Forfatter Emne: Hurtig hjælp!  (Læst 2228 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Paparazzi

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 95
Hurtig hjælp!
« Dato: September 24, 2010, 08:30:32 am »
Arrgghhhh, hvorfor er det altid om morgenen?

Grislingen vil ikke starte. Det er anden gang og 1. gang var for et par måneder siden, men der kunne den skubbes i gang uden problemer og kørte indtil nu. Denne gang kunne den ikke skubbes i gang.

Jeg har ikke haft den stående med lys på eller noget. Dog kører jeg altid med langt langt lys.

Så nu er spørgsmålet: Er det bare et nyt batteri eller hvad. Har fået at vide, at jeg ikke bare skal smække et nyt batteri på, hvis det er enretteren? den er gal med.

Solutions?


Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Sv: Hurtig hjælp!
« Svar #1 Dato: September 24, 2010, 08:47:47 am »
Undersøg om maskinen lader, når du engang har fået liv iden igen. Den skal op på en 13-14 volt. Hvis du knapt kan måle 12 volt, er der stor sandsynlighed for at ensretteren er røget, ja. Det har man efterhånden set et par eksempler på herinde.
Hvis den lader fint, er batteriet nok færdigt, og et nyt skal til. Husk også på, at vi har haft et par kølige morgener nu - og flere kommer til. Det tager godt på et batteri - især hvis det er dårligt i forvejen.

Har du alarm på cyklen? Den stjæler med arme og ben ...
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Paparazzi

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 95
Sv: Hurtig hjælp!
« Svar #2 Dato: September 24, 2010, 09:27:48 am »
tak for svaret :thumbsup: :thumbsup:

Har ikke noget måleudstyr og alle naboer og venner i nærheden er på arbejde på deres mc'er der godt gad og starte :rant:

Nå, men har heldigvis et abonnement hos Dansk autohjælp gennem arbejdet, så nu ryger den lige hen til Ib & and Sons i Brønshøj, så må vi se...

Paparazzi

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 95
Sv: Hurtig hjælp!
« Svar #3 Dato: September 24, 2010, 09:43:07 am »
Og hvad koster sådan noget at lave? :?

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Hurtig hjælp!
« Svar #4 Dato: September 24, 2010, 10:04:27 am »
Kommer jo an på hvad der skal laves ;)
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Sv: Hurtig hjælp!
« Svar #5 Dato: September 24, 2010, 10:05:36 am »
En ensretter kan godt koste lidt - 500-600 kr (?) + arbejdsløn. Hvis de anbefaler nyt batteri oveni, så regn med 400-500 kr.
Men det havde været nemmere at isolere problemet selv... hvilket så krævede at der kom liv i dyret :) Good luck!
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Claus m

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 510
Sv: Hurtig hjælp!
« Svar #6 Dato: September 24, 2010, 12:22:02 pm »
En ensretter kan godt koste lidt - 500-600 kr (?) + arbejdsløn. Hvis de anbefaler nyt batteri oveni, så regn med 400-500 kr.
Men det havde været nemmere at isolere problemet selv... hvilket så krævede at der kom liv i dyret :) Good luck!

Det er noget af en billig ensretter hvis du finder den til 500-600 kr ;-), jeg købte for et par år siden en ved Schnabel, som jeg gav små 1000 kr for incl forsendelse.

Men lidt synd du har været så hurtig til at sende den på værksted, er sikker på at for en kølig eller to, skulle der nok have været hjælp at hente, fra en af de lidt mere øvede i nærheden af dig :-) For det er en ret simpel operation, uanset om det er ensretter eller batteri :-)
Sv650s Old school.
Næstformand Mc Farmers.
Midtjyde