Forfatter Emne: Hvem kan hjælpe med at bore en knækket bolt ud?  (Læst 1239 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Ronni

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 298
  • My name is Bruce Wayne, and I'm an alcoholic
Hvem kan hjælpe med at bore en knækket bolt ud?
« Dato: Maj 20, 2012, 04:37:17 pm »
Jeg har brug for hjælp til en irriterende lille sag, som forhindrer mig i at blive færdig med min Piaggio Zip. En af boltene der holder udstødningen fast er knækket, sikkert som følge af at den tidligere ejer åbenbart har brugt Zip'en til diverse mark-arbejde. Under alle omstændigheder skal jeg i al fald have stumpen ud, så jeg kan få udstødningen sat ordentligt fast, da den ellers bare sidder fast ved manifolden og en enkelt bolt bagpå.



Desværre er jeg nået til et punkt hvor jeg må give op overfor denne. Jeg har savet et snit i stumpen, så jeg derved kunne få fat med en skruetrækker - det resulterede i et knækket håndtag på skruetrækkeren. Jeg har også haft diverse tænger på, men intet kan få tilstrækkeligt meget fat - bolten sidder FAST. Jeg har prøvet at bore stumpen ud, men efter fire knækkede bor gav jeg op på den metode :(

Man kunne sikkert svejse en møtrik fast på stumpen og bruge den til at dreje stumpen ud, men jeg har ikke udstyret til det.

Jeg har derfor brug for HJÆLP! Hvem i Københavnsområdet (Frederiksberg) kan klare sådan en sag for mig? Jeg vil gerne betale for det, så hvis nogen kan anbefale et værksted i nærheden af Frederiksberg vil det være fint - men selvfølgelig endnu bedre hvis en SV-ridder lige kan klare den med et snuptag :)
3/4 liter Gixxer and 4.16 BHP of italian fury