Forfatter Emne: For lange ben til SV650  (Læst 6690 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

knallert

  • Wannabe
  • Indlæg: 4
For lange ben til SV650
« Dato: April 18, 2012, 10:29:55 pm »
Jeg er ved at købe min første mc og kigger hovedsageligt efter SV'er og i dag var jeg ude og kigge på en SV650N fra 1999.
Da sælgeren drejede nøglen og trykkede på startknappen gik der lige et par sekunder hvor jeg var SÅ klar på at hive pengene op af lommen - for pokker hvor lyder sådan en maskine godt! :)

Men da jeg så kørte en lille tur gik der lidt skår i glæden, fordi jeg sad faktisk ikke særlig godt på den.
Jeg er 190 cm høj men har relativt lange ben og jeg havde ret svært ved at få knæene ind under de der buler i tanken, så jeg følte at jeg sad og strittede med benene ud til siden.  Og efter bare et kvarters tid begyndte bukserne nærmest at blokere for blodomløbet i benene (det er dog lånte bukser som er lidt for små). Så min drøm om at købe en mc og køre sydpå bristede på den korte prøvetur...

Nu har jeg så læst lidt om tilbagerykkersæt til forhvilerne og højere sæde, og det er mit indtryk at for 3-4000 kr kan man forbedre kørestillingen lidt for os langbenede, men er der nogle ulemper ved at have fødderne længere bagud, f.eks. ifm. lange ture eller andet?

Og så kunne det jo være fedt at lige prøvesidde en langbenet rytters SV'er med tilbageflyttede fodhvilere og/eller højere sæde inden jeg køber maskinen. Så hvis der er en af jer som har (løst) samme problem ville jeg blive glad for at få lov at hoppe op på kværnen. Helst i Kbh da jeg er på cykel (måske på Langelinje?).

PS: Nævnte jeg at motorlyden var helt fantastisk? :)

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Sv: For lange ben til SV650
« Svar #1 Dato: April 18, 2012, 10:45:10 pm »
Jeg er 192 og havde samme problem. Jeg startede med at sænke fodhvilerne, de gik konstant i jorden, så det blevet lavet om igen. Jeg har dog aldrig prøvet at løfte og sætte dem bagud, men vil det gøre det bedre? Jeg fik lavet mig et højere sæde, og det hjalp så meget jeg ikke har kigget efter andre løsninger siden. Altså min ben har det langt bedre, men jeg sidder dog ikke som på min fars Bandit.
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: For lange ben til SV650
« Svar #2 Dato: April 19, 2012, 09:39:22 am »
Jeg er 193 og har en kammerat på 195 som havde en 650'er med tilbagerykkersæt på. Det virkede bedre end de originale, men han kører nu naked fordi det blev for pres i længden. Dog kørte ham og jeg næsten 3000 km i påskeferien sidste år... Endda uden at forlade sjælland ;-) Det kunne hans ben godt holde til på 650'eren med tilbagerykkersættet.

Så hvis det er den cykel du skal have - så kan problemet afhjælpes... Mere eller mindre...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Mr.Sv

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 86
Sv: For lange ben til SV650
« Svar #3 Dato: April 19, 2012, 12:01:20 pm »
jeg er 204 cm, og kører sv1000n .. Der er mere plads på den end en 650, og selvfølgelig en del mere lyd og moment. Så prøv sådan en :-)
Sv1000N K6

klingenberg

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 149
Sv: For lange ben til SV650
« Svar #4 Dato: April 19, 2012, 01:09:51 pm »
Er selv 190, med ret lange ben, så følger med her  :mrgreen:

Hvor meget forskel gør et højere sæde?
jeg er 204 cm, og kører sv1000n .. Der er mere plads på den end en 650, og selvfølgelig en del mere lyd og moment. Så prøv sådan en :-)

Er stellet ikke det samme på sv 650 og 1000, afhængigt af s og n modellen?
SV 650 K3, Fuaaaark :D

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Sv: For lange ben til SV650
« Svar #5 Dato: April 19, 2012, 01:29:50 pm »
Er selv 190, med ret lange ben, så følger med her  :mrgreen:

Hvor meget forskel gør et højere sæde?

Er stellet ikke det samme på sv 650 og 1000, afhængigt af s og n modellen?
Hvor meget forskel? Tænker du på tal, eller følelsen i knæet?
Tror jeg har vundet 30-40 mm ved at få lavet en sæde.
Jeg troede heller ikke der var den forskel på de 2 stel?
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Sv: For lange ben til SV650
« Svar #6 Dato: April 19, 2012, 01:34:16 pm »
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: For lange ben til SV650
« Svar #7 Dato: April 19, 2012, 08:49:10 pm »
Du skal være velkommen til at komme og prøve sidde min sv1000n med tilbagerykker sæt, som dog er rykket så langt frem og ned det kan, dog stadig længere tilbage end std.
Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

knallert

  • Wannabe
  • Indlæg: 4
Sv: For lange ben til SV650
« Svar #8 Dato: April 20, 2012, 12:21:51 am »
Tak for input.
Brix, du har både højere sæde og tilbagerykkede fodhvilere - gør det at dine ben nu passer til cyklen eller sidder du stadig som en cowboy på en rodeotyr? ;-D
Og hvor meget skal man slippe for sådan et sæde?

Skurk Jakob, som jeg forstår dig havde din ven en S model og har nu skiftet til en N? Er der forskel i benstillingen på de to, udover hvad det høje styr giver? Det er en N jeg kigger på.
Ellers lyder det godt, omend lidt træls at køre 10 gange Sjælland rundt i en påskeferie. :)

Og tak for råd om at få en 1000er, men jeg syntes der var rigeligt go i den lille, næsten skræmmende meget, så i eg skal nok lige have en sæson eller to til at vænne mig til accelerationen.
Måske hvis man kan få en 1000er droslet til ca 70 hk? :D

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: For lange ben til SV650
« Svar #9 Dato: April 20, 2012, 11:22:25 am »
Skurk Jakob, som jeg forstår dig havde din ven en S model og har nu skiftet til en N? Er der forskel i benstillingen på de to, udover hvad det høje styr giver? Det er en N jeg kigger på.
Ellers lyder det godt, omend lidt træls at køre 10 gange Sjælland rundt i en påskeferie. :)

Stellet er ift. benstilling det samme... Der er dog den forskel at vinklen i hofterne er mere udholdelig på en N end på en S hvis man har lange ben. Jo længere ben og jo mere foroverlænet (s-model) jo mere ubehageligt. Så en N-model er bare generelt mere behagelig at sidde på fordi man er mere oprejst.

Ang. den der tour-de-fiss på Sjælland... Ja, så behøver jeg vist ikke at uddybe mere ;-) Vi hyggede os!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

ANDERSHP

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 279
Sv: For lange ben til SV650
« Svar #10 Dato: April 20, 2012, 12:19:12 pm »
jeg er 2 meter og har en 1000N - sidder fint. Forstår stadig ikke hvordan Langemand kunne have en 1000S hvor man er krøllet mere sammen
Drengerøve har ingen alder!!

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
For lange ben til SV650
« Svar #11 Dato: April 20, 2012, 03:41:43 pm »
Jeg har 1000n og lange ben. Jeg har rykket org. fodhviler 3 cm bagud og 2 cm op, og kan dermed få knæene ind under bulen på tanken.

Det klares billigt og godt med Jack-up plates, homemade eller EBay
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

bjuliussen

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 21
Sv: For lange ben til SV650
« Svar #12 Dato: April 26, 2012, 11:41:57 am »
Jeg er 192 cm og har ikke rigtig nogen problemer (har dog heller ikke absurd lange ben).

Jeg synes derimod at tøjet er ultra vigtigt - det er klart at hvis du iklæder dig en stram læderdragt vil blodomløbet i benene selvfølglig ikke være optimal med din højde, men hvis du tager noget kvalitets tekstil tøj på hjælper det en del.

Jeg har prøvet både Thansen agtig tøj i forhold til mit eget Dainese sæt - og synes komforten stiger meget.

jeg har dog også kun kørt ture på højst et par timer - om 3 uger kører jeg en uge til Harzen på MC tur - spændende om jeg stadig har samme mening  :D
31 år. Sort SV650S AK8 - Fuld kåbe - Rizoma diodeblink - Minipladeholder - Yoshimura TRS carbon og Xenon 8000k forlygter, superwhite positionslys.