Forfatter Emne: Nyt liv i Piaggio Zip - hjælp søges  (Læst 1511 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Ronni

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 298
  • My name is Bruce Wayne, and I'm an alcoholic
Nyt liv i Piaggio Zip - hjælp søges
« Dato: Marts 30, 2012, 10:52:36 am »
For et par år siden købte jeg en knallert-45, en Piaggio Zip. Jeg kørte på den en enkelt sæson, og det var super! Jeg low-sidede en enkelt gang nede på Halmtorvet, kæresten blev busted for at køre på cykelstien, med en veninde bag på og uden hjelm (selvfølgelig ingen bøde, hun er jo kvinde), og det var generelt bare sjovt at køre på den! I november 2010 blev den sat ned i kælderrummet, og siden er den blevet dækket til med omkring halvanden meter af kærestens skrammel (hvor mange glas-lysestager har man egentligt brug for???), og sejren er selvfølgelig at jeg har fået skubbet skramlet ud af stuen og ned i kælderen. Men det er gået hårdt ud over knallerten, og NU skal den altså ud at køre!

Men jeg forventer ikke at den kan starte lige nu - der skal nok et nyt batteri på, og formentlig også en ordentlig gang karburator-rens og justering. Jeg ved ikke rigtigt om jeg har mod på at gå i gang med det, min erfaring er at jeg er god til at skille ting ad, men at samle tingene igen... Suk.

Er der nogen her der kender nogen, eller har gode erfaringer med nogen i nærheden af Frederiksberg der kan løse den opgave? Er der en skrue-dag på vej, hvor jeg ikke vil blive grinet ud af rummet hvis jeg dukker op med en karburator fra en knallert?
3/4 liter Gixxer and 4.16 BHP of italian fury

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Sv: Nyt liv i Piaggio Zip - hjælp søges
« Svar #1 Dato: Marts 30, 2012, 11:10:08 am »
Er der en skrue-dag på vej, hvor jeg ikke vil blive grinet ud af rummet hvis jeg dukker op med en karburator fra en knallert?

Tag dog hele pakken med på skruedag som er fastsat til fredag i næste uge 6 april hos Sajmon...så kan du give hele feltet en prøvetur på knallerten  :mrgreen:
Tror ikke at du vil blive grinet ud...udover de sædvanlige kærlige kommentarer  :blink: :innocent:

Send en PM til Sajmon vedr adresse osv.
Jeg ved dog ikke om vejret vil have indflydelse på arrangementet .. men hold øje med tråden  http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=17680.0

 :lmao: over din kommentar omkring hvor mange glas lysestager man egentlig har brug for  :thumbsup:
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

Gregers

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 988
  • I ride naked...
Sv: Nyt liv i Piaggio Zip - hjælp søges
« Svar #2 Dato: Marts 30, 2012, 11:14:15 am »
Jeg har også Piaggio ET2 stående som ikke er blevet brugt synderligt meget siden MC'en kom ind i billedet. Men jeg fik min serviceret hos Scooter City for ca. 700,- hvor de tjekkede alt igennem efter den havde stået i en garage i ca. 2-3 år.

Den trænger godt nok også til en tur igen, men vi kan da evt. mødes, skille dem ad og sammen se hvor mange ulykker vi kan præstere når de skal samles igen.  :lmao:
Always be youself.
Unless you can be a Pirate...
Then always be a Pirate!!
SV1000NK6 på gaden... og på banen.

Ronni

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 298
  • My name is Bruce Wayne, and I'm an alcoholic
Sv: Nyt liv i Piaggio Zip - hjælp søges
« Svar #3 Dato: April 17, 2012, 08:06:39 am »
Der er nyt i sagen! I weekenden havde jeg fået smidt så meget af konens skrammel ud, at jeg kunne komme til scooteren, så i går aftes skulle jeg lige se hvor slemt det egentlig stod til. Der er jo kickstarter på, så man kunne jo altid prøve at trampe lidt på den...

Det blev ikke nødvendigt - den sprang til live ved tryk på starteren! Efter at være blevet smidt ind i et kælderrum og have stået stille i halvandet år, starter den stadig første gang! Det er da imponerende...

Nu kom jeg så i tanker om hvad der skal laves på den - bolten der holder udstødningen har været slået ud og har desværre taget en del af gevindet med sig, så udstødningen er holdt oppe i forrøret. Det er vist ikke så godt, og da jeg ikke har tænkt mig at skifte svingarm på den, skal jeg have fundet en der kan svejse udstødningen fast. Hvor får man gjort den slags i København?
3/4 liter Gixxer and 4.16 BHP of italian fury