Forfatter Emne: Olie skift  (Læst 5282 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

hvitfeldt

• Søndagskører
  • **
Olie skift
« Dato: Marts 23, 2011, 03:31:10 pm »
skal ha skiftet olien på sv 1000, kan se på forskellige fora at der er delte meninger om hvad det skal / kan / må være .. , Hvad er gældende ??

TOB

• Sandt SVin
  • Live to Ride - Ride to Live
Sv: Olie skift
« Svar #1 Dato: Marts 23, 2011, 08:05:50 pm »
Gå efter en 10W/40 olie med klassifikationen JASO MA - API SL, SJ, SH, SG. Mærket er vist mere religion. Jeg benytter i øjeblikket denne: Motorex Top Speed 4T 10W/40.
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S

Damage

• Gæst
« Svar #2 Dato: Marts 24, 2011, 08:07:01 am »
Gå efter en 10W/40 olie med klassifikationen JASO MA - API SL, SJ, SH, SG. Mærket er vist mere religion. Jeg benytter i øjeblikket denne: Motorex Top Speed 4T 10W/40.

Lige præcis. En 10W40 semi-syntetisk olie som er JASO MA godkendt. Om det er det ene eller andet mærke har ikke så stor betydning.

Her er et par stykker du kan kører med:

Motorex Top Speed 4T
Motul 5100
Castrol Power 1 GPS
Silkolene Comp 4

elendil

• Søndagskører
  • **
« Svar #3 Dato: April 25, 2011, 09:29:13 am »
Hej,

Jeg kan se at min værkstedsbog for sv1000s mener at oliefiltret kun skal skiftes for hver 18kkm. Kan det have sin rigtighed? Skifter I ved hvert olieskift? Jeg tænker at der vel ikke sker noget ved at skifte det hver gang, og de 108 kr vælter ikke læsset.

Er der i øvrigt nogen gode bud på hvem man skal handle med på Sjælland, hvis man skal have olie, filter og tændrør og gerne vil behandles ordentligt?

Husum

• Roadracer
« Svar #4 Dato: April 25, 2011, 10:35:01 am »
Hej,

Jeg kan se at min værkstedsbog for sv1000s mener at oliefiltret kun skal skiftes for hver 18kkm. Kan det have sin rigtighed? Skifter I ved hvert olieskift? Jeg tænker at der vel ikke sker noget ved at skifte det hver gang, og de 108 kr vælter ikke læsset.

Er der i øvrigt nogen gode bud på hvem man skal handle med på Sjælland, hvis man skal have olie, filter og tændrør og gerne vil behandles ordentligt?

Det har kun godt af at blive skiftet, og som du siger, er 100 kr. til eller fra jo ingenting, når man alligevel er i gang. Derfor skifter de fleste jeg kender det også hver gang, de skifter olie.
Min SV 1000 N på MCG: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35338&xl=true

Der findes kun én ting der er sjovere end ting på 2 hjul - De samme ting på 1 hjul.

Onkellas

• Søndagskører
  • **
  • sv1000s
« Svar #5 Dato: April 25, 2011, 04:14:19 pm »
Hej,

Syntes du lige skal kikke på nettet (Ebay) eller anden side... Inden du køber her i landet.... Jeg fik 4 liter "gratis" ved at købe der.....

Ellers ligger der her på sitet en forhandler/værksteds anmeldelse.... Kik lidt på den :)

TOB

• Sandt SVin
  • Live to Ride - Ride to Live
« Svar #6 Dato: April 25, 2011, 08:35:19 pm »
Jeg kan se at min værkstedsbog for sv1000s mener at oliefiltret kun skal skiftes for hver 18kkm. Kan det have sin rigtighed? Skifter I ved hvert olieskift?
Ny olie - nyt filter. Hver gang!
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S

Damage

• Gæst
« Svar #7 Dato: April 26, 2011, 08:00:12 am »
Hej,

Jeg skifter også oliefilter hver gang jeg skifter olie. Jeg køber oliefilter og pakning til bundproppen hos F. A Motosport i Brønshøj og er meget tilfreds med deres service og værkstedet.

elendil

• Søndagskører
  • **
« Svar #8 Dato: April 26, 2011, 04:02:11 pm »
Tak for svar, gutter. Jeg skifter i hvert fald filteret, så. F.A. Motosport må ligge relativt tæt på mig, hvis det er i Brønshøj, så dem tror jeg jeg aflægger et besøg.

Mht. olien er jeg mere lunken. Det er jo religion, men der er Motul 300w på den nu, og det gik jo meget godt, så det tror jeg jeg smider på igen, selvom det er dyrt. Jeg synes heller ikke jeg har fundet et sted på nettet, hvor det kan svare sig. Hein-gericke tog 52 øvroer plus 8 øvros fragt, mener jeg, for fire liter. Jeg gav vist lige over en plov sidst hos en forhandler i dk (som jeg ikke lægger flere penge hos).

Onkellas

• Søndagskører
  • **
  • sv1000s
« Svar #9 Dato: April 26, 2011, 04:07:30 pm »
Tak for svar, gutter. Jeg skifter i hvert fald filteret, så. F.A. Motosport må ligge relativt tæt på mig, hvis det er i Brønshøj, så dem tror jeg jeg aflægger et besøg.

Mht. olien er jeg mere lunken. Det er jo religion, men der er Motul 300w på den nu, og det gik jo meget godt, så det tror jeg jeg smider på igen, selvom det er dyrt. Jeg synes heller ikke jeg har fundet et sted på nettet, hvor det kan svare sig. Hein-gericke tog 52 øvroer plus 8 øvros fragt, mener jeg, for fire liter. Jeg gav vist lige over en plov sidst hos en forhandler i dk (som jeg ikke lægger flere penge hos).

Jeg gav ca 645kr for 8 liter "Castrol Power" på et site fra Tyskland. Herhjemme koster 4 liter ca 500kr... Så sparede da en del :)

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
« Svar #10 Dato: April 27, 2011, 09:57:57 am »
Husk at bruge en skralde-nøgle til bundproppen. JEG har ikke lavet lort i den, men jeg kender en del der har kværnet gevindet i bundkarret fordi de ikk ekan finde ud af at skrue den anden vej når det er på hovedet  :dead: :loser:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

elendil

• Søndagskører
  • **
« Svar #11 Dato: April 28, 2011, 08:05:49 am »
Æv, det lyder godt nok ærgerligt. Jeg bryster mig af at kunne kende forskel på med og mod uret, men jeg plejer nu alligevel også at bruge en skralde.

Jeg burde vist også få skiftet koblings- og bremsevæske, nu jeg alligevel skal til at lave service. Er der nogen ben i det? Skal der bruges noget specielt, eller er Biltemas billige dot-4-bremsevæske lige så fin som alt andet?

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #12 Dato: April 28, 2011, 08:13:44 am »
Husk at kontroller at oliefilterpakningen kommer med af det gamle filter og ikke sidder fast i blokken.
1 pakning er godt 2 pakninger er skidt.  :blink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing