Forfatter Emne: Orig. alarm ?  (Læst 5375 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Hjorth

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 12
Orig. alarm ?
« Dato: September 11, 2012, 05:45:14 pm »
Hej
Jeg er ved at finde mig en god alarm, og har fundet denne her fine alarm, med nøglesender.

http://www.suzuki-gb.co.uk/accessories/detail.php?id=000903&sector=onroad&search%5Brange%5D=&search%5Bmodel%5D=&search%5Byear%5D=&search%5Bkeyword%5D=&offset=42

Men i forbindelse med monteringen af den, står der, at man skal kontakte sin lokale suzuki forhandler, og det er så prøvet.
Men de kender ikke til denne alarm, de anbefaler blot en anden model (pirahna c559) ell. (Legos 2)

Mit spørgsmål er: er der nogen der ved om de ubenyttede stik under sadlen er til alarm ? og hvilket adaptorsæt jeg i så fald skal have ?
For hvis det er som der står, at det er udviklet og modeltilpasset til bla. sv1000n-k7 som min, så må det vel være rimeligt "plug and play"

Jeg har manualen til en sv1000k5, og der er ikke illustreret et eneste ledigt stik i wiring diagrammet ?

Håber der er nogen der kan hjælpe  :D

/Carsten

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Sv: Orig. alarm ?
« Svar #1 Dato: September 11, 2012, 07:12:03 pm »
Hmm, der er da ikke meget fidus i sådan en alarm hvis den er plug & play? Så beskytter den vel ingenting, med mindre der ikke er startspærre i, og så kan det sku næsten være lige meget at have siddende?  :innocent:

Hvordan og hvorledes aner jeg ikke, ville bare lige give mit b7 :)
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Sv: Orig. alarm ?
« Svar #2 Dato: September 11, 2012, 08:55:48 pm »
Tag fat i FA Moto sport - de fører den model du linker til.
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Gregers

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 988
  • I ride naked...
Orig. alarm ?
« Svar #3 Dato: September 11, 2012, 10:03:42 pm »
Tag fat i FA Moto sport - de fører den model du linker til.

Det var i hvert fald dem der monterede min. Mener jeg gav lige under 3k for det hele.
Always be youself.
Unless you can be a Pirate...
Then always be a Pirate!!
SV1000NK6 på gaden... og på banen.

Hjorth

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 12
Sv: Orig. alarm ?
« Svar #4 Dato: September 12, 2012, 12:28:09 am »
@hollowpoint
Hvis evt. tyve er ligeglade med at den hyler hele vejen ind bag i bilen, så er det lige meget hvor mange startspærre systemer der er på en mc, den hyler måske 8 x 26 sekunder, og når den først, er inde på et værksted, så kan alle alarmer vel afmonteres ?


Det jeg regnede med var, at et af de multistik der ligger ubrugt under sadlen, måske var et standardstik til original alarm, og indeholdt grundfunktioner, som batt, blinklys, stel og acc.
Og benzinpumpen som en kreds alarmen slutter, så den ikke kan køre hvis alarmen fjernes.

Det ville lyde omstændigt hvis de sv1000'er der sælges nye, med alarm, havde den "sakset" ind i ledningsnettet originalt

Hjorth

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 12
Sv: Orig. alarm ?
« Svar #5 Dato: September 12, 2012, 12:32:09 am »
Det skal lige med, at denne forsikringsgodkendte cat1 alarm, med sender i tændingsnøglen, kan fåes for 120pund på ebay !!

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Orig. alarm ?
« Svar #6 Dato: September 12, 2012, 09:33:29 am »
Der er et stik på venstre side under sædet. Der er ihvertfald benzinpumpe, plus og stel i det så man kan lave en startspærre kreds. Alle ledningerne er sorte og stikket er hvidt og der sidder en sort dut som lukker stikket og forbinder de rigtige ben i det.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Damage

  • Gæst
Sv: Orig. alarm ?
« Svar #7 Dato: September 12, 2012, 10:00:10 am »
Hvad kan man som MC tyv få ud af at læse det som bliver skrevet her. Jo...

Hvis man skal stjæle en SV1000 og bryde startspærre kredsen på en alarmen, så er der en komplet guide her!!!

Det har været oppe på det her forum nogle gange før (hvor administrator har slettet det) at det ikke er så smart at "fodre" tyven med informationer
om alarm montering.

Jeg er klar over at nogle er ligeglade med at få stjålet sin mc og mener at man ikke kan gøre noget imod det alligevel, og så er der andre (inc. mig  :cry:) som har prøvet
at få stjålet sin MC og ikke synes det er særlig sjovt.  :x

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Sv: Orig. alarm ?
« Svar #8 Dato: September 12, 2012, 10:39:56 am »
Hvad kan man som MC tyv få ud af at læse det som bliver skrevet her. Jo...

Intet. Det ved de i forvejen.

Hvis man skal stjæle en SV1000 og bryde startspærre kredsen på en alarmen, så er der en komplet guide her!!!

Hvis man da har monteret den sådan. Det er der ingen garanti for.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Damage

  • Gæst
Sv: Orig. alarm ?
« Svar #9 Dato: September 12, 2012, 11:27:59 am »
Hvad kan man som MC tyv få ud af at læse det som bliver skrevet her. Jo...

Intet. Det ved de i forvejen.

Hvis man skal stjæle en SV1000 og bryde startspærre kredsen på en alarmen, så er der en komplet guide her!!!

Hvis man da har monteret den sådan. Det er der ingen garanti for.

Nej, det er der ingen garanti for, men muligheder er ret stor. Det er den løsning som bliver brugt på værkstederne, fordi ellers skal kunden betale for den tid værkstedet skal bruge på at trække nye ledninger til monteringen af alarmen.

Bo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 633
  • DFM
Sv: Orig. alarm ?
« Svar #10 Dato: September 12, 2012, 01:41:14 pm »
Hvad kan man som MC tyv få ud af at læse det som bliver skrevet her. Jo...

Intet. Det ved de i forvejen.

Hvis man skal stjæle en SV1000 og bryde startspærre kredsen på en alarmen, så er der en komplet guide her!!!

Hvis man da har monteret den sådan. Det er der ingen garanti for.

Nej, det er der ingen garanti for, men muligheder er ret stor. Det er den løsning som bliver brugt på værkstederne, fordi ellers skal kunden betale for den tid værkstedet skal bruge på at trække nye ledninger til monteringen af alarmen.

I min verden er det altså værkstederne der laver fejlen ved at installere på samme måde på alle maskiner, og ikke at vi "taler" om det her i forum.

/bo
MC-løs :-/