Forfatter Emne: Bedre affjedring  (Læst 1775 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

bjuliussen

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 21
Bedre affjedring
« Dato: August 14, 2012, 05:15:50 pm »
Hej folkens!

Hvad er folks erfaringer i forhold til at få noget bedre affjedring på?

Jeg er ret uvidende indenfor dette, og har kun kørt et år. Det skal siges at jeg vejer godt 90 kg, og kører af og til med oppakning, så bilder mig selv ind at den er lidt blød i affjedringen når jeg kører frisk i sving ('gynger' lidt og kan vippe et par gange inden den falder til ro)...

Er det bare et spørgsmål om min teknik, evt. en justering eller er det en god ide med en opgradering og hvad kan i så fald det koste? (vil ikke selv rode med svinet)
« Senest Redigeret: August 14, 2012, 09:05:17 pm af bjuliussen »
31 år. Sort SV650S AK8 - Fuld kåbe - Rizoma diodeblink - Minipladeholder - Yoshimura TRS carbon og Xenon 8000k forlygter, superwhite positionslys.

Gregers

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 988
  • I ride naked...
Sv: Bedre affjedring
« Svar #1 Dato: August 14, 2012, 11:30:30 pm »
Jeg har lige fået sat Hyperpro Progressive fjedre i de originale forgafler og bagdæmper og er imponeret over resultatet. Den er blevet langt mere stabil i sving, høj fart (ikke at jeg nogensinde kører over fartgrænsen sæfølig) og nedbremsninger.

Uden at vide det med sikkerhed, tror jeg faktisk det er en af de mest økonomiske løsninger derude, hvis man ikke vil kaste sig ud i en USD gaffel og bagdæmper fra en ZX10'er eller lign.

Prisen for fjedrene (inkl. olie) var omkring 2600,- eks. montering.
Always be youself.
Unless you can be a Pirate...
Then always be a Pirate!!
SV1000NK6 på gaden... og på banen.

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Bedre affjedring
« Svar #2 Dato: August 14, 2012, 11:56:27 pm »
Andre fjedre i forgafflen + en zx10r bagdæmper kan du gøre for omkring 1500 kr hvis du er heldig på ebay med at finde en billig bagdæmper :)

Fik nogle wilbers fjedre fra tyskland til 1000kr med olie, skiftede dem selv da det er lige så let som at klø sig i røven, med mindre ens arme er for korte  :lmao:   :thumbsup:
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

bjuliussen

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 21
Sv: Bedre affjedring
« Svar #3 Dato: August 15, 2012, 03:54:33 pm »
Takker for svar - dejligt med et aktivt forum  :)

Kan nu se at der allerede er en del snak om Hyper Pro Progressive fjedre her på herinde, så dem hopper jeg på - lyder heller ikke til at det vil komme til at koste det vilde.  :thumbsup:

Bliver spændende at se hvad et sæt nye dæk og ny affjedring vil gøre  :D

31 år. Sort SV650S AK8 - Fuld kåbe - Rizoma diodeblink - Minipladeholder - Yoshimura TRS carbon og Xenon 8000k forlygter, superwhite positionslys.

Vendelboen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 349
Sv: Bedre affjedring
« Svar #4 Dato: August 15, 2012, 03:58:30 pm »
Takker for svar - dejligt med et aktivt forum  :)

Kan nu se at der allerede er en del snak om Hyper Pro Progressive fjedre her på herinde, så dem hopper jeg på - lyder heller ikke til at det vil komme til at koste det vilde.  :thumbsup:

Bliver spændende at se hvad et sæt nye dæk og ny affjedring vil gøre  :D
Jeg har Hyperpro fjedre både for og bag, og jeg er rigtig godt tilfreds, Min Sv1000n styrer meget bedre..
Go get it
The ride is the objective... The destination is the excuse.

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Sv: Bedre affjedring
« Svar #5 Dato: August 15, 2012, 07:26:18 pm »
jeg startede med et fejdre kit HyperPro for og bag

bare fornemmelsen af at den ikke sejlede når man kørte mere en 80 var en stor fornøjelse
synes der var forbedring både ved høj hastighed, i sving og ned bremsning  :thumbsup:

nu er jeg gået fra fjedre kittet til USD foran og zx10r bag på og synes cyklen er blevet en helt anden på ny
dog dog har jeg ingen fornemmelse om det har ændret på hvordan jeg køre
men for mig synes det var det hele værd

dog kan jeg sige at wave skiver gør meget når der bremses hårdt ved høj hastighed ^^
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::