Forfatter Emne: Front affjedring - Ricor Intiminators  (Læst 3224 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Front affjedring - Ricor Intiminators
« Dato: Juni 21, 2011, 11:40:43 pm »
Tilbage i vinter fik jeg min søster til at købe sådan et sæt, da hun var på turne i USA.
http://store.ricorshocks.com/product_p/sv-041-20-1001g2.htm
Nu er hun endelig kommet hjem, og jeg har fået min pakke :twisted: :orkester: :orkester: :orkester:
Håber på at få tid til at montere dem inden weekenden, men nu må se. Men glæder mig nok mest af alt til at se om det overhovedet virker :? Smider et besked når de er testet.
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

Henrik306

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 579
Front affjedring - Ricor Intiminators
« Svar #1 Dato: Juni 22, 2011, 12:29:19 am »
Jeg forstår ikke helt hvad de gør???
Mvh Henrik
Tidligere mørkeblå SV1000S K4 - 112 db v. Bulderdag 2011 :-)

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Front affjedring - Ricor Intiminators
« Svar #2 Dato: Juni 22, 2011, 10:13:05 am »
Jeg forstår ikke helt hvad de gør???

Så vidt jeg kan læse, er det en slags "antidive". De åbner for oliepassage når der kommer et gok nedefra, men ikke når 80kg bacon forsøger at presse dem sammen oppefra.
Der findes også "cartridge emulators" som erstatter "damping rod" i SV650'erens billige forgaffel med en stak tynde skiver som giver bedre mulighed for at justere dæmpningen til din smag/behov.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Helen

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 146
Sv: Front affjedring - Ricor Intiminators
« Svar #3 Dato: Juni 22, 2011, 08:51:02 pm »

Har lige læst beskrivelsen, og sidder og tænker på om det er et fix der vil fjerne det (%¤#§"!#¤) KLONK det giver i forgaflen/dæmperne... når jeg fx kører lidt frisk over de kære brostens-bump til og fra Langelinje? Kører 6,5 old school og troede jo den gik i stykker i starten... men fik så at vide at kæresten at den bare siger sådan... noget med nogle stop-et-eller-andet i støddæmperne, der giver en kedelig metal imod metal-lyd... men ku´ da godt tænke mig det anderledes... og kører jo i øvrigt ellers med hyperpro i "begge ender"  :mrgreen:

Men ER det det der kan afhjælpes eller forbedrer det bare affjedringen ? Hvis jeg ikke er på helt gale veje, så glæder jeg mig til at høre om resultatet af dit skruen :D
You can´t buy happiness - but you can buy a bike - and thats pretty close :D


Gul SV650S Old School
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35873&ipc=119964

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Sv: Front affjedring - Ricor Intiminators
« Svar #4 Dato: Juni 22, 2011, 11:37:53 pm »
Jeg forstår ikke helt hvad de gør???
Gør jeg sq heller ikke, men håber de gør det godt! Haha...

Har lige læst beskrivelsen, og sidder og tænker på om det er et fix der vil fjerne det (%¤#§"!#¤) KLONK det giver i forgaflen/dæmperne... når jeg fx kører lidt frisk over de kære brostens-bump til og fra Langelinje? Kører 6,5 old school og troede jo den gik i stykker i starten... men fik så at vide at kæresten at den bare siger sådan... noget med nogle stop-et-eller-andet i støddæmperne, der giver en kedelig metal imod metal-lyd... men ku´ da godt tænke mig det anderledes... og kører jo i øvrigt ellers med hyperpro i "begge ender"  :mrgreen:

Men ER det det der kan afhjælpes eller forbedrer det bare affjedringen ? Hvis jeg ikke er på helt gale veje, så glæder jeg mig til at høre om resultatet af dit skruen :D
Ud fra den snak jeg fik, burde det hjælpe kratift på affjedringen. Om det hjælper på andet ved jeg ikke, eller om det hele bare er "sælger snak".
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Front affjedring - Ricor Intiminators
« Svar #5 Dato: Juni 23, 2011, 07:44:28 am »
[SNIP]
...og kører jo i øvrigt ellers med hyperpro i "begge ender"  :mrgreen:
[SNAP]
Men ER det det der kan afhjælpes eller forbedrer det bare affjedringen ?
[SNUDE]

Hyperpro i begge ender er ikke svaret på alle bønder. Dimsen her har med dæmpningen at gøre, og jeg går ud fra at det er fjederen fra Hyperpro du har monteret foran(?).

"Forbedrer" er et vidt begreb  :mrgreen:  Dimsen forhinder gaflen i at blive trykket sammen uden først at blive aktiveret af et bump.
Forestil dig at du kommer kørende på HELT jævn vej, og KUN fokuserer på forhjulet. Når du trækker forbremsen sker der ingenting med forhjulet. Det bliver ved med at køre på den helt jævne vejbane. Resten af cyklen vil skubbe forgaflen sammen, men den nederste del af forgaflen vil forblive helt uberørt. Det er dén sammetrykning af gaflen som dimsen (prøver at) forhindre(r).
Forestil dig samme scenarie: Helt jævn vej... med et bump! Det vil få forhjulet til at flytte sig sammen med den nederste del af forgaflen hvor dæmperen og dimsen sidder. Bumpet vil åbne for dimsen, så olien kan strømme igennem den og give den dæmpning som bumpet kræver.

Gav det mening?  :huh:

Meget simpelt fortegnet er det sikkert en kugler der forhindrer olien i at fise igennem dæmperen. Medmindre kuglen får et stød nedefra, bliver den liggende i sin tragt og lukker for olien.
Hurra for MSpaint  :mrgreen:

 
Specialized laver noget lignende til deres mountainbikes. Det er forklaret her.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

melander

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 354
Sv: Front affjedring - Ricor Intiminators
« Svar #6 Dato: Juni 23, 2011, 09:23:21 am »
[SNIP]
...og kører jo i øvrigt ellers med hyperpro i "begge ender"  :mrgreen:
[SNAP]
Men ER det det der kan afhjælpes eller forbedrer det bare affjedringen ?
[SNUDE]

Hyperpro i begge ender er ikke svaret på alle bønder. Dimsen her har med dæmpningen at gøre, og jeg går ud fra at det er fjederen fra Hyperpro du har monteret foran(?).

"Forbedrer" er et vidt begreb  :mrgreen:  Dimsen forhinder gaflen i at blive trykket sammen uden først at blive aktiveret af et bump.
Forestil dig at du kommer kørende på HELT jævn vej, og KUN fokuserer på forhjulet. Når du trækker forbremsen sker der ingenting med forhjulet. Det bliver ved med at køre på den helt jævne vejbane. Resten af cyklen vil skubbe forgaflen sammen, men den nederste del af forgaflen vil forblive helt uberørt. Det er dén sammetrykning af gaflen som dimsen (prøver at) forhindre(r).
Forestil dig samme scenarie: Helt jævn vej... med et bump! Det vil få forhjulet til at flytte sig sammen med den nederste del af forgaflen hvor dæmperen og dimsen sidder. Bumpet vil åbne for dimsen, så olien kan strømme igennem den og give den dæmpning som bumpet kræver.

Gav det mening?  :huh:

Meget simpelt fortegnet er det sikkert en kugler der forhindrer olien i at fise igennem dæmperen. Medmindre kuglen får et stød nedefra, bliver den liggende i sin tragt og lukker for olien.
Hurra for MSpaint  :mrgreen:

 
Specialized laver noget lignende til deres mountainbikes. Det er forklaret her.
Fandeme en flot tegning Niels...  :lmao: :lmao: :lmao:
PT: Uden MC ;-(
Tidligere: SV 650 sa k7 og Sv1000 s K7 (08) med Bi-xenon/ angel eyes, KN filter/ stage 2 ramme, Rizoma lir og PC III ;-)

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Sv: Front affjedring - Ricor Intiminators
« Svar #7 Dato: Juni 23, 2011, 09:44:21 am »
[SNIP]
...og kører jo i øvrigt ellers med hyperpro i "begge ender"  :mrgreen:
[SNAP]
Men ER det det der kan afhjælpes eller forbedrer det bare affjedringen ?
[SNUDE]

Hyperpro i begge ender er ikke svaret på alle bønder. Dimsen her har med dæmpningen at gøre, og jeg går ud fra at det er fjederen fra Hyperpro du har monteret foran(?).

"Forbedrer" er et vidt begreb  :mrgreen:  Dimsen forhinder gaflen i at blive trykket sammen uden først at blive aktiveret af et bump.
Forestil dig at du kommer kørende på HELT jævn vej, og KUN fokuserer på forhjulet. Når du trækker forbremsen sker der ingenting med forhjulet. Det bliver ved med at køre på den helt jævne vejbane. Resten af cyklen vil skubbe forgaflen sammen, men den nederste del af forgaflen vil forblive helt uberørt. Det er dén sammetrykning af gaflen som dimsen (prøver at) forhindre(r).
Forestil dig samme scenarie: Helt jævn vej... med et bump! Det vil få forhjulet til at flytte sig sammen med den nederste del af forgaflen hvor dæmperen og dimsen sidder. Bumpet vil åbne for dimsen, så olien kan strømme igennem den og give den dæmpning som bumpet kræver.

Gav det mening?  :huh:

Meget simpelt fortegnet er det sikkert en kugler der forhindrer olien i at fise igennem dæmperen. Medmindre kuglen får et stød nedefra, bliver den liggende i sin tragt og lukker for olien.
Hurra for MSpaint  :mrgreen:

 
Specialized laver noget lignende til deres mountainbikes. Det er forklaret
Flot tegning :thumbsup: men de virker ikke ved hjælp af kugler. Der er skiver man kan justere ligesom i racetechs emulators.
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Front affjedring - Ricor Intiminators
« Svar #8 Dato: Juni 23, 2011, 09:54:00 am »

Flot tegning :thumbsup: men de virker ikke ved hjælp af kugler. Der er skiver man kan justere ligesom i racetechs emulators.

Tak tak, det' næsten alt for meget  :mrgreen:

Interessant at man selv kan justere dem. Hvis der kun var én mulighed, synes jeg ikke det ville være fedt, men jeg glæder mig til at høre hvad du synes om dem.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Sv: Front affjedring - Ricor Intiminators
« Svar #9 Dato: Juni 26, 2011, 03:00:55 pm »
Lige en kort opdatering. Jeg har først lige fået dem smidt i forgaflen nu, så er på vej ud af døren for at teste det. Det første indtryk er at forgaflen er blevet hårdere.
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Sv: Front affjedring - Ricor Intiminators
« Svar #10 Dato: Juni 26, 2011, 04:28:53 pm »
Er lige kommet hjem fra en lille køretur.
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: De virker sq :D på flere måder.
Nedligning på ujævn asfalt, er langt bedre end før. Forhjulet følger vejen langt bedre, og hele maskinen ligger meget mere stabilt. Den dykker heller ikke på samme måde under kraftige nedbremsninger, og fronten er i det hele taget blevet mere fast.
Da jeg ikke kendte noget til produktet, havde jeg ikke de store forventninger, men synes de overrasker positivt. De får lov til at blive siddende :)
Jeg tror at hvis jeg skulle gøre det igen, havde jeg købt dem inden jeg smed hyperpro fjedre i. Så kunne jeg måske have sparet de 1300.
Men Ricor Intiminators, de dur!
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG