Forfatter Emne: Dødt plasma tv!?  (Læst 2629 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Hønse

• Sandt SVin
  • Hey fuckfjæs, kom og slå dig ned....
    • "passiv" profil hos DFMC
Dødt plasma tv!?
« Dato: Oktober 11, 2011, 06:27:28 pm »
Hey boys

Nu har jeg igen i år ikke sådan været rigtig aktiv herinde, men før i tiden var der en masse halv nørder som kunne lidt af hvert. Så håber der er nogen som har et godt bud på dette.

Mit fjernsyn har mistet billedet og jeg har googlet mig frem diverse ysus print kit ting som nok bør skiftes, for noget der ligger fra 1000 til 2000 kr.

Problemet er bare at jeg ikke ved hvordan jeg tjekker om det er y-bufferen det eksempelvis er galt med, som det vedhæftede billede nævner. Syntes nemlig at det er lidt skidt bare at bestille noget som koster halvdelen af et nyt fjernsyn og som man ikke ved om vil virke  :?

Så er der nogen som kender nogen, nogen som kan noget eller bare nogen som kan få billige AV stumper  :P

Fjernsynet er et Philips 50PFP5532D/12
« Senest Redigeret: Oktober 11, 2011, 06:32:07 pm af Hønse »
:mrgreen: is a TLS"v" 

(aka pre SV)

off-topic ad

Hollowpoint

• Sandt SVin
  • Sømand så det gynger!
Sv: Dødt plasma tv!?
« Svar #1 Dato: Oktober 12, 2011, 12:36:52 am »
Der er ikke nogen "nem" multimeter måde at kontrollere hvad der er galt med det TV.. Det kræver et oscilloskop og i det mindste et blokdiagram over stumperne, eller en god tekniker ;) Hvis der simpelthen er INTET på billedet der kan give en indikation eller symptom så er det den lange vej med målepinden igennem apparatet..

Er det et gammel tv? For medmindre du finder en god nørd der kan kigge dybt i maven på det (og meget billigt) så kan det sjældent betale sig at reparere.

Jeg har desværre hverken tiden eller måleudstyret til det  :undecided: , om evnerne er der finder vi nok aldrig ud af..  :angel:

Edit: kunne selvfølgelig også bare slå tv'et op istedet for at spørge om det er gammelt  :lol:
« Senest Redigeret: Oktober 12, 2011, 12:42:08 am af Hollowpoint »
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

Per

• Sandt SVin
  • ...det dejlige SVin....
« Svar #2 Dato: Oktober 12, 2011, 09:48:06 am »
Hej Hønse

PM sendt

Mvh Per
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
« Svar #3 Dato: Oktober 12, 2011, 09:55:49 am »
Hey boys

Nu har jeg igen i år ikke sådan været rigtig aktiv herinde,

Det er fordi du er blevet MEGA kærestekedelig!!  Hils "lænken" derhjemme  :mrgreen: :wink:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Hønse

• Sandt SVin
« Svar #4 Dato: Oktober 12, 2011, 10:38:14 am »
Det er et Philips fra '08, men der står "manufactured 2007.11.21 by SAMSUNG" inde i det  :lol:

Venter spændt Per  :thumbsup:

Niels, nogen er cykelryttere andre er liderkarle du ved   :wink:

(aka pre SV)

off-topic ad

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #5 Dato: Oktober 12, 2011, 04:25:09 pm »
Niels, nogen er cykelryttere andre er liderkarle du ved   :wink:

LOL  :lol:
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Per

• Sandt SVin
« Svar #6 Dato: Oktober 13, 2011, 12:32:50 pm »
PM sendt
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Rasmus Mølgaard

• Plastikrocker
    • Warfare Records
« Svar #7 Dato: Oktober 13, 2011, 07:10:13 pm »

Rasmus Modsat

• Sandt SVin
  • Super Velocity
« Svar #8 Dato: Oktober 13, 2011, 07:25:37 pm »
Kan det overhovedet betale sig at begynde at rep. på sådan et gammelt tv?? Når du næsten får smidt et nyt i nakken når du køber en pakke smør?
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Per

• Sandt SVin
« Svar #9 Dato: Oktober 13, 2011, 08:28:01 pm »
PM sendt
Dem der visker lyver!

:lmao: :lmao:   nogen gange må man bare lyve .... men lad nu være med at fortælle Hønse at jeg har skrevet det her...schyyyyyy  .......  :mrgreen:

Problemet med hans tv er enten defekte drivere på de 2 eller 3 boards som sidder monteret i tv'et...medmindre... der er problemer med de elektronik lytter som sidder på strømforsyningsboardet...disse kan nemlig over tid blive varmepåvirket så de står af.... disse er rimelige billige at få lavet af en som kan det der...og hvis der er driver boards som skal  skiftes 2 til 3 stykker afhængig af model så koster det 1600 ekskl. moms .. det må man så lige undersøge inden man kan se om det kan betale sig.........og det kan det mange gange....  [afro|

Hønse

• Sandt SVin
« Svar #10 Dato: Oktober 14, 2011, 07:58:07 am »
Hej Per

Jeg har målt på FET transistorene på Y-main boardet og de skulle ikke fejle noget.

Så min egen lille diagnose, siger mig at jeg kun skal bruge Y-bufferen 996510011737 fra det vedhæftede dokument  :)

men tak for pm og jeg ringer lige i løbet af dagen, så må vi se om det som nævnt kan betale sig at rode mere med  :?

(aka pre SV)

off-topic ad