Forfatter Emne: Steves T.R.E (aTRE) - Erfaringer, købsinteresse og udbredelse herhjemme :)  (Læst 3782 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

martinmunk

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 8
    • http://martinmunk.com/
Heysa :)

Jeg er ny herinde, og har været kort på svrider.com hvor jeg har læst en del om de mods der ofte laves på SVinene.

Så studsede jeg over at en hel del folk derinde anbefalede en aTRE fra en fyr der hedder steve (nick: 92westshady) derinde sidder og lodder sammen. Elektronikken det består af er ikke den store videnskab men han lave det samlet og klar, og så har han været ude og finde de stik der skal til for at den kan plugges ind i systemet plug-and-play :)

Jeg går lid ud fra at i ved hvad en TRE er, men til dem der ikke gør er det noget som fjerner den tændings forsinkelse Suzuki har sat på de fleste af deres cykler i 1, 2, 3 og til tider også 4. gear. Det får motoren til at gå mere roligt især ved lave omdrejninger og har i den forstand samme effekt som en Power Commander.

Anyway...

Først og fremmest: Er det noget at der er nogen herhjemme der har erfaringer med? Er hans enheder udbredt herhjemme?

Jeg overvejede nemlig lidt at bestille en bunke af ham og sælge ud fra, og på den måde kun betale fragt henover atlanten én gang i stedet for hvis folk selv bestilte derfra. Jeg har også snakket med ham lidt frem og tilbage og vi kunne god få lidt mængderabat.

Han laver to versioner, en med, og en uden en kontakt til at slå effekten fra.

I kan se hans tråd her hvor der er en længere beskrivelse af dem: http://forum.svrider.com/showthread.php?t=95450

Men ja... Er det noget der har interesse? Hvis jeg vidste nogenlunde hvor mange jeg kunne komme af med igen kunne jeg komme med en ca pris :)

skagbo

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 72
jeg er frisk på 1 stk af dem til 27$

Henrik.poulsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 643
Heysa :)

Jeg er ny herinde, og har været kort på svrider.com hvor jeg har læst en del om de mods der ofte laves på SVinene.

Så studsede jeg over at en hel del folk derinde anbefalede en aTRE fra en fyr der hedder steve (nick: 92westshady) derinde sidder og lodder sammen. Elektronikken det består af er ikke den store videnskab men han lave det samlet og klar, og så har han været ude og finde de stik der skal til for at den kan plugges ind i systemet plug-and-play :)

Jeg går lid ud fra at i ved hvad en TRE er, men til dem der ikke gør er det noget som fjerner den tændings forsinkelse Suzuki har sat på de fleste af deres cykler i 1, 2, 3 og til tider også 4. gear. Det får motoren til at gå mere roligt især ved lave omdrejninger og har i den forstand samme effekt som en Power Commander.

Anyway...

Først og fremmest: Er det noget at der er nogen herhjemme der har erfaringer med? Er hans enheder udbredt herhjemme?

Jeg overvejede nemlig lidt at bestille en bunke af ham og sælge ud fra, og på den måde kun betale fragt henover atlanten én gang i stedet for hvis folk selv bestilte derfra. Jeg har også snakket med ham lidt frem og tilbage og vi kunne god få lidt mængderabat.

Han laver to versioner, en med, og en uden en kontakt til at slå effekten fra.

I kan se hans tråd her hvor der er en længere beskrivelse af dem: http://forum.svrider.com/showthread.php?t=95450

Men ja... Er det noget der har interesse? Hvis jeg vidste nogenlunde hvor mange jeg kunne komme af med igen kunne jeg komme med en ca pris :)

Arh om den lige har samme effekt som en Powercommander, det tror jeg ikke lige på.... jeg ville ikke montere sådan en sag hvor nogen bare i gåse øjne har siddet og loddet noget sammen... jeg har købt en gear indikator, med ATRE i, en GIpro, men prøv det af og se hvordan det virker  :thumbsup:
Husk det er kun Elektrikken der må pille i dåsen


Suzuki Sv1000S k7. carbon Devil potter.Powercommander

martinmunk

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 8
    • http://martinmunk.com/
Hehe nej, selvfølgelig er det ikke en komplet ny, fintunet motorstyring man får ud af det, men med "i den forstand" mener jeg at man skulle får en roligere motorgang ved især de lave omdrejningstal, som der også er mange der beskriver som værende en af fordelene ved PowerCommander. Hvis du har kørt med din både før og efter der er monteret din gearindikator med ATRE kan du måske be/afkræfte om den går anderledes i i de lave omdrejninger? (ikke sikkert at det ændrer noget i frigear, da det vidst ofte her er slået fra for at den er lettere at starte).

Læser man lidt på teknikken, og den rent praktisk går ind og snyder SV'en til at tro at den er i 6.gear så snart den ikke er i figear, er det at en eller anden fyr "bare" har siddet og loddet det sammen ikke noget der vil bekymre mig personligt :) Men jeg forstår da din tankegang :grin:

skagbo:
Hvad er den forn' en cikel du har ?

Damage

  • Gæst
Jeg har forhørt mig på et par værksteder omkring TRE. De siger at det ingen effekt har på europæriske SV´ere. Det ene værksted har enda taget en
SV´er og kørt den på et rullefelt med og uden TRE, og det havde ingen effekt. 

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Jeg har forhørt mig på et par værksteder omkring TRE. De siger at det ingen effekt har på europæriske SV´ere. Det ene værksted har enda taget en
SV´er og kørt den på et rullefelt med og uden TRE, og det havde ingen effekt.

Alex og jeg har testet det på min SV1000 på rullefelt hvor jeg har monteret en TRE med kontakt (Det er nu kun en modstand som skydes ind til fast modstandsmåling i stedet for modstanden som gives fra de enkelte gear.)

DER ER ABSOLUT INGEN MÅLEBAR ÆNDRING, OG JEG KAN IKKE MÆRKE FORSKEL UNDER KØRSEL!!!!!!

Dette er spild af penge!!!!
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

SVenskeren SOLO

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 917
Jeg har forhørt mig på et par værksteder omkring TRE. De siger at det ingen effekt har på europæriske SV´ere. Det ene værksted har enda taget en
SV´er og kørt den på et rullefelt med og uden TRE, og det havde ingen effekt.

Alex og jeg har testet det på min SV1000 på rullefelt hvor jeg har monteret en TRE med kontakt (Det er nu kun en modstand som skydes ind til fast modstandsmåling i stedet for modstanden som gives fra de enkelte gear.)

DER ER ABSOLUT INGEN MÅLEBAR ÆNDRING, OG JEG KAN IKKE MÆRKE FORSKEL UNDER KØRSEL!!!!!!

Dette er spild af penge!!!!

Godt så glemmer jeg alt om den dims, der skal jo meget carbon til at udligne den ekstra vægt en installation af en TRE dims betyder.. er i forvejen i gang med at korte alle ledninger og høvle klistermærkerne af for at spare vægt..  :innocent:
It's not how good you are, but how bad you want it that matters !
På vejen : SV1000S
På banen : GSXR1000

martinmunk

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 8
    • http://martinmunk.com/
Jeg har forhørt mig på et par værksteder omkring TRE. De siger at det ingen effekt har på europæriske SV´ere. Det ene værksted har enda taget en
SV´er og kørt den på et rullefelt med og uden TRE, og det havde ingen effekt.

Alex og jeg har testet det på min SV1000 på rullefelt hvor jeg har monteret en TRE med kontakt (Det er nu kun en modstand som skydes ind til fast modstandsmåling i stedet for modstanden som gives fra de enkelte gear.)

DER ER ABSOLUT INGEN MÅLEBAR ÆNDRING, OG JEG KAN IKKE MÆRKE FORSKEL UNDER KØRSEL!!!!!!

Dette er spild af penge!!!!

Okay, jamen hvis det er rigtigt så er det da godt jeg lige forhørte mig først :)

martinmunk

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 8
    • http://martinmunk.com/
Der er ikke nogen, som kør med en monteret eller har mærket en effekt ved disse?  :)

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Der er ikke nogen, som kør med en monteret eller har mærket en effekt ved disse?  :)

Kender kun til folk på 6½ der mener de har kunnet mærke forskel, men har aldrig set en effektforøgelse dokumenteret...

Rettelse: markeret med rød
« Senest Redigeret: April 23, 2010, 11:28:32 am af Jannik »
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Jeg kunne IKKE mærke forskel på min SV650 K4.
Det var med en G-Pack TRE.
Spild af penge  :rolleyes:
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Der er ikke nogen, som kør med en monteret eller har mærket en effekt ved disse?  :)
Jo, omdrejningerne faldt når man trak koblingen  :brok: :brok: :brok: og det skulle den  :?: :shock:
Det var vist modellen fra Busters  :undecided:
Den røg af med det samme  :mrgreen: jeg tror stadig nyg har sin, hvis du vil prøve  :lmao:
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Der er ikke nogen, som kør med en monteret eller har mærket en effekt ved disse?  :)
Jo, omdrejningerne faldt når man trak koblingen  :brok: :brok: :brok: og det skulle den  :?: :shock:
Det var vist modellen fra Busters  :undecided:
Den røg af med det samme  :mrgreen: jeg tror stadig nyg har sin, hvis du vil prøve  :lmao:
Næh..Nej, den har jeg prakket BLZ på.... :lol: :innocent:

Når alt det ovenstående så er sagt, var der vist et issue med 100hk modeller af SV1000(S)K3 til det franske marked (og måske californske modeller?), hvor det i den grad var en mærkbar forbedring. Se tråden på Sv-portal.com (søg selv!)
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson