Forfatter Emne: Bortfald af garanti ved montering af ny udstødning ??  (Læst 2259 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

V2 virgin

  • Gæst
Bortfald af garanti ved montering af ny udstødning ??
« Dato: Februar 26, 2010, 11:02:27 am »
Hej

Jeg overvejer at skifte udstødning på min SV650, der stadig er under garanti. Købt juni '09, så under garanti til maj 2011.

Min bekymring er, at der i garantibetingelserne fra importøren står, at garantien kan/vil bortfalde ved modifikationer på motorcyklen, og uanset om jeg saver i mellemrøret eller skifter hele udstødningen, så må man vel sige, at en ny udstødning er en modifikation.

Vel vidende, at det nok er en gråzone, så er jeg interesseret i at høre, om nogen af jer har oplevet, at en forhandler ikke vil yde garanti på hele motorcyklen (inden for garantiperioden på motorcyklen), fordi der er skiftet udstødning.

I min paranoide verden tænker jeg jo, at en evt. garantisag på motoren (hvad ved jeg??) kan blive afvist med "du har jo skiftet udstødningen" som begrundelse.

Har nogen haft problemer med dette?





Damage

  • Gæst
Sv: Bortfald af garanti ved montering af ny udstødning ??
« Svar #1 Dato: Februar 26, 2010, 12:27:56 pm »
Hej

Jeg overvejer at skifte udstødning på min SV650, der stadig er under garanti. Købt juni '09, så under garanti til maj 2011.

Min bekymring er, at der i garantibetingelserne fra importøren står, at garantien kan/vil bortfalde ved modifikationer på motorcyklen, og uanset om jeg saver i mellemrøret eller skifter hele udstødningen, så må man vel sige, at en ny udstødning er en modifikation.

Vel vidende, at det nok er en gråzone, så er jeg interesseret i at høre, om nogen af jer har oplevet, at en forhandler ikke vil yde garanti på hele motorcyklen (inden for garantiperioden på motorcyklen), fordi der er skiftet udstødning.

I min paranoide verden tænker jeg jo, at en evt. garantisag på motoren (hvad ved jeg??) kan blive afvist med "du har jo skiftet udstødningen" som begrundelse.

Har nogen haft problemer med dette?

Jeg har skiftet udstødning under garanti perioden og har i samme periode fået skiftet støddæmper uden problemer (andet end det tog lang tid).

Men...hvis du skifter udstødning og du får problemer med motoren, så er Suzuki i deres gode ret til ikke at yde garanti ifm. deres betingelser.

Hvis du får værkstedet til at skifte udstødningen, så skal værkstedet yde garanti på deres arbejde, så her er du bedre dækket.


Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Sv: Bortfald af garanti ved montering af ny udstødning ??
« Svar #2 Dato: Februar 26, 2010, 01:07:48 pm »
så er det jo godt at det er en SV'er du har købt, for der går motoren ikke i stykker, og slet ikke den nye. pt kender jeg kun til 1!! som har haft et garanti problem, og det var en defekt i motorblokken, som intet har med udstødningen at gøre.
   

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Sv: Bortfald af garanti ved montering af ny udstødning ??
« Svar #3 Dato: Februar 26, 2010, 01:25:00 pm »
og slet ikke den nye....

Og hvad går så under den nye ... ikke at jeg er nervøs  :D bare nysgerrig ...
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Sv: Bortfald af garanti ved montering af ny udstødning ??
« Svar #4 Dato: Februar 26, 2010, 03:17:57 pm »
og slet ikke den nye....

Og hvad går så under den nye ... ikke at jeg er nervøs  :D bare nysgerrig ...
2003+
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....