hvis du har powercommander eller overvejer det, så er der ingen grund til at benytte en TRE-mod.
Powercommander'en regulerer kun indsprøjtningen, hvor TRE er en ændring af tændings-avanceringen!
Jeg har dog hørt fra andre, at det ikke giver mærkbar ændring med denne TRE-ting. Jeg har også hørt forklaringen, at fabrikken skulle have givet cyklerne en mindre aggressiv tændingskurve i de laveste gear for at stække kræfterne lidt, men det giver da ingen mening på en SV'er! I mine ører kunne det være en rimelig forklaring på en Hayabusa, B-King eller kilo-Gixxer, men det er vist næppe nødvendigt på en SV.
Og det fører så til mit spørgsmål i samme kategori: Jeg har kig på en Gipro gearindikator, men ved ikke om jeg skal vælge Gipro med indbygget TRE, eller den lidt mindre og noget fiksere Gipro DS, som udelukkende er en gearindikator? Hvis andres erfaring er, at det er uden virkning at montere TRE, så kan man jo vælge sin Gipro efter ønske om størrelse og ikke hvorvidt den har indbygget TRE........not???
Søren