Forfatter Emne: Reparation af computerskærm  (Læst 3470 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Kondi

• Sandt SVin
Reparation af computerskærm
« Dato: Februar 15, 2010, 06:54:24 pm »
Hep

Min 24" Samsung valgte forleden at gå i sort. Alt blev fejlsøgt, og alt pegede på skærmen. Den lille diode i powerknappen lyser stadig, men ikonet i hjørnet for søgen efter indgang, er der ikke. Der er hverken hul igennem på DVI eller VGA. Jeg går derfor ud fra, at det er en "mindre" ting i maskineriet, der bøvler. Panelet er jeg sikker på er intakt - derfor; Er der nogle teknik-kyndige der kan give et bud på mulig reparation?
Jeg fik handlet en model magen til, så er 'up running' igen. Men synes da det er synd at smide sådan en herlighed ud, hvis det kan fikses for en plovmand.

Any ideas? Nogle værkstedsanbefalinger eller lokale tekniknørder der vil tjene en skilling?
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Syess

• Plastikrocker
Sv: Reparation af computerskærm
« Svar #1 Dato: Februar 15, 2010, 07:09:09 pm »
Er næsten 100% sikker på at det ikke kan svare sig at få den fixet. De fleste værksteder jeg kender tager et gebyr for at se på den defekte genstand, også der efter give dig et tilbud, som ligger på ca det samme som en ny skærm. Hvad koster en 24" i dag? købte selv en samsung 24" for 14mdr siden til 2k

Nå ja, men prøv infocare, ved at Canon, Sony, Nikon osv brugte dem den gang jeg havde noget at gøre med elektronik. De har et værksted i ballerup mener jeg.
« Senest Redigeret: Februar 15, 2010, 07:13:46 pm af Syess »

Kondi

• Sandt SVin
« Svar #2 Dato: Februar 15, 2010, 08:24:20 pm »
Ja, en ny skærm er ikke den største udgift i dag. Hader bare tanken om, at det blot kan være en simpel komponent. Hmpf.

Tidligere kørt:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

pingo

• Sandt SVin
« Svar #3 Dato: Februar 15, 2010, 11:50:40 pm »
Der kan være mange ting galt. En af de synlige ting man kan se efter, er sorte/svedede komponenter eller elektrolyt-kapacitorer der er gået i stykker. Men det kan ikke afvises, at det er et mere alvorligt problem. Prøv at pille den fra hinanden, og se om der er noget synligt :)
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

Kondi

• Sandt SVin
« Svar #4 Dato: Februar 16, 2010, 12:04:35 am »
Jeg prøver!

Tidligere kørt:

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
« Svar #5 Dato: Februar 16, 2010, 08:10:56 am »
Der kan være mange ting galt. En af de synlige ting man kan se efter, er sorte/svedede komponenter eller elektrolyt-kapacitorer der er gået i stykker. Men det kan ikke afvises, at det er et mere alvorligt problem. Prøv at pille den fra hinanden, og se om der er noget synligt :)
korrekt, som oftest er det strømforsyningen. Problemet med en sveden lyt el. lign, er at det tit tager en kreds eller to med i faldet, og disse er så små i dag, at de stort set kun kan skiftes af små kinesiske robotter. Det næste der skal overvejes er, hvorfor brændte det af, og hvor længe varer det før det brænder af igen???

Smid lortet ud, beklager.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Hollowpoint

• Sandt SVin
  • Sømand så det gynger!
« Svar #6 Dato: Februar 23, 2010, 11:05:08 pm »
Prøv at tænd den igen og se om der ikke er et billede der bare er utrolig mørkt? Meget ofte er det baggrundsbelysningen der ryger pga dårlige kolde katoderør, det er dog ikke noget du selv kan skifte.

Hvis du på ingen måde kan se et billede eller lignene (sæt enten et skiftene sort hvid eller flimmer billede på) så glem bare hvad jeg har sagt ;)
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7