Forfatter Emne: Erfaringer med fibernet? Priser mm.  (Læst 3026 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Paparazzi

• Søndagskører
  • **
Erfaringer med fibernet? Priser mm.
« Dato: Juli 20, 2011, 12:20:31 pm »
Jeg er en del af en lille udbrydergruppe i vores ejerforening, der forsøger at
indført fibernet. I forbindelse med at kommunen alligevel skulle
grave, fik ejerforeningen tilbuddet om at klargøre til fiber og vi fik overtalt bestyrelsen
til at sige ja tak. Dog ville bestyrelsen ikke gå ind i at undersøge
hvad div. firmaer kunne tilbyde og det er så her vores lille udbrydergruppe
startede.

Hvad er jeres erfaringer mht. Firmaer, priser på at få det installeret,
hvor mange er i, boligtype, hvad tilbyder firmaet, fungerer det mv..

Jeg bor i ejerbolig og vi er knap 300 husstande.

Kondi

• Sandt SVin
Sv: Erfaringer med fibernet? Priser mm.
« Svar #1 Dato: Juli 20, 2011, 12:41:24 pm »
Vi har også været igennem det flere gange, men afvist gang på gang. Jeg har altid håbet på at kunne slippe med 50 kr/md for en netforbindelse, men desværre. Der er ret store omkostninger i etableringen, men på papiret skulle det hurtigt være hentet ind. Dog kræver det at praktisk talt alle tilslutter sig. Det dur ikke at kun halvdelen siger god for det, og resten så kommer dumpende...
Ligeledes er der efterhånden en del der har fået så fornuftige netforbindelser igennem tele- eller tv-udbydere, at besparelsen synes længere væk.

Men spændende at høre, hvis nogen har rigtig fine erfaringer :) Og i så fald hos hvem.
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

MKN

• Sandt SVin
  • SV 1000 S - Kører som en drøm!
« Svar #2 Dato: Juli 20, 2011, 02:05:17 pm »
Jeg er en del af en lille udbrydergruppe i vores ejerforening, der forsøger at
indført fibernet. I forbindelse med at kommunen alligevel skulle
grave, fik ejerforeningen tilbuddet om at klargøre til fiber og vi fik overtalt bestyrelsen
til at sige ja tak. Dog ville bestyrelsen ikke gå ind i at undersøge
hvad div. firmaer kunne tilbyde og det er så her vores lille udbrydergruppe
startede.

Hvad er jeres erfaringer mht. Firmaer, priser på at få det installeret,
hvor mange er i, boligtype, hvad tilbyder firmaet, fungerer det mv..

Jeg bor i ejerbolig og vi er knap 300 husstande.

Først og fremmest. Hvem er jeres hovedudbyder? Jeg bor selv nord for København, og her solgte Dong deres fibernet til TDC. Da TDC så overtog nettet, ville Viasat pludselig 3-doble prisen for deres tv ydelser. Dette gjorde at TDC sagde nej, så nu er det ikke muligt at få viasats kanaler via fibernet.

Pisse irriterende, men hvis du/i blot skal have internet forbindelser, så er der ikke nogen udbyder der er bedre end andre på Sjælland.

Gå evt ind og søg på fibernet sjælland, så skulle der gene komme en liste frem med forskellige udbydere. Men jeg mener, at der kun er 1 udbyder af selve fibernettet i hver region, og derfra er der så flere forskellige underleverandører af ydelserne.

Mvh Martin
SV 1000 S - Hvid - 2005 - Yoshimura Carbon potter - Powercommander - Sinter metal klodser - Hyperpro forgaffel fjedre - Justerbar styrdæmper - Egosæde - Klar baglygte med blink. Titax Greb.

Damage

• Gæst
« Svar #3 Dato: Juli 21, 2011, 08:17:54 am »
Jeg bor også i ejerbolig og vi har fibernet og har haft det i 4 år. Det var Dong som gravede kablerne ned og for nylig har TDC overtaget fibernettet. Det har resulteret i at man ikke kan se Viasat kanaler (TV3, TV3+ osv.) på fibernettet, og fra d. 01-01-2011 kunne man så vælge at ens Internet blev 30% dyre med samme hastighed eller gå 50% ned i hastighed for samme pris som man hele tiden har betalt. TDC er også det ENESTE selskab som skal have 99,- i fiberleje
pr. md, andre skal have 0,-! Hvis man googler TDC fibernet vil man opdage, at der er kørt en række sager i IT-telestyrelsen om manglende konkurence på fibernettet efter at TDC har overtaget efter Dong. Men hvad er alternativet i kbh...TDC har jo også kobberkablerne så det er ligegyldigt hvilken vej du kaster
dine penge, de vil ende i kassen hos TDC.
Meningen med at el selskaberne gravede fibernet ned var jo at give konkurence til TDC, men det er ødelagt i kbh.

TDC fibernet:  :thumbsdown: :puke: :puke: :puke:

MKN

• Sandt SVin
« Svar #4 Dato: Juli 21, 2011, 12:32:57 pm »
Glad for at høre, at jeg ikke er den eneste der synes TDC Fibernet stinker!
SV 1000 S - Hvid - 2005 - Yoshimura Carbon potter - Powercommander - Sinter metal klodser - Hyperpro forgaffel fjedre - Justerbar styrdæmper - Egosæde - Klar baglygte med blink. Titax Greb.

T. Brun

• Roadracer
« Svar #5 Dato: Juli 21, 2011, 01:46:26 pm »
Det er skægt, at I siger at TDC ikke udbyder TV3.

Jeg bor i hus og har lige fået et tilbud ind af døren fra TDC, hvor TV3 er inkluderet i pakken.
De er bare for dyre i forhold til, det jeg allerede har (Viasat parabol og Telenor bredbånd)
T. Brun
SV 650S K3
Rather dead and cool, than alive and uncool

MKN

• Sandt SVin
« Svar #6 Dato: Juli 21, 2011, 06:09:28 pm »

Jeg bor i hus og har lige fået et tilbud ind af døren fra TDC, hvor TV3 er inkluderet i pakken.
De er bare for dyre i forhold til, det jeg allerede har (Viasat parabol og Telenor bredbånd)

Det vil jeg MEGET gerne se, har du evt. mulighed for at scanne og lægge op som billede? Går ud fra du også hører under Dong/TDC's fibernet, nu hvor du er fra nordsjælland?

Damage

• Gæst
« Svar #7 Dato: Juli 21, 2011, 07:20:54 pm »

Mon ik´det er fordi at det var et tilbud på TDC home trio...(det er ikke fibernet men en adsl linje)  :blink:

T. Brun

• Roadracer
« Svar #8 Dato: Juli 22, 2011, 11:27:02 am »

Mon ik´det er fordi at det var et tilbud på TDC home trio...(det er ikke fibernet men en adsl linje)  :blink:

Nope, det er fibernet, der følger hver gang et fint billed af huset fra Google, og et tilbud om at grave fiberkablet ind til den favorable pris af 300kr pr meter  :lmao: til den pris kan jeg sgu´selv ødelægge haven.

Martin: Jeg har desværre smidt tilbudet til genbrug, men det står med småt på deres hjemmeside.
http://yousee.dk/Tv/Tv_fra_YouSee/Fuldpakken.aspx
Og hvis du ellers kan vente, så får jeg nok et nyt tilbud inden for de næste par måneder  :rolleyes:
T. Brun
SV 650S K3
Rather dead and cool, than alive and uncool