Forfatter Emne: Lyser jeres nærlys langt nok?  (Læst 1963 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bing

• Søndagskører
  • **
Lyser jeres nærlys langt nok?
« Dato: Juli 14, 2010, 02:37:02 pm »
Det er ikke så tit, at jeg kører i mørke på en vej uden belysning. Men sidst det var tilfældet, så syntes jeg, at mit nærlys simpelthen ikke lyste langt nok... det var decideret ubehageligt at køre meget mere end 50 km/t uden at slå det lange lys til... hvilket man ikke bliver specielt populær hos de modkørende af  :(

Hvordan oplever I jeres nærlys? Er det godt nok?
Og kan man evt. stille på det, så det lyser længere hen ad vejen. Det ved jeg da, at man kan på biler, men kan man det på en SV1000 uden en større operation?
Christina R.

B2

• Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Sv: Lyser jeres nærlys langt nok?
« Svar #1 Dato: Juli 14, 2010, 06:27:40 pm »
På de gamle SVin er lyset absolut ikke imponerende  :?
Men det er let at justere, så jeg vil gætte på at det også er til på den nyere....

Hvis ikke kan du enten hæve fronten, sænke bagenden eller tage en bag på  :mrgreen:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Mads

• Sandt SVin
    • AMRacing.dk
« Svar #2 Dato: Juli 14, 2010, 06:28:31 pm »
Det er ikke så tit, at jeg kører i mørke på en vej uden belysning. Men sidst det var tilfældet, så syntes jeg, at mit nærlys simpelthen ikke lyste langt nok... det var decideret ubehageligt at køre meget mere end 50 km/t uden at slå det lange lys til... hvilket man ikke bliver specielt populær hos de modkørende af  :(

Hvordan oplever I jeres nærlys? Er det godt nok?
Og kan man evt. stille på det, så det lyser længere hen ad vejen. Det ved jeg da, at man kan på biler, men kan man det på en SV1000 uden en større operation?
På en nøgen SV 650 er det nemt - jeg vil også tro, at det er forholdsvis nemt på en 1000'er. Der sidder nok en skrue i bunden af lygten. Skruer du den ind ad, bliver lygten hævet. Husk at lyset skal falde 1 cm pr. meter.

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Mads

• Sandt SVin
    • AMRacing.dk
« Svar #3 Dato: Juli 14, 2010, 06:29:57 pm »
Her er en beskrivelse på, hvordan du justerer. Det lyder ret simpelt:
http://forum.svrider.com/showthread.php?t=97890

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her