Forfatter Emne: Hvilken MC'ist er du ? Morfar eller Djævlen......  (Læst 2379 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Per

• Sandt SVin
  • ...det dejlige SVin....
Hvilken MC'ist er du ? Morfar eller Djævlen......
« Dato: Juli 21, 2010, 12:16:53 pm »
Hej med jer...efter at have kørt en tur i går.....kom jeg hjem og læste på nettet om den 74-årige som var blevet slået ihjel af en MC'ist...HIF  :cry:

og ja - MC'isten burde have  :club:...men fint at de nu har fat i ham....

Tænkte så lidt på min egen tur...ude på de små veje solrød - køge - karise - fakse ladeplads som gik friskt til uden dog at tage store chancer
- sol lige i fjæset... øv  ... og så hjemad på en lidt større vej ...hvor det blev vredet lidt rigeligt  i gassen i perioder....hm.... kører sgu mere til nu end da jeg fik SVinet
i september sidste år...   :huh:  og synes generelt, at man som oftest er hurtig til at dømme andre...så nu kan du dømme dig selv....  :wink:

Så du kan nu "skrifte" lidt her   :lmao:  og måske kunne det give lidt stof til eftertanke...for en selv / andre.....vi glæder os jo altid
til næste tur.....og mere gas ud af SVinget...

Så vær frisk og deltag....synes det kunne da være lidt sjovt at se .... uden at vi skal lægge for meget i det eller lege  :police: eller dommere....
der kunne sikkert være andre valgmuligheder men så kan du jo skrive lidt i tråden...men stem gerne på det valg som er nærmest...

Hilsen Per
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
Sv: Hvilken MC'ist er du ? Morfar eller Djævlen......
« Svar #1 Dato: Juli 21, 2010, 12:21:47 pm »
syns det er sjovere at køre SVingstærkt, samt lidt harmløse wheelies og stoppies.

gider ikke køre 130 på hovedvej, eller 110 i byen. det er dumt.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #2 Dato: Juli 21, 2010, 05:25:51 pm »
Min sæson startede med banekørsel i år da jeg ikke "var klar" til gaden.. Ahem...   :grin: og jeg har kørt knap 14 banedage efterhånden og har fået tillid til mig selv og MC'en efter mit styrt sidste sommer.

"Problemet" er så at jeg er blevet en tøs på gaden og ikke kører så aggressivt som jeg gjorde f.eks i starten af sidste år - og det ses tydeligt i forhold til de gutter jeg plejer at køre mange friske ture med. Det er sgu lidt svært for mig at tolke om det er en god eller dårlig udvikling, men jeg vælger det første i og med jeg bare på de første 2500 gadekilometer har spottet en MASSE potentielt farlige situationer meget tidligt i forløbet, og har formået at bringe mig selv i sikkerhed.

På trods af det er smilet ikke blevet mindre inde i helmutten - tværtimod.   :mrgreen: :mrgreen:
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

sircajun

• Sandt SVin
  • >>> Z-Bull <<<
« Svar #3 Dato: Juli 21, 2010, 06:26:21 pm »
Jeg kan også mærke jeg kører væsentligt hurtigere end sidste sæson, var på Sturup i Aug. ´09 og på Anderstorp Maj ´10 og det har gjort min kørsel på svingture mere sikker og med større flow.
Kunne sagtens kører endnu hurtigere men som Sajmon har jeg efterhånden oplevet en del som kører af iforbm. svingture og vælger derfor gerne at være bagtrop og kører et tempo som JEG synes er forsvarligt.
En del af de ture jeg er med på kan jeg se at jeg kører sving i samme hastighed som dem jeg kører med, men jeg synes ikke jeg selv kan stå inde for at kører 170-220 mellem svingene.

I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

Hippie Hansen

• Sandt SVin
  • SV 650 S K6
« Svar #4 Dato: Juli 21, 2010, 10:30:16 pm »
Der mangler "køre næsten altid for stærkt, hvor det er forsvarligt - men overholder (stort set) resten af reglsættet".

Der burde mit kryds være.  :wink:
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

pingo

• Sandt SVin
« Svar #5 Dato: Juli 21, 2010, 11:55:55 pm »
Der mangler "køre næsten altid for stærkt, hvor det er forsvarligt - men overholder (stort set) resten af reglsættet".

x2 :)

I øvrigt, ham motorcyklisten der kørte den 74-årige ihjel blev vurderet til at køre mellem 120 og 200 km/t.. Jeg kender ikke de nærmere forhold for ulykken, men jeg vil vove at påstå at 200kmt måske er liiige i overkanten..
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

Per

• Sandt SVin
  • ...det dejlige SVin....
« Svar #6 Dato: Juli 22, 2010, 06:53:27 am »

OK den er lagt ind......  :mrgreen:
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
« Svar #7 Dato: Juli 22, 2010, 04:57:40 pm »
Min sæson startede med banekørsel i år da jeg ikke "var klar" til gaden.. Ahem...   :grin: og jeg har kørt knap 14 banedage efterhånden og har fået tillid til mig selv og MC'en efter mit styrt sidste sommer.

"Problemet" er så at jeg er blevet en tøs på gaden og ikke kører så aggressivt som jeg gjorde f.eks i starten af sidste år - og det ses tydeligt i forhold til de gutter jeg plejer at køre mange friske ture med. Det er sgu lidt svært for mig at tolke om det er en god eller dårlig udvikling, men jeg vælger det første i og med jeg bare på de første 2500 gadekilometer har spottet en MASSE potentielt farlige situationer meget tidligt i forløbet, og har formået at bringe mig selv i sikkerhed.

På trods af det er smilet ikke blevet mindre inde i helmutten - tværtimod.   :mrgreen: :mrgreen:
jeg det var noget en "øjenåbner" du fik sidste år......er du fysisk helt oppe igen??
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #8 Dato: Juli 24, 2010, 10:35:46 am »
Jeg er ihvertfald fysisk nok på toppen til at føre banefræseren rundt på knutten i 1.09.91....   :mrgreen:

Der kommer en operation i efteråret med fjernelse af en fedtlomme som er dannet på benet og så noget proteinvæske som de ikke kan forklare, men ellers er det bare at passe på vægten og ikke løbe.

Her er lidt billeder af skaden...
« Senest Redigeret: Juli 24, 2010, 10:44:37 am af Sajmon »
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!