Ja så har jeg haft den ubehagelige "fornøjelse" at være blandt de første som ankom til en voldsom trafikulykke på vejen ud for hvor vi bor i går aftes ved 22 tiden.
http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=318281Jeg har for første gang haft fysisk kontakt med med et dødt menneske...
Ulykken skete ved at en 4-hjulstrækker kommer fra Strø-siden og i det sidste sving mister herrerdømmet over bilen, muligvis fordi den kommer ud i grøften. Den ruller rundt flere gange inden den til sidst rammer frontalt over i en Toyota sportsvan som kommer imod.
De 2 unge i 4-hjulstrækkeren er døde på stedet, den ene en 21 årig kvinde ligger på maven på asfalten, og har et ca 10 - 15 cm hul gennem ryggen, og med adskillige brud på rygsøjlen, og den 23 fyr sidder totalt fastklemt i bilen, som ligger på taget eller rettere der hvor taget engang har været...
Vi får hevet føren af sportsvanen ud og han bløder voldsomt fra hovedet, og da han får blodfortyndende er vi noget bange for om han vil overleve uheldet. Hans kone har ondt i brystet og er ved at gå i panik, men en af de andre fremmødte tager sig af at berolige hende. Heldigvis er der stoppet en pensioneret sygeplejeske som tager sig af manden med hovedlæsionerne.
Jeg prøver sammen med 2 andre om vi kan få den 23 mand ud af bilen, men forgæves, men vi kan også konstantere at han er død på stedet.
Efter hvad der føles som lang tid kommer ambulancerne og politi, og overtager arbejdet, og vi andre kan fortrække og tænke tingene godt igennem...
Puha en grim oplevelse, som jeg håber i andre aldrig kommer ud for hverken som jeg gjorde i går eller som det der er værrer...
Hmmm... Jeg tror jeg ligger mig bagerst på turen i dag...