Forfatter Emne: fyr i bil, ja ja ikke sådan en fyr  (Læst 5063 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
fyr i bil, ja ja ikke sådan en fyr
« Dato: Januar 27, 2011, 07:09:07 pm »
Overvejer at instalere et fyr i min nye octavia (hvis den nogensinde kommer) har fået pris på 15 til 17 af de store. :shock:
ved nogen om der er noget at spare i svergie eller tyskland?
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

michael.

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 233
Sv: fyr i bil, ja ja ikke sådan en fyr
« Svar #1 Dato: Januar 27, 2011, 07:38:05 pm »
har selv tænkt på et til min golf har undersøgt i sverige alt for dyrt 32000 svk. jeg har også dobbelt klima i min derfor koster det lidt mere har også undersøgt i kbh der skulle de ha 17000 så det er sku lidt dyrt  :|
suzuki Hayabusa...

michael.

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 233
Sv: fyr i bil, ja ja ikke sådan en fyr
« Svar #2 Dato: Januar 27, 2011, 07:39:47 pm »
forresten det var et webastofyr..
suzuki Hayabusa...

T. Brun

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
Sv: fyr i bil, ja ja ikke sådan en fyr
« Svar #3 Dato: Januar 27, 2011, 07:56:28 pm »
Køb et fyr og installer det selv, det er rimeligt simpelt.

Jeg har et Ardic, som jeg har haft i 10 år og det er nu på vej over i bil nr. 4
Nye biler er som regel nemmere at montere et fyr i, da klimaanlægget mange gange er forberedt til fyret.
Min "nye" SAAB fra 1999 skal bare have et signal ind, så styrer det blæseren i bilen, hvor jeg i de gamle biler har måtte ligge og rode med skillerelæ osv. for ikke sende spænding retur i ledningsnettet.
I dag kan man købe fyret med en bilspecifik monteringspakke, med diagrammer og anbefalet pladsering.
T. Brun
SV 650S K3
Rather dead and cool, than alive and uncool

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: fyr i bil, ja ja ikke sådan en fyr
« Svar #4 Dato: Januar 28, 2011, 07:52:50 am »
15-17 af de store er vist prisen. På diverse Toyota-fora er folk kommet med de samme priser.
Ardic kan du bl.a. få hos Kjøller på Nørrebro. Tag en Fanmaster med i købet - det skulle lette installationen en del i biler med klimaanlæg.
Ardic kan vist også skifte brændstof, så hvis du køber en anden type bil næste gang, kan du godt flytte det med. Jeg har fjernbetjening til mit Eberspächer, men hvis jeg kunne gøre det om, havde jeg nok taget GSM styring istedet.  (man kan købe Fanmaster og gsm styring i én boks).

Glæd dig til at kyle isskraberen ad H til  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

T. Brun

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
Sv: fyr i bil, ja ja ikke sådan en fyr
« Svar #5 Dato: Januar 28, 2011, 10:43:38 am »
Niels er inde på det rigtige, sørg for at købe et GSM modul.
Det har jeg monteret og det spiller bare. Det er for øvrigt det fra Kjøller.
Den store fordel i forhold til fjernbetjeningen er rækkeviden, det er fedt at stå i den anden ende af byen og kunne starte fyret eller se hvad temperaturen er i bilen inden man går ud  :mrgreen:
Du slipper også for at have uret siddende i kabinen, det er ikke særligt fikst, selvom de er blevet mindre i forhold til det første fyr jeg havde.

Fyret fra Ardic er en del større end de små kompakte fre Webasto eller Eberspächer, så gå efter et kompakt, med mindre du har oceaner af plads i motorrummet, så ville jeg vælge et Ardic, da det er lavet i rustfrit stål.

På min gamle Saab 9K måtte jeg fjerne luftfilterkassen for at få plads til fyret.

Køb evt. et brugt, der er en del i omløb, pga. de små biler der kører langt på literen, jo ikke levere nok spildvarme til at varme kabinen med og derfor må have et fyr monteret.
Der er ikke mange dele i et fyr der kan gå i stykker, men sikre dig lige at det kan køre, det er nemt nok du skal bare have et batteri og en dunk brændstof.
T. Brun
SV 650S K3
Rather dead and cool, than alive and uncool

Knegt

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 82
Sv: fyr i bil, ja ja ikke sådan en fyr
« Svar #6 Dato: Januar 29, 2011, 12:35:41 am »
Simpelt....

I bor i den forkerte ende af landet.

Jeg fik for ca 14 dage en pris på fyr til vores Volvo (Benziner).

Jeg kan ikke huske den præcise pris, men det var mellem 10 og 12.000 incl. montering. Jeg kunne selv vælge om det skulle være Webasto eller Eber...

Og det var enddag med MOMS  :o

T. Brun

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
Sv: fyr i bil, ja ja ikke sådan en fyr
« Svar #7 Dato: Januar 29, 2011, 10:35:39 am »
Køb evt. et brugt, der er en del i omløb, pga. de små biler der kører langt på literen, jo ikke levere nok spildvarme til at varme kabinen med og derfor må have et fyr monteret.
Der er ikke mange dele i et fyr der kan gå i stykker, men sikre dig lige at det kan køre, det er nemt nok du skal bare have et batteri og en dunk brændstof.
Se lige bort fra ovenstående indlæg, jeg var lige forbi min ven, (autoelektriker og lever bla. af at montere fyr) han belærte mig lige om fabriksmonterede fyr.
De er typisk på 3 eller 4 kW, da de kun er monteret som tilskudsvarme, hvilket er for lidt til alm. brug. Han sagde at et fyr min. skal være på 5kW.
Han sagde også, at brugte fyr kunne være en dyr erfaring i reservedele, han ville ikke selv købe et fyr over 4 år.

T. Brun
SV 650S K3
Rather dead and cool, than alive and uncool

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: fyr i bil, ja ja ikke sådan en fyr
« Svar #8 Dato: Januar 29, 2011, 03:55:55 pm »
Jeg kan så  ikke se forskellen på vores 2.5 kw webasto benzinfyr i vores private 406 st.car og det 5 kw diesel webasto fyr i min firmabil. (Astra st.car 2010 model.) det som har stor betydning er om bilen lukker spjældene når man stopper den. 

Fyret i peugeoten fungerer mindst lige så godt som det i astraen.
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: fyr i bil, ja ja ikke sådan en fyr
« Svar #9 Dato: Januar 30, 2011, 06:03:05 pm »
Se lige bort fra ovenstående indlæg, jeg var lige forbi min ven, (autoelektriker og lever bla. af at montere fyr) han belærte mig lige om fabriksmonterede fyr.
De er typisk på 3 eller 4 kW, da de kun er monteret som tilskudsvarme, hvilket er for lidt til alm. brug. Han sagde at et fyr min. skal være på 5kW.
Han sagde også, at brugte fyr kunne være en dyr erfaring i reservedele, han ville ikke selv købe et fyr over 4 år.

Mit (nu ombyggede) tilskudsfyr er på 5kW. Kjøller havde ikke meget til overs for det, og så hellere at man satte et helt nyt i. Det skulle især være slemt i de biler der selv styrer om fyret skal starte, for hvis man kun kører en kort tur når fyret ikke op i temperatur og så soder det til med tiden.  De brugte fyr på DBA havde han heller meget til overs for, men lige så vel som man kan være uheldig, kan man også være heldig. Blæser, gløderør og styring er de ting der oftest trænger til at blive skiftet ud. En anden ulempåe ved brugte fyr er, at de ofte kommer alene - altså uden ledningsnet, vandpumpe, brændstofpumpe og diverse slanger.

Lykke til :-D
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Sv: fyr i bil, ja ja ikke sådan en fyr
« Svar #10 Dato: Januar 30, 2011, 07:45:25 pm »
Jeg har set priser i tyskland på 1000-1200 euro incl montering - dog kun med timer og afhængig af om man skal have en model til lille bil eller mellemstørrelse bil. Fjernbetjening koster lidt ekstra.
http://www.standheizung.de/
Timelønnen dernede er væsentlig lavere end i DK - og momsen er lavere, så lidt er der at hente.
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.