Jeg havde givet damen (jeg låner hendes konto i dag, da jeg står for det mekaniske derhjemme) et kursus ved mestersvinger.dk på Knutstorp her d. 30 august.
Efter cyklen havde været startet ved teknisk kontrol, nægtede den at starte - ikke engang et et lille øf. Selvom der blev ladet på den og vi forsøgte at skubbe den i gang.
For at gøre en halv lang historie kort, strandede sv'eren i sverige men kom hjem på et fejeblad i fredags. (stort tak til Henrik ved Suzuki i Landskrona, han var en stor hjælp og fik overtalt SOS til at fragte maskinen hjem).
Nå men i går fik jeg tid til at kigge lidt på den og der var ingen gnist overhovedet!
Ok, fat i håndbogen, måle tændingssystemet igennem og det første der er galt er at spændingsniveauet fra "signal generatoren" (Clymer's term) jeg ville kalde den for pick up'en er langt under 3V, nærmere under 0,2V ved tørning med starteren. Men modstanden igennem pick up'en er 190 ohm, dvs indenfor det brugbare område.
Er der andre som har haft samme fejl og kan det virkelig passe at man også er nødt til at skifte statoren ud samtidig?