere, billeder i apps osv.
Always be youself.
Unless you can be a Pirate...
Then always be a Pirate!!
SV1000NK6 på gaden... og på banen.

Vendelboen

• Roadracer
« Svar #2 Dato: Marts 07, 2013, 02:06:26 am »
Hej Kent.
Det korte svar er nej... Du kan logge ind med forskellige AppelID på sammen Enhed, men hvis du så senere vil gendanne enheden så får du problemer, da du så skal logge ind igen og downloade de forskellige apps med det rette appleID

Det med at du får de samme apps på begge enheder kan du nemt slå fra... GÅ til Indstillinger - Itunes & Appsstore -Automatiske overførelser - Programmer sættes til 0

Der er ingen grund til at oprette 2 AppleID da du jo så kommer til at betale for samme app 2 gange.. Ved at bruge samme AppleID kan du downloade den samme app til flere enheder..

Håber det giver mening..

Ps: Jeg ved fra erfaring at mange unge bruger hinandens AppleID til at hente betalte apps, for ikke at skulle købe dem..
The ride is the objective... The destination is the excuse.

kent

• Sandt SVin
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
« Svar #3 Dato: Marts 07, 2013, 10:22:14 am »
Super det prøver jeg, konen var lidt træt af mine kalender påmindelser og arbejds apps :innocent:
Der er ingen grund til at betale for noget flere gange så jeg fortsætter med 1 apple-id med de nye indstillinger.
Tak for hjælpen  :thumbsup:
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Søren F

• Sandt SVin
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Apple id
« Svar #4 Dato: Marts 08, 2013, 07:55:31 am »
Apple har gjort det muligt at køre med 2 forskellige apple-id på 1 enhed, således at i fælles køber apps via den ene konto (fælles - eller hos os: min), samt en individuel konto som syncer kalender, kontakter mv.
Søg på apples hjemmeside - det virker fint.
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Vendelboen

• Roadracer
« Svar #5 Dato: Marts 08, 2013, 05:13:00 pm »
Søren den var ny for mig. Det vil jeg undersøge nærmere, Tak  :D
The ride is the objective... The destination is the excuse.

Søren F

• Sandt SVin
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Apple id
« Svar #6 Dato: Marts 08, 2013, 06:21:50 pm »
Selv tak. Dejligt at man - som jeg - kan dele ud af sin totale viden og universelle indsigt i alt.
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3