Forfatter Emne: vinterprojekter...  (Læst 5572 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
vinterprojekter...
« Dato: Januar 27, 2010, 01:12:03 am »
Min tanke var at starte en tråd, hvor vi kunne dele / fremvise vores vinter projekter. For dermed at skabe inspiration til andre....

Jeg ved at der er mange små hobbyværksteder/garager  der er fulde af liv i denne mørke tid! Lad os se og høre om hvad i hygger med...

Jeg skal gerne selv starte!

I et anfald af vinter depresion begyndte jeg at skille min mc ad. Det er altid god medicin at skrue lidt, når vintermørket begynder at tære på een , eller hvis andre ting i livet bliver lidt sure..

Der var jo nogen der havde forsøgt sig på at "låne" mit kære Svin, da sæsonen var ved at være slut  :rant: :club: - så stod og skulle have ny øverste gaffelbro, da den blev brækket i stykker ved den lejlighed!

Hmm... inden jeg fik set mig om, kom der flere og flere dele af cyklen, i takt med at jeg fandt flere ting som jeg da lige kunne ændre.  I kender det sikkert, små ting som man gerne lige har villet rette på, eller ændre, men som man ikke lige fik gjort fordi man hellere ville køre..

Nå men, det startede med en gaffelbro! Held i uheld, havde jeg fået købt mig en USD gaffel med hjem fra USA i sommers, så i stedet for at købe en original bro, begyndte jeg at lede efter stumper til at lave den ombygning som har været undervejs længe.. hmm... Da jeg fik taget gaflerne af kunne jeg pludselig se køleren rigtigt meget!! (surprise  :lol:) -og dermed se det stykke arbejde  :( som blev udført af en mekanikker sidste vinter, da jeg fik monteret den anden køler i forbindelse med en forsikrings skade! Der har hele tiden været ting ved den ombygning der har irriteret mig. For det første var der lavet nogle beslag som var helt hen i skoven og så ud ad h... til , og desuden havde det givet mig mindre styrudsving, da den nye køler er lidt tykkere... Så af med den og i gang med at lave nye beslag! Samtidigt havde det længe irriteret mig at den forrige ejer havde ødelagt den undertray der sad på cyklen, og bare lappet den sammen med lidt fiber.(han havde flået blinklysene ud og lappet hullerne) ?? - SÅ af med hele bagenden og i gang med at lave en fin undertray ud af den gamle. Den skal nu bruges til at lave en glasfiberform, hvor jeg kan støbe ny(E) understays. Hvis det bliver godt skal der laves i alt fald to mere til de andre to Svinedrenge i klubben.

Lygten er røget på hylden sammen med den gamle gaffel, og jeg har bestilt en ny!
så dermed skal der også gøres lidt ved lednings nettet , da der ikke bliver plads til at samle det hele i lygten mere..
Da jeg har valgt at montere en streefighter Yoke på min Gixer gaffel, har jeg valgt at flytte tændingen ned på siden, for at få et mere enkelt look. Jeg har jo allerede flytttet lidt på ledningerne og desuden kommer styrlåsen ikke til at virke alligevel. Der er der nu lavet et nyt beslag, og låsen sidder nu på siden (første færdige projekt jubii....  :lol:)

Det var vist så det hele, eller nej jeg arbejder egentlig også på et projekt med noget nummerplade holder, men nu må vi se om det bliver til noget.

Sådan står hun lige nu, men jeg er sikker på hun nok skal blive fin og klar til til sommer...

Det er godt der er længe til at vi skal køre....
« Senest Redigeret: Februar 01, 2010, 11:11:36 am af blz »
kilosvin med div udstyr...

Rasmus Mølgaard

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 185
    • Warfare Records
Sv: vinterprojekter...
« Svar #1 Dato: Januar 27, 2010, 05:06:59 pm »
...Da jeg har valgt at montere en streefighter Yoke på min Gixer gaffel, har jeg valgt at flytte tændingen ned på siden, for at få et mere enkelt look. Jeg har jo allerede flytttet lidt på ledningerne og desuden kommer styrlåsen ikke til at virke alligevel. Der er der nu lavet et nyt beslag, og låsen sidder nu på siden (første færdige projekt jubii....  :lol:)

Hvem sagde flere billeder?? :rolleyes:

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: vinterprojekter...
« Svar #2 Dato: Januar 27, 2010, 05:09:53 pm »
Et hurtigt spørgsmål.

Har du styr på det med julefrokosten?

FLERE BILLEDER FOR SULEN DA!!!!!!!   :club:

Jeg vil specielt gerne se din tændingslås på siden, for det har begge mine SVin også...
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Sv: vinterprojekter...
« Svar #3 Dato: Januar 28, 2010, 09:28:28 am »
Uhh.. jeg er også ved at lave min gamle SRAD om til nøgen model.

holderen til tændingslåsen er barberet af broen, og tændingslåsen, kommer til at sidde på siden af cyklen, lige bag stareren. Den bliver nærmest ikke til at se.


blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Sv: vinterprojekter...
« Svar #4 Dato: Januar 28, 2010, 09:41:45 am »
Uhh.. jeg er også ved at lave min gamle SRAD om til nøgen model.

holderen til tændingslåsen er barberet af broen, og tændingslåsen, kommer til at sidde på siden af cyklen, lige bag stareren. Den bliver nærmest ikke til at se.
fed ide - du må også igang med at ligge billeder op  :mrgreen:
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Sv: vinterprojekter...
« Svar #5 Dato: Januar 28, 2010, 04:20:00 pm »
Et hurtigt spørgsmål.

Har du styr på det med julefrokosten?

FLERE BILLEDER FOR SULEN DA!!!!!!!   :club:

Jeg vil specielt gerne se din tændingslås på siden, for det har begge mine SVin også...
JA JA julefrokosten er der vist ved at være styr på! ;-) Der er i alt fald ved at blive fundet en dato.

-ang tændingslåsen har jeg valgt en gaffel helt uden holder til tændingslås. Jeg har derfor lavet et beslag som jeg har monteret på stellet i samme huller som beslaget til kølervæske beholderen. Derved komme tændingslåsen til at sidde ca midt i den midterste trekant i rammen under tanken. Lige nu går jeg og overvejer om jeg skal lave et par afstands stykker , så den kommer lidt dybere ind i rammen, lige nu flugter den ca med rammen, men den kan flyttes ca 15mm længere ind.

Der kommer billeder når jeg er kommet lidt længere med de forskellige dele..
kilosvin med div udstyr...

roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Sv: vinterprojekter...
« Svar #6 Dato: Februar 06, 2010, 01:23:22 am »
Et hurtigt spørgsmål.

Har du styr på det med julefrokosten?

FLERE BILLEDER FOR SULEN DA!!!!!!!   :club:

Jeg vil specielt gerne se din tændingslås på siden, for det har begge mine SVin også...
Jamen når du nu spørger så pænt så skal du da også have...

Jeg har lavet alu beslag som jeg har monteret direkte på stellet. På dette beslag har jeg så monteret tændingslåsen, hvilket kan ses af første billede.

Som afslutning har jeg lavet et alu skjold som jeg har monteret yderest. Det sidste er både af hensyn til udseende men og med tanke på evt tyveri Det skal være lidt sværre at komme ind til låsen.
Her skal de nævnes at jeg har lavet flere versioner af dette skjold:  poleret alu. børstet alu, sortmalet alu og et perforeret et i rustfrit som også blev malet sort. Jeg er endt op med dette i sort alu, da jeg synes dette var pænest. Jeg har lavet to da jeg tænker at Svinet skal se ens ud fra begge sider, men er kommet lidt i tvivl med hensyn til varmeudvikling..?

-noget lavere opløsning denne gang , ikke for at gemme mit stelnummer , men havde ikke kameraet med i klubben, så det blev med mobilen.
« Senest Redigeret: Februar 06, 2010, 01:35:53 am af roadpilot »
kilosvin med div udstyr...

roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Sv: vinterprojekter...
« Svar #7 Dato: Februar 13, 2010, 05:19:11 pm »
Så er jeg kommet lidt videre med projekt forende. Min nye lygte er hentet hos Fisker. Jeg endte med en lygte fra en Yamaha mt-03. Det er der to grunde til prisen og prisen   :lol:

- jeg har kigget på en del forskellige lygter, og valgte fra starten at det skulle være en original af en slags, da jeg har set for mange billige lygter med alt for dårligt lys.
Jeg ville gerne have haft fat i lygten fra en fz1 men de var bare lidt for dyre til min smag. Så efter forgæves at have overvåget eBay hele vinteren opgav jeg til sidst at finde een og tog til Fisker og bestilte en til en mt-03.
 Derudover har jeg haft skilt speedo huset ad og har malet krom beslaget matsort. Så nu venter jeg bare på min yoke, som gerne skulle være lavet i dag, og som han har lovet mig i slutningen af næste uge..
 
« Senest Redigeret: Februar 14, 2010, 12:33:11 am af roadpilot »
kilosvin med div udstyr...

roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Sv: vinterprojekter...
« Svar #8 Dato: Marts 09, 2010, 04:14:59 pm »
Hmmm... venter stadig på en top Yoke...

De er rigtigt flinke når man ringer derover, men ellers sker der ikke meget... :thumbsdown:
Bare hvis der er andre der kunne finde på at bestille fra [urlhttp://www.streetfighterstore.com/][/url] så er der en del ventetid! -eller måske er det bare mig der er uheldig. Desuden er der nu to pakker der er blevet væk fra USPS. Min axel og mine kaliber bolte.  Det virker som om det bare ikke er meningen at jeg skal blive færdig med den forgaffel. Nu kom Axelen i dag, men nu har de glemt at sende spaceren med  :(


Nå men i mellemtiden har jeg fået lidt andre dele hjem til SVinet. En reverse plasma skive til Spedometeret, samt et sæt dioder fra Chewys. Jeg så Henrik.poulsen 's speedohus, og tænkte, det MÅ jeg bare have også...  :thumbsup: http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=9329.0Så nu er det i gang med lodekolben. Der kommer billeder når det hele er samlet igen.
« Senest Redigeret: Marts 10, 2010, 11:40:12 pm af roadpilot »
kilosvin med div udstyr...

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Sv: vinterprojekter...
« Svar #9 Dato: Marts 17, 2010, 10:30:05 pm »
Så blev vjeg nogenlunde færdig med at få kastet den lygte på..  så skal jeg lige prøve at køre lidt naked (dog med clip-on).   

Biken er beskidt og støvet osv osv osv..   og top broen skal naturligvis pulverlakeres sort.


roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Sv: vinterprojekter...
« Svar #10 Dato: Marts 17, 2010, 11:03:48 pm »
Ikke dårligt ikke dårligt.....

 :thumbsup:
kilosvin med div udstyr...

roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Sv: vinterprojekter...
« Svar #11 Dato: Marts 29, 2010, 06:31:41 pm »
lidt længere... nu med gaffelbro...
kilosvin med div udstyr...

roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Sv: vinterprojekter...
« Svar #12 Dato: Juni 24, 2010, 10:13:28 am »
Vinter projektet, der blev et sommer projekt!

tjaa hvad kan jeg sige. Det greb mere og mere om sig, derudover have jeg problemer med at få delene hjem. Så lad dette være et godt råd til andre, der vil gå i gang: få alle dele hjem, inden du begynder, det er virkeligt frustrende at gå og vente på dele ....

faktisk løb jeg lidt sur i det på et tidspunkt, så projektet kom lidt i anden række i forhold til min anden passion cykling. Nå men, nu er jeg faktisk så godt som færdig! Her er det næsten færdige resultat, kun bagenden er endnu ikke monteret.
Derudover skal den rigtige forskærm på, som jeg fik med posten i går! totalt bling bling i kaboooing.

« Senest Redigeret: Juni 24, 2010, 10:18:28 am af roadpilot »
kilosvin med div udstyr...