Jeg havde sådan en! Det er nok ikke fair at basere en vurdering på mine erfaringer, da den havde levet et hårdt liv inden jeg fik den, hvorefter jeg gik i gang med at skille den ad. Det er jeg noget bedre til, end jeg er til at samle igen
Sammenlignet med en moderne cykel er det jo noget af en havelåge at køre på. Der er særligt sket meget på dækteknologien siden midt-firserne, og jeg vil foreslå du undersøger hvilken dækstørrelse den bruger og om du kan finde noget fornuftigt til den, inden du køber.
Karburatorer er jo generelt bare et helvede, og det er de også på denne cykel. Det er stort set umuligt at få luftboksen af og på, da du nærmest er nødt til at skære i rammen for at få plads. Jeg gætter på at monteringen på fabrikken starter med karburatorer og luftboks, og derefter svejses rammen rundt om og man bygger en cykel derfra. Det betyder at karburatorerne også er ret irriterende at komme til.
Min GS'er havde også en banken fra bunden af motoren, formentlig et slidt leje. Jeg ved ikke om det er en generel fejl.
Desuden brugte min GS'er temmeligt meget benzin - dog mest når den stod stille og pissede det hele ud på gulvet, fordi benzinhanen var utæt. Det problem fik jeg aldrig løst, selv med 3-4 forskellige rebuild kits.
Hvis der er andet du vil vide, så bare spørg...