Forfatter Emne: Hjælp fra de IT-kyndige.  (Læst 1026 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Claus m

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 510
Hjælp fra de IT-kyndige.
« Dato: December 23, 2009, 09:34:08 pm »
Da det før har set ud som om der er mange IT-kyndige herinde, så stiller jeg mine spørgsmål her:
Jeg overvejer en ny harddisk i min acer aspire9300, men hvor meget kan den trække? Kan jeg smide en 320 Gb i istedet for den ene af dem på 80 Gb, og så kører den bare?
Har kigget på denne her: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=414420 er det en jeg kan bruge?

Nu vi er ved det, vil lidt ekstra ram nok også kunne hjælpe, jeg har i øjeblikket 2 gb, den  jeg har haft kig på er denne, da jeg altid har hørt godt om kingston: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=248676

Så mangler vi bare de kloge vise it-folk der kan råde og vejlede lidt, når nu et it-fjols har brug for lidt råd  :)  :)
Sv650s Old school.
Næstformand Mc Farmers.
Midtjyde

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Sv: Hjælp fra de IT-kyndige.
« Svar #1 Dato: December 23, 2009, 10:51:29 pm »
Du skal have 2x2GB moduler, da der højst sandsynlig kun er plads til 2 moduler i din maskiner - medmindre maskine er født med et 2GB modul, selvfølgelig =) .. Disken er fin og jeg kan ikke forestille mig, maskinen ikke ka' "trække" den. Hvis du vil ha' en hurtig disk, så kunne Western Digitals black series være et bud. (Og skal det være rigtig sjovt, så noget ssd, men det er en anden snak)
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

petervej

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 30
Sv: Hjælp fra de IT-kyndige.
« Svar #2 Dato: December 23, 2009, 11:49:56 pm »
Jeg ved ikke hvor gammel din acer er, men er den mere end et par år gammel er der en chance for at den bruger ata istedet for s-ata.

Alt efter forbrugsmønster mener jeg at du bør overveje en SSD disk. Hvis du ofte bruger den på rejser, er SSD næsten ikke til at komme uden om (da den virker selvom den bliver udsat for rystelser). Hvis den primært bruges stationært, så er fordelen knap så stor, selvom den ud fra min erfaring er voldsomt meget hurtigere end en 5400 omdr. disk.
Jeg kører selv pt. med en lille SSD som primært indeholder systemet, derudover supplerer jeg efter behov med en ekstern 2,5" disk. (som ikke kræver ekstra strømforsyning)
 
« Senest Redigeret: December 24, 2009, 04:35:12 pm af petervej »