Forfatter Emne: OT: Beton hærdning????  (Læst 8710 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Søren F

• Sandt SVin
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
OT: Beton hærdning????
« Dato: Maj 19, 2011, 08:10:03 pm »
Hep - hurtigt svar fra dem der ved (som altid her på forum)  :lol:

Min kammerat har fået tilbud på støbning af gulv og efterfølgende flisebelægning.'

Murer vil støbe gulvslanger ned - dæktykkelse ca. 5 cm - og vil lægge fliser på allerede efterfølgende dag (15 m2) - er det ikke lidt vel hurtigt eller er det OK ?
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

melander

• Roadracer
« Svar #1 Dato: Maj 19, 2011, 09:49:07 pm »
Ved alm. beton (med alm. Aalborg Portland cement) skal der gå små 3 uger før gulvet er hærdet 100 %. Hvis man istedet bruger Aalborg Portland Rapid Cement kan man fremskynde processen betydeligt. Dette er hvad man bør gøre, men jeg har også været med til at støbe gulv en Mandag og efterfølgende lave vådrum om Torsdagen.
Tilbage til dit spørgsmål. Jeg synes personligt det er vel frisk at gå igang dagen efter til trods for en forholdsvis  tynd lagtykkelse.
PT: Uden MC ;-(
Tidligere: SV 650 sa k7 og Sv1000 s K7 (08) med Bi-xenon/ angel eyes, KN filter/ stage 2 ramme, Rizoma lir og PC III ;-)

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
Sv: OT: Beton hærdning????
« Svar #2 Dato: Maj 19, 2011, 09:57:05 pm »
ja almindelig tørre/hærdetid ca 3 uger. normalt tildækket af plast så det netop ikke tørrer hurtigt, men hærder. (begrænser fugtudslippet) om fliserne kan have samme funtion, hvis de bliver lagt hurtigt nok efter ved jeg ikke, men en mulighed.

Om der findes specielle hurtige produkter, ingen anelse, men sikkert.

Noget andet er, at en 5cm lagtykkelse er i underkanten til gulvvarme. Varmen vil føles uens fordelt, og man kan mærkes hvor slangerne ligger. Der kan sikkkert kompenseres ved at lægge slangerne tættere, men undersøg det lige inden støbning. normalt siger man 10cm agtykkelse, så der er noget masse at fordele varmen i.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

melander

• Roadracer
« Svar #3 Dato: Maj 19, 2011, 10:06:54 pm »
Vil give Big G ret i det med lagtykkelse og varmeslanger. Hvis der ikke er mulighed for tykkere lagtykkelse, så er det måske at overveje elvarme istedet, men det er dyrere i forbrug ;-(
PT: Uden MC ;-(
Tidligere: SV 650 sa k7 og Sv1000 s K7 (08) med Bi-xenon/ angel eyes, KN filter/ stage 2 ramme, Rizoma lir og PC III ;-)

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #4 Dato: Maj 19, 2011, 10:11:43 pm »
Min erfaring er at der helst skal gå min 1 uge da beton skal hærde op.
Du kan dog gå på det dagen efter, men jeg ville ikke satse på at lægge fliser så hurtigt efter.

Ang betontykkelse, så ville jeg lave det tykkere end 5 cm for at få ordentlig varmefordeling.

Mit råd til dig er at lægge den yderste slange helt ud til ydervægen, for der bliver meget koldt ud til vægen hvis du holder samme afstand, og det gælder også til soklen i køkkenet mm.
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Søren F

• Sandt SVin
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
« Svar #5 Dato: Maj 19, 2011, 10:12:20 pm »
Tak for hurtigt svar gutter. Klasse  :thumbsup:
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3