Hej Rødder,
nå, nu må jeg ha' lidt rådgivning igen.
Jeg købte jo mit gule lyn sidste år, der havde den kørt 28.000km. Jeg fik sat nye dæk og bremseklodser på, ellers er intet gjort ved den.
Den har sidst været til service (24.000km) i oktober 2008 og efter hvad jeg kan se i papirerne fra sælger er der ikke gjort andet ved den siden udover at den fik et nyt batteri lige inden jeg købte den.
Nå, jeg har så købt Wilbers fjedre og olie til forgaflen, jeg skal ha' kigget på gashåndtaget for det sætter sig fast og så skal jeg ha' skiftet olie, oliefilter og pakning.
Min kære far er tidligere automekaniker og er god til alle mekaniske fiflerier på biler, han siger han kan hjælpe mig med at ordne de ovennævnte ting, men han er ikke nogen vårhare længere, har en nylig brokoperation han stadig bøvler lidt med.
Så jeg er sgu i tvivl om jeg "tør" tage udfordringen om forgaffelprojektet op selv sammen med ham, jeg har jo absolut INGEN erfaring eller ved noget som helst om den slags, så jeg skal virkelig stole på at han ved hvad han gør. Han har jo ikke kørt mc i noget der ligner over 30 år.
Så jeg overvejer om jeg skal smide den til mekaniker for at få smidt fjedrene i, og om jeg i så fald også bare skal lade dem give dyret et service, ordne gasrullen, skifte olien og hvad bør mere gøres omkring de 30.000 km?
Hvad dævlen ville I gøre i min situation?