Forfatter Emne: På hvilke tidspunkter kan man køre..?  (Læst 1509 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

pingo

• Sandt SVin
På hvilke tidspunkter kan man køre..?
« Dato: Oktober 28, 2009, 01:47:03 am »
Hej gutter

Jeg er lige kommet hjem efter at have besøgt kæresten. Besøget blev længere end forventet, og jeg kørte derfor først hjem fra hende kl 0130, og jeg kørte naturligvis meget forsigtigt.

Jeg mærkede ikke noget der kunne indikere dårligt føre (ud over årstiden, dvs. blade og lidt regnvand på vejene), og så var det jeg begyndte at spekulere på om det er forsvarligt at køre på dette tidspunkt af døgnet, på denne årstid? Hvad mener i? Iflg. DMI er temperaturen i nat mellem 2 og 7 grader, hvilket godt kunne indikere 0 grader i asfalthøjde, men jeg mærkede som sagt intet.. Det var selvfølgeligt lidt koldt, men jeg var godt pakket ind.

Så hvornår bliver det for koldt til at man forsvarligt kan føre en standard-motorcykel på de danske veje?

sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

Jesper Jensen

• Sandt SVin
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: På hvilke tidspunkter kan man køre..?
« Svar #1 Dato: Oktober 28, 2009, 06:13:25 am »
...overnat næste gang - det er win-win - du slipper for fedtede blade osv, men får fedtet noget andet :D
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

B2

• Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
« Svar #2 Dato: Oktober 28, 2009, 08:13:55 am »
Hvis man er lidt øm over sin cykel, stopper man senest når de begynder at salte.

Der ud over er det vel kun forsikringen, glat føre og påklædning der sætter grænsen.
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #3 Dato: Oktober 28, 2009, 09:12:08 am »
Jeg kørte velnok årets sidste tur i går eftermiddags, men på en tur på 60 km slap baghjulet godt 10 gange under hård acc hvilket i min verden ikke gør det sjovt at køre mere.  :undecided:

Det der afgøre om man skal stoppe er helt og holdent din kørestil.

Så længe du syntes det er fedt at køre så er det bare afsted.  :blink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

pingo

• Sandt SVin
« Svar #4 Dato: Oktober 29, 2009, 03:43:51 am »
Hm, det var nu ikke så meget et spørgsmål om hvornår jeg skal stoppe, men mere hvornår man skal være forsigtig mht vejtemperatur og den slags..

Våde blade siger sig selv, men så længe vejen er tør kan man vel også køre i -20 grader? Altså, det er vel kun vandets(måske endda sneens) tilstedeværelse, der sætter grænsen?

Jeg stopper nok engang i næste uge, alligevel.. Den skal ihvertfald ind inden de salter :(
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #5 Dato: Oktober 29, 2009, 06:28:22 am »
Nope!

Kolde dæk bliver glatte, og jo mere sportspræget dine dæk er jo dårligere står de fast, selv på knastøt asfalt.  :thumbsdown:

Min kan lave spin på tør asfalt med pilot power monteret når temperaturen er som den er i øjeblikket, så jeg er staldet op for i år.  :cry:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

roadpilot

• Sandt SVin
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
« Svar #6 Dato: Oktober 29, 2009, 07:40:14 am »
Som Janik skriver står varme dæk jo helt sikkert bedre fast! Men det er ikke det samme som at du ikke kan køre mere!

Pt har jeg monteret Pilot road på min, og der er stadig ingen problemer med at stå fast!  8)
-men nu er der jo også forskel på transport etapper og Svingtur med drengene! Sidsnævnte er slut for i år, men indtil de salter kommer Svinert frem indimellem. Nu har jeg heller ikke bil, så det gør nok en forskel på hvor meget man har brug for sin cykel...

kilosvin med div udstyr...