Forfatter Emne: Hjælp, min fodhviler går i!  (Læst 1541 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Brix

• Sandt SVin
Hjælp, min fodhviler går i!
« Dato: August 04, 2011, 03:22:04 pm »
Jeg er lige kommet hjem fra en frisk køretur, og endnu engang er det sket min fodhviler går i jorden. Jeg får sq et lige stort chock hver gang. Jeg synes selv jeg kører "forholdsvis" pænt, så begriber ikke hvorfor de går i? Er det bare ikke større fri-vinkel, eller hvad det hedder, på en SV'er`? Eller gør jeg noget helt forkert? Jeg flytter da vægten på motorcyklen når jeg drejer, men det er ikke sådan mit knæ går i, med mindre jeg prøver på det. Og i mit hoved skal mit knæ da gå i jorden, før fodhvilerne, med de lange stænger jeg har. Håndtere jeg maskinen helt forkert, eller kører jeg bare ikke nær så pænt som jeg tror?
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

Husum

• Roadracer
Sv: Hjælp, min fodhviler går i!
« Svar #1 Dato: August 04, 2011, 04:08:45 pm »
Du kører bare ikke helt så pænt som du tror ;)

Fodhvilere i jorden er helt normalt, men jeg kender godt det chok det gav de første gange.

Køb evt. et tilbagerykkersæt hvis det generer dig. Det sidder så højt, at de meget gerne IKKE skulle komme i jorden.
Min SV 1000 N på MCG: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35338&xl=true

Der findes kun én ting der er sjovere end ting på 2 hjul - De samme ting på 1 hjul.

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
« Svar #2 Dato: August 04, 2011, 05:49:18 pm »
Køb evt. et tilbagerykkersæt hvis det generer dig. Det sidder så højt, at de meget gerne IKKE skulle komme i jorden.

På den anden side, kan de originales skraben i jorden være en meget godt idikator for hvornår det er på tide at tage lidt af gassen, og bestille en banedag istedet.  :police:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #3 Dato: August 04, 2011, 08:24:17 pm »
2 ting som gør sig gældende med en SV'er.

1. Vejer du mere end 80 kilo, så skal du skifte fjedre da de originale er bygget til en mand på netop 80 i køreklar outfit.

2. Kører du sladrehanken i jorden, så sidder du ikke særligt langt ude over siden. HUSK på at hovedet skal med ud og fremad når du flytter vægten, og det gør 90% af alle mennesker ikke korrekt. Din rygrad skal ALTID være parallel med cyklen, så det nytter ikke at flytte røven ud over sædet hvis du stadig sidder med overkrop og hoved inde over midten af cyklen.

Og du skal ikke bestille EN banedag, men MANGE!   :mrgreen:
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Brix

• Sandt SVin
« Svar #4 Dato: August 05, 2011, 04:46:23 am »
Du kører bare ikke helt så pænt som du tror ;)

Fodhvilere i jorden er helt normalt, men jeg kender godt det chok det gav de første gange.

Jeg bruger også grislingen som transportmiddel, så derfor tror jeg ikke mine knæ vil synes om at få en endnu mindre vinkel, fordi fodhvilerne er flyttet højere op.

På den anden side, kan de originales skraben i jorden være en meget godt idikator for hvornår det er på tide at tage lidt af gassen, og bestille en banedag istedet.  :police:
Der bliver allerede sparet sammen :twisted:

2 ting som gør sig gældende med en SV'er.

1. Vejer du mere end 80 kilo, så skal du skifte fjedre da de originale er bygget til en mand på netop 80 i køreklar outfit.
Jeg vejer vel 90kg med udstyr, men mine fjedre er skiftet. Og der er en kawa dæmper på. Den er både hårdere og har givet en højere frihøjde, men alligevel går de i.

2. Kører du sladrehanken i jorden, så sidder du ikke særligt langt ude over siden. HUSK på at hovedet skal med ud og fremad når du flytter vægten, og det gør 90% af alle mennesker ikke korrekt. Din rygrad skal ALTID være parallel med cyklen, så det nytter ikke at flytte røven ud over sædet hvis du stadig sidder med overkrop og hoved inde over midten af cyklen.

Og du skal ikke bestille EN banedag, men MANGE!   :mrgreen:
Det eneste vejledning jeg har fået er, MCNs guide til at få knæet i jorden, og synes da jeg har hovedet med ude over sidespejlet.
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG