Forfatter Emne: hjælp til bremsepedal  (Læst 2257 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Dan P

• Gæst
hjælp til bremsepedal
« Dato: Januar 02, 2011, 08:31:07 pm »
Hejsa, jeg er løbet ind i et mindre problem, i forbindelse med, en mindre genopbygning efter et crash her i efteråret.
Det drejer sig om bremsepedalen, på 650´eren. Selve armen er blevet bøjet, men er dog rettet op igen, også er den "stang" du træder ned på, (aner ikke ved den kaldes) er blevet slidt ned.
Der er tale om et  eller andet Rizoma fodhvilersæt, og jeg har ikke umiddelbart kunne finde denne del som resverdel, synes det er lige voldsomt nok at købe et komplet nyt sæt. Men kan man overhovedet få denne stump som resverdel?
Kender ikke lige nogle med adgang til en drejebænk, ville ellers være langt det nemmeste...
Nogle råd til hvad der lige er at gøre?!?

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: hjælp til bremsepedal
« Svar #1 Dato: Januar 02, 2011, 08:39:52 pm »
Knips lige et par gode billeder af det, så er det lidt nemmere at tage stilling til.

Jeg plejer at kunne bygge mange ting selv, så det er da muligt jeg kan hjælpe dig.   :mrgreen:
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Dan P

• Gæst
« Svar #2 Dato: Januar 02, 2011, 08:57:19 pm »
Ville være kanon, knipser lige nogle imorgen.
Jeg har desværre ikke længere selv adgang til en drejebænk, ville skyde på det tager maks ½ time at lave....

Dan P

• Gæst
« Svar #3 Dato: Januar 03, 2011, 04:31:43 pm »
Så er der et par billeder, har nok flere hvis det kræves.
Det er alm 6mm gevind der er i den ene ende, gevindet går 25 mm ned. længden på selve "pedalen" må gerne være 10 mm længer, det ville ikke gøre spor :)
Kom i tanke om at den ene styrende også der "ramt" også noget du har mod på?
« Senest Redigeret: Januar 03, 2011, 04:33:35 pm af Dan P »

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #4 Dato: Januar 04, 2011, 01:59:15 pm »
Det ville jo være super nemt at henvise til et sted som LC Racing i sådan en situation som denne her - men de er der jo ikke mere. Hvor faen kører man egentlig hen for at købe MC-skrot nu til dags?
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
« Svar #5 Dato: Januar 04, 2011, 03:44:12 pm »
Det ville jo være super nemt at henvise til et sted som LC Racing i sådan en situation som denne her - men de er der jo ikke mere. Hvor faen kører man egentlig hen for at købe MC-skrot nu til dags?

Alle andre steder en MC-Huset i Kølkær/Herning  :dead:
Den lokale pusher må efterhånden stå for sagerne. Jeg kan ikke lige komme i tanke om nogen svenske ophuggere, men mvh-online.de i Hamburg har en del, og eBay har alt   :D
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4