Taktak.
Man kan ikke vende det på hverken KTM'en eller GasGas'en, så jeg kommer ikke udenom "rigtigt" gearskifte alligevel..
Den var ikke møntet på dig Sajmon
Så må jeg vel tolke det, som om lussingen er sendt til mig!
Selvom jeg egentlig har lidt svært ved at se, hvor min argumentation er væsentlig anderledes end Sajmons, så kan jeg godt tage det.
Luske: Jeg har jo ikke tvivlet på, at dine og Janniks råd er velmente. Men jeg reagerede, da I nærmest fik det til at fremstå som en nødvendighed. Hvis jeg tilbragte væsentligt mere tid på bane, så ville jeg trods min gammelmands-stædighed helt sikkert lytte til Jer, og give det et forsøg. Men da jeg som de fleste kører minimalt på bane, og helt sikkert ikke kan se fordelen ved almindelig gadekørsel, ja så hænger jeg altså ved det traditionelle. Men det er ikke det samme som at sige, at jeg ikke tror I har fat i en pointe.
For nogle år siden overhørte jeg Klavs Lyngfeldt (som jeg OGSÅ respekterer for sin erfaring på bane og vej) i samtale med nogle kursister på Knutstorp. Han sagde, at de ville kunne hente et sekund ved at vende gearskiftet...! Og her er det så, at "Max Biaggi-kortet" kommer i spil. Ikke for at slå dig (eller Klavs Lyngfeldt) oven i hovedet. Men for at synliggøre, at det ikke nødvendigvis er helt sort, at beholde sit gear som det er født. Og alligevel er tanken jo lidt spændende........jeg tror da nok lige, at Carlos Checa kan forberede sig på at aflevere trofæet tilbage igen, hvis Max han lytter!
Jeg (og de andre tvivlere) lytter også, men vi tager alle en beslutning efter hvad vi føler mest naturligt, og hvad vi iøvrigt skal bruge cyklen til. Længere er den ikke!
Vi ses på vejene, Søren