Mange tak for alt inputten!
Jeg har sat ohlin fjedre i min , og det har givet en helt anden cykel. -jeg skal lige indskyde at jeg ved samme lejlighed satte en gixx'er bagdæmper på. så det er nok lidt det hele...
Men hele cyklen er blevet meget mere stabil, særligt på de små snoede er det virkelig en fordel...
Simon ned i klubben satte Hyperpro i sin samtidigt med at jeg skiftede. Har har været glad for byttet også, men jeg synes ikke hans er helt så smooth i dæmpningen. (noget med linær eller progresiv fjeder måske? jeg ved det ikke)
Okay - jeg satser også på at få råd til ny bagdæmper, men nu må vi se.. Har du prøvet, at køre på begge cykler, eller blot siddet?
Hvor meget vejer du, Mads? Hvis du kan løfte mere end to liter mælk ad gangen, vejer du nok mere end 70kg og så er nye, hårdere fjedre en god idé. Husk evt også noget tykkere olie til større dæmpning. Originalt er der en 10'er olie i. Mange har 20 i. Jeg har 15 og er glad for det
Jeg tror godt jeg kan løfte to liter mælk... I hvert fald hvis der er drukket lidt af den ene! Vejer omkring 75 kg uden udstyr. Mht. olien tror jeg måske jeg starter med den der følger med sættet, og så kan man eksperimentere lidt med det senere.
Der ligger stadig et par 2000'er gaffelben i min kælder indeholdende et sæt Öhlins fjedre.
De kan nok godt købes for en fornuftig pris
Okay, hvor langt har de kørt? Jeg skal kun bruge fjedrene, og tror måske det bliver lidt dyrt hvis ben m.m. også skal med posten til Jylland...
Jeg har WP Proline progressive fjedre og olie i min SV. Det giver en betydeligt mere fast forende og bedre styring. Hvor den før kunne gå i bund med et klonk ved kraftig opbremsning, så er forenden nu helt rolig og meget mere velafbalanceret end før. Til sammenligning vejer jeg ca. 88 kg i fuldt udstyr.
WP kan du købe hos wp-germany.de, de koster ca. 950,- inkl olie og fragt. Jeg valgte WP fordi de scorede højest i en tysk test, sammen med bl.a Hyperpro og Öhlins.
Okay. Jeg prøver at kigge lidt på deres hjemmeside - tak. [EDIT!] Der er vidst en fejl i linket - det korrekt link er:
http://www.wp-germany.com/Hygge