Op til det røde felt og slip gassen( bedst på rullefelt) igennem alle gear. Skift olie efter ca. 20 km.
Så passer ringene 100% i cyllindrene.Skal helst være mineralsk olie.Plejlstangen giver sig itakts med omd. og bliver længere jo flere omd.Hvis den er kørt til med lave omd. passer den også lige indtil du giver den flere omd. Så køre ringene et sted de ikke har været før og mister lidt af tætheden(det er meget lidt vi snakker om)
Og nej det står ikke i instruktions bogen.
Virker det? Tja, BMW bruger det med deres store sports biler inden de forlader fabrikken.
Den vejledning ville jeg være lidt bekymret for. At sammenligne en BMW sports bil med en SV´er er måske også lige i overkanten, de to motorkonstruktioner ligger LANGT fra hinanden.
Hvis man tager sin sprit nye SV´er og banker til den efter den vejledning og der sker et eller andet med motoren, så bliver det lidt svært
at forklare importøren, at der måske har været en fabrikationsfejl på motoren hvorimod hvis motoren bliver kørt til efter anvisningen i instruktionsbogen er det nok lidt nemmere.