Forfatter Emne: Olieskift / rens af motor  (Læst 2156 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Torben C

• Søndagskører
  • **
Olieskift / rens af motor
« Dato: Marts 26, 2010, 12:39:26 am »
Hej jeg har en Sv1000K6 der har næsten har kørt 38000 og skal lige have skiftet noget olie men overvejer også at smide noget rensestads i olien inden jeg tapper det af, er dette en god ide eller skal man bare skifte olie og så lade det være ved det.

Mvh

Torben
Remus titan potter, led blink, anden nummerplade holder, pipercross filter og powercommander.

Mads

• Sandt SVin
    • AMRacing.dk
Sv: Olieskift / rens af motor
« Svar #1 Dato: Marts 26, 2010, 07:56:05 am »
Hej jeg har en Sv1000K6 der har næsten har kørt 38000 og skal lige have skiftet noget olie men overvejer også at smide noget rensestads i olien inden jeg tapper det af, er dette en god ide eller skal man bare skifte olie og så lade det være ved det.

Mvh

Torben
Skift olien på en halvlun motor (så viskositeten er lav og du får mere med ud, men ikke så varm så du brænder dig (!)) - det burde være rigeligt fint!

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

sircajun

• Sandt SVin
  • >>> Z-Bull <<<
« Svar #2 Dato: Marts 26, 2010, 07:38:37 pm »
Mit råd er at holde dig fra disse "engine-flush" produkter. De er super på biler, men en bil kører jo også med seperat gearolie. Rensekuren er ikke så god for dine koblingslameller.
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

Torben C

• Søndagskører
  • **
« Svar #3 Dato: Marts 27, 2010, 02:13:48 pm »
Tak for svar, det bliver bare et alm. olieskift så
Remus titan potter, led blink, anden nummerplade holder, pipercross filter og powercommander.