Forfatter Emne: Skifte bremseklodser, noget for en "amatør" ???  (Læst 3628 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Danniecan

• Søndagskører
  • **
Skifte bremseklodser, noget for en "amatør" ???
« Dato: December 19, 2012, 06:29:39 pm »
Hej.                                                                                                                                                                       Min sv650s ak7 har det seneste år pivet /hylet lidt fra forbremsen ón and off. Klodserne ser ikke meget slidte ud, cyklen har kun gået 9.000 km. Jeg tænker dog at de skal skiftes. Mit Spørgsmål til jer er så bare om det er nemt at skifte sådan et sæt på en ABS model? Jeg aner ikke en skid om det og har kun skiftet småting som olie og     udstødning på min cykel.                                                                                                                                       ...... Hvis i mener jeg selv kan fixe det som amatør, hvor burde jeg så købe klodserne?                                                  ........ På forhånd tusinde tak for hjælpen og god jul.....  :orkester:
« Senest Redigeret: December 19, 2012, 06:31:40 pm af Danniecan »

Brix

• Sandt SVin
Sv: Skifte bremseklodser, noget for en "amatør" ???
« Svar #1 Dato: December 19, 2012, 08:05:54 pm »
Hej.                                                                                                                                                                       Min sv650s ak7 har det seneste år pivet /hylet lidt fra forbremsen ón and off. Klodserne ser ikke meget slidte ud, cyklen har kun gået 9.000 km. Jeg tænker dog at de skal skiftes. Mit Spørgsmål til jer er så bare om det er nemt at skifte sådan et sæt på en ABS model? Jeg aner ikke en skid om det og har kun skiftet småting som olie og     udstødning på min cykel.                                                                                                                                       ...... Hvis i mener jeg selv kan fixe det som amatør, hvor burde jeg så købe klodserne?                                                  ........ På forhånd tusinde tak for hjælpen og god jul.....  :orkester:

Jeg tror nok bremsekaliperen er ens på en cykel med og uden abs, censoren sidder vidst for sig selv. Og i så fald er det ret nemt at skifte, og så længe man holder sig fra bremsegrebet mens man skifter er det svært at ødelægge noget.
Så jeg vil helt klart sige go for it!

Hvor du skal købe dem ved jeg ikke så meget om. De fleste vil dog nok anbefale at skifte til et par ordentlige sinmetal klodser. De bidder bedre end organiske. Det eneste negative jeg har at sige om dem, er de lige skal varmes lidt op når der er vådt før de tager fat. Men det er mpske bare personlig indbildning.

Men hvis klodserne ellers ikke fejler noget, kan en rensning og en gang kobberfedt på bagsiden af klodserne tit fjerne hyle lyden.
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

Danniecan

• Søndagskører
  • **
« Svar #2 Dato: December 19, 2012, 08:13:46 pm »
Hej, tak for dit svar :) det lyder jo dejligt.... Jeg må på jagt efter et sæt...

Danniecan

• Søndagskører
  • **
« Svar #3 Dato: December 19, 2012, 08:31:15 pm »
Det kunne godt blive disse, dog er 76 euro lidt dyrt, men det går vel nok...  http://www.louis.de/_10705639db217f56a2e191deb4919e0601/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10044701         Brix, jeg læste lige dit indlæg med udd, og bare rolig der er mange andre i samme situation. Fx mig ;)

Søren F

• Sandt SVin
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Skifte bremseklodser, noget for en "amatør" ???
« Svar #5 Dato: December 19, 2012, 09:19:07 pm »
Jeg ku' godt - bare brug værkstedsmanualen ;-)

Der er god tid, og hjælp på forum, så go for it!!!
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #6 Dato: December 19, 2012, 10:07:42 pm »
Husk at de nye klodser fylder mere end de gamle slidte så stemplerne skal presses tilbage for at der er plads til de nye klodser.
Du burde jo så skifte bremsevæsken, specielt hvis den ikke er tisgul mere. (Jeg ville skifte det hvis det har kørt 9000 km)
Desuden plejer jeg at lægge en maleromrørrepind i mellem klodserne, og klemme stemplerne længere sammen, så jeg kan rense stemplerne for bremsestøv.
Det er det der gør at bremserne hænger, hvis man ikke renser stemplerne.
Tag en kaliber af gangen, så får du ikke presset for meget væske retur, så det kan løbe over.
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Danniecan

• Søndagskører
  • **
« Svar #7 Dato: December 21, 2012, 07:18:41 pm »
Tak for svar! Jeg prøver, jeg har jo god tid...