Forfatter Emne: SVrider GPS/Map Run  (Læst 2086 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

TOB

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 611
  • Live to Ride - Ride to Live
SVrider GPS/Map Run
« Dato: Juli 30, 2010, 10:32:59 pm »
GPS Run
Hermed menes, at man starter med forskellige intervaller (eksempelvis 10 min) fra et fælles udgangspunkt (kunne være IKEA i Taastrup) og derefter får første GPS koordinat. Ved hver post/koordinat får man så en opgave og et nyt koordinat når den er løst. Første SVrider individ/gruppe til det endelige destinationskoordinat er vinder.

Der er flere måder at afvikle det på, så det ikke nødvendigvis er de som kører med hovedet under armen der vinder. Det kan fx. være mindste tid på løsning af opgaverne. Observation af ting i område omkring GPS koordinatet, nærmest en given idealtid (andre har kørt ruten og defineret tiden) eller kombination. Mulighederne er mange.

Lad mig høre, hvad i mener.
« Senest Redigeret: Juli 31, 2010, 11:42:30 pm af TOB »
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S

Weber

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 106
  • Til hest skal du selv stå...
Sv: SVrider GPS Run
« Svar #1 Dato: Juli 30, 2010, 10:45:16 pm »
Lyder som en spændende ide, men hvem skulle være dommer over flokken og bestemme vinderen ? Og hvem ville ønske det, frem for at kører rundt  og løse opgave ?

Men lyder også som et stort stykke arbejde, for den som skal sætte "løbet" op.

TOB

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 611
  • Live to Ride - Ride to Live
Sv: SVrider GPS Run
« Svar #2 Dato: Juli 30, 2010, 11:16:10 pm »
Lyder som en spændende ide, men hvem skulle være dommer over flokken og bestemme vinderen ? Og hvem ville ønske det, frem for at kører rundt  og løse opgave ?

Men lyder også som et stort stykke arbejde, for den som skal sætte "løbet" op.
Ja, det vil naturligvis være sjovest at køre rundt efter posterne. Helt enig, men sådan er det jo.

Jeg har prøvet at deltage i Map Runs for lang tid siden, hvor man benyttede opslagstavlen i forskellige Brugser til kommunikation. Yderst enkelt. Her stod der så blot en ny adresse i stedet for et koordinat (på en ny Brugsen, så alle vidste hvad der skulle kigges efter). Det var så et først-til-mølle ræs (læs: bedste tid). Det var hamrende sjovt. Reglen var så, at vinderne (1., 2. og 3. pladsen) arrangerede næste års Map Run. Dermed var der altid nye folk på podiet (om ikke andet hvert andet år). Det samme kunne sagtens efterlignes med GPS, hvor adressen ikke afsløres før den er plottet ind).
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Sv: SVrider GPS Run
« Svar #3 Dato: Juli 31, 2010, 09:21:05 am »
Jeg er super frisk på et "MAP RUN"
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

Weber

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 106
  • Til hest skal du selv stå...
Sv: SVrider GPS Run
« Svar #4 Dato: Juli 31, 2010, 06:25:08 pm »
Den med at bruge en opslags tavle i et supermarket er jo genialt... lyder som en kanon ide, skulle et sådan løb blive stillet op, så tror jeg sq godt jeg vil deltage, men inden for lovens lange arm (læs: alt for mange klip)...  :D

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Sv: SVrider GPS Run
« Svar #5 Dato: Juli 31, 2010, 06:31:42 pm »
jeg er frisk - dog er det kun nordsjælland at jeg kender bedst og kan komme med steder med historie og udsigt

kan også overtales til at holde en post hvis det er krævet  :mrgreen:
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

TOB

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 611
  • Live to Ride - Ride to Live
Sv: SVrider GPS Run
« Svar #6 Dato: Juli 31, 2010, 11:41:52 pm »
Jeg er super frisk på et "MAP RUN"

Tjek  :thumbsup:

jeg er frisk - dog er det kun nordsjælland at jeg kender bedst og kan komme med steder med historie og udsigt

kan også overtales til at holde en post hvis det er krævet  :mrgreen:

Cool  :thumbsup:  :thumbsup:  :mrgreen:

Den med at bruge en opslags tavle i et supermarket er jo genialt... lyder som en kanon ide, skulle et sådan løb blive stillet op, så tror jeg sq godt jeg vil deltage, men inden for lovens lange arm (læs: alt for mange klip)...  :D

Hehehe... netop derfor er der er varianter, hvor man eksempelvis skal komme så tæt på en idealtid som muligt. Her udvælges "posterne" først og der tages tid når der køres rundt og sættes "maps" op. Den samlede tid i minutter fra start til slutdestination udgør så idealtiden.

Så det behøver det ikke være på-kanten-til-klip-løb :)

Generelt
Før start oplyses antallet af poster der skal findes - samt hvilken Kategori løbet er. Her indikerer 1 = Frisk Kørsel, 2 = Normal til frisk og 3 = Hyggetur (også kendt som Nimbusløb :mrgreen: ). Ved alle løb sendes man ud på ruten med et fast interval fra startstedet - eksempelvis 5 eller 10 minutter. Ved ankomst til slutdestinationen klokkes man igen og tiden noteres. Ved Kategori 1 løb er det bedste tid der vinder. Ved Kategori 2 og 3 er det tættest på idealtiden. Kategori 3 løb har altid opgaver lagt ind af varierende sværhedsgrad. Men der kan sagtens laves kombinationer.
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Sv: SVrider GPS/Map Run
« Svar #7 Dato: August 01, 2010, 10:46:22 am »
Sjov ide ... er også frisk på at være med både som kører eller kontrol post...

Umiddelbart synes at det med at "køre om kap"  i en sådan konkurrence er mindre smart......   :police: :hand:   

Hilsen Per
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/