Forfatter Emne: Hæve bagenden på SVinet?  (Læst 2239 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Benji

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 61
Hæve bagenden på SVinet?
« Dato: Juni 20, 2011, 10:50:17 am »
Hej alle,
Jeg har et spørgsmål som I kloge hoveder sikkert kan svare på  :mrgreen:

Jeg har en SV1000S som jeg godt mener kunne klare et par ekstra cm (3-5 stykker) i højden bagtil.

Det skal siges at jeg ikke engang er specielt høj (176 cm) eller har særligt lange ben, men når jeg sidder henover geden med begge fødder plantet på asfalten kan jeg sagtens strække benene lidt og løfte mig et stykke fra sædet - uden at miste balancen eller kontrollen.

Tanken er at jeg, ved at få hævet bagenden, kan give cyklen et lidt federe look, samt at jeg vel også får en smule mere sportslig kørestilling?

Spørgsmålet er så om dette er noget problem?
Er det en nem (billig) opgave for min mekaniker?
Vil det påvirke sikkerhed/køreegenskaber?
Andet jeg skal være opmærksom på?

pfh mange tak!!  :afro:

//Benjamin

 
nu TL1000R - tidligere SV1000S

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Hæve bagenden på SVinet?
« Svar #1 Dato: Juni 20, 2011, 11:50:10 pm »
Super nemt.

Jeg laver et sæt "kødben" som hæver den ca 30mm for 250 kroner.

Udover at du bliver påmindet om for slap kæde ved at den slæber mod venstre side af forrørene når du bremser hårdt, er der ingen større bekymringer ved så "lille" et indgreb. Det er super nemt at skifte dem, og det giver både lidt skarpere styring og den højere bagende du søger efter. Det er så lidt at jeg ikke umiddelbart synes man kan mærke den vilde forskel i kørestilling, men det er jo forskelligt fra person til person.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Benji

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 61
Sv: Hæve bagenden på SVinet?
« Svar #2 Dato: Juni 21, 2011, 10:37:07 am »
Hej Sajmon,

Det lyder rigtig godt. Jeg vil meget gerne bestille sådan et sæt kødben hos dig, hvis muligt  :)

Hvorvidt jeg skal montere dem selv ved jeg dog ikke - jeg har ikke skruet på min MC før, og gør det kun meget meget lidt på bilen, så det ved jeg ikke om jeg bør kaste mig ud i. Men den tager jeg derfra.. 

Iøvrigt - jeg har jo stødt på dig herinde ofte, fornemmer jeg at du er en af superbrugerne herinde (eller måske administrator?), så jeg vil høre om I stadig mødes om tirsdagen kl 20 i Buddinge v/MacD/rundkørslen? Jeg vil jo gerne hilse på jer i virkeligheden og håber der bliver anstændigt kørevejr i aften  8) 


//Benjamin
nu TL1000R - tidligere SV1000S

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Sv: Hæve bagenden på SVinet?
« Svar #3 Dato: Juni 21, 2011, 10:42:06 am »
Det kræver et vist værktøjssæt at skifte kødben, men hvis du har et par fastnøgler og svensknøgle så er det ikke svært :) Jeg gjorde det selv og er heller ingen værkstedshaj ;)
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

jesper1982

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 34
  • Man SKAL ikke noget, der er valg og konsekvenser.
Sv: Hæve bagenden på SVinet?
« Svar #4 Dato: Juni 21, 2011, 11:50:53 pm »
Hentede et sæt fra Sajmon i søndags og monterede dem på min "N" model i dag. Jeg kunne sagtens mærke forskel både i kørestilling samt cyklens køreegenskaber/opførsel.
Super god investering, kan stærkt anbefales.

Du skal bruge en 12,14,17 nøgle thats it.