Forfatter Emne: Ny cyklist  (Læst 2291 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

marib

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 15
Ny cyklist
« Dato: April 22, 2011, 09:21:53 am »
Jeg er i en alder af 46! ved at tage kørekort til mc. Med den fornøjelse jeg oplever ved at køre, ærger jeg mig over ikke at have taget det for maaaaaange år siden. Nå, men bedre sent end aldrig.
Mit dilemma er, at jeg ikke ved hvilken maskine jeg skal vælge, for at kunne holde ud at køre længere stræk.
Min mand har en v-strom, som jeg sidder godt på, men synes er en anelse for gammelmands-agtig og ikke specielt køn. Min søn har en racer suzuki 1100 srad tror jeg, hvilket jeg helt sikkert ikke skal have, da jeg ikke kan holde til det i ryggen.
Til undervisn. kører jeg på en kawa 5 et eller andet. Den er siddemæssigt ok, men ski for kedelig.
Også prøvet suzu 500, også for kedelig. Choppere skal jeg ALDRIG! have.
Altså alt i alt ved jeg da lidt om, hvad jeg ikke skal have.
Men skal da helt sikkert ud at prøve nogle forskellige, bare rart at vide lidt om, hvad man skal gå efter

Jeg har kig på en SV650 (skal ikke have noget større lige nu), men vi drøfter pt. om den er bygget til høje personer, jeg er 180 cm. Den er  fra '00, hvis det har betydning.

Hvad betyder iøvrigt de bogstavbetegnelser f eller s, der nogle gange står efter cc?

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Sv: Ny cyklist
« Svar #1 Dato: April 22, 2011, 09:51:04 am »
Det er aldrig for sent ... ligner lidt min historie.... :mrgreen:

Hvad med en Kawasaki ER6N...2005-2008  eller en Kawasaki 750 2008-2009

SV650 er også lækker....men hvis du skal køre lange ture så ved jeg ikke rigtig. Hvad er lange ture ?
Jeg har selv en SV1000S hvor jeg "ligger" ned og der er tryk på håndled... ikke lige en langtursmaskine..men omvendt nogen gange må man lide for at få noget andet....  :mrgreen:

Der kommer sikkert lidt flere input som du kan vurdere.
Hvis du vælger en SV'er så er du havnet på det rigtige forum  :wink:

Held og lykke med det

Mvh Per
 
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Sv: Ny cyklist
« Svar #2 Dato: April 22, 2011, 09:58:46 am »
Jeg er 191, og føler mig udemærket tilpas på en SV'er. Jeg får ikke ondt i håndledet, men efter 160-170 km kan jeg mærke det i mine knæ.
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

haldo

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 280
  • Lev stærkt, dø ung og efterlad et smukt lig.
Sv: Ny cyklist
« Svar #3 Dato: April 22, 2011, 02:54:01 pm »
F? Det mener jeg nu ikke at have set - men - Der er N og S modeler - N er naked, og S er med halvkåbe.

Jeg er selv 184, og mener bestemt ikke jeg tilhører kategorien "høje personer" :p og jeg har ingen problemer med min sv650s fra 06.

Hvis du har problemer med ryggen, og generelt er fokuseret på god sidestilling, så er sveren måske ikke til dig, man ligger frem over maskinen, som Per skriver, så er der tryk på håndledene.

GSX600? En flot lille caferacer med god sidestilling, og nok ryk til at overgå alle dine skolecykler, uden at være i stil med sønnemands racermonster.

soldier

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 266
Sv: Ny cyklist
« Svar #4 Dato: April 22, 2011, 04:18:46 pm »
Jeg er 191, og føler mig udemærket tilpas på en SV'er. Jeg får ikke ondt i håndledet, men efter 160-170 km kan jeg mærke det i mine knæ.

Det kan afhjælpes med MEGET få midler. Havde samme problem på min RF900. Den var monteret med de originale "gummi"fodhvilere, og jeg har lige skiftet dem til et par alufodhvilere, som er ca én cm smallere. Og det har hjulpet væsentligt! pris under 150kr for et sæt.
Ellers skal du ud i et tilbageflyttersæt? pris mellem 1500-3000

marib

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 15
Sv: Ny cyklist
« Svar #5 Dato: April 23, 2011, 06:04:58 pm »
Tak for svar. Det er fedt at få hjælp og vejledning af folk, der har dejen mellem hænderne.
Lange stræk er for mig  :oops: 60-70 km, skulle gerne kunne køre på arb på den, og det er kun 32 km.
Jeg har været ude at prøve nogle Suzuki-hysterisk de sidste par dage  :dead: Ikke fedt. Det SKAL være en V2 motor!

Det er kommet mig for øre, at man kan forhøje styret. Nogen der har erfaringer med det?

Husum

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 348
Sv: Ny cyklist
« Svar #6 Dato: April 23, 2011, 11:02:20 pm »
Intet slår følelsen af V2 :wink:

Hvis det er S-modellen du kigger på, så kan man udskifte clip-on styret med et, der minder om det der sidder på N-modellen. Det giver en noget mere oprejst kørestilling. Det krævet dog en ny gaffelbro, så styret kan monteres.

Du kan få en idé om hvordan det ser ud, hvis du kigger på en fz6'er.

Hvis du er til V2 motor, så er der i mine øjne ingen tvivl om at SV'eren er den rigtige for dig. Og 1.80 er altså temmelig højt i MC-verdenen. Det er bare om at komme ud og prøve en.

Jeg havde taget en N-model (sjovt nok også den jeg har), men hvis du mere er til stylingen på en S'er, så se da om det trick med styret ikke er noget for dig :)
Min SV 1000 N på MCG: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35338&xl=true

Der findes kun én ting der er sjovere end ting på 2 hjul - De samme ting på 1 hjul.

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Ny cyklist
« Svar #7 Dato: April 24, 2011, 02:23:44 pm »
Man kan da også købe nye clipon´s så man kan hæve og sænke højden på styret alt efter behag. Mener sådan et sæt ligger på omkring 2000kr.... Så man fri for at skifte broen.
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

marib

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 15
Sv: Ny cyklist
« Svar #8 Dato: April 24, 2011, 09:27:19 pm »
Ja nu er der ikke mere betænkning. Maskinen er købt og hjemtaget.
En poskasserød med fuldkåbe fra 2000, der har 43000 km på bagen.
Nye dæk for og bag samt nyt kædekit. Har været passet og pleje perfekt, kørt af ældre mand.
Nu skal den lige synes, og så skal jeg ....... vist lige have mit kort taget færdigt    :innocent:

TOB

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 611
  • Live to Ride - Ride to Live
Sv: Ny cyklist
« Svar #9 Dato: April 24, 2011, 10:21:06 pm »
Velkommen til  :orkester:
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S

T-MAS

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 92
Sv: Ny cyklist
« Svar #10 Dato: April 24, 2011, 11:34:57 pm »
Tlyk med kværnen... Og held og lykke med kortet!
Mvh Thomas :-)

Peugoet Speedfight 45 km/T :-D
Yamaha FZ6-S
SV 1000 N