Forfatter Emne: Kæde / kædekit..... hvornår  (Læst 2035 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Per

• Sandt SVin
  • ...det dejlige SVin....
Kæde / kædekit..... hvornår
« Dato: September 13, 2009, 01:14:46 pm »
Hej med jer .... nå er der hovedpriner som skal klares idag  :innocent:   når de er klaret så giv mig lige et vink her...hvornår skal kæde + kædekit skiftes ?.... hvis en maskine har kørt ca 8000 hvad så ... så på en som så tør ud og virkede tør (+ lidt rust) !  Nogen som kan give mig et råd + priser på udskiftning ?  På forhånd tak. Mvh Per
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

Høivang(Varde)

• Plastikrocker
  • Michael Høivang
Re: Kæde / kædekit..... hvornår
« Svar #1 Dato: September 13, 2009, 03:20:25 pm »
Kæden burde uden problemer klare det dobbelte(16.000km) medmindre den slet ikke er vedligeholdt - fået olie. Hvis du selv skifter kædekittet kan det gøres for ca. 1300kr. Hvis det skal gøres ved en forhandler koster det nok ca. 2300kr.
SV1000N K6

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #2 Dato: September 13, 2009, 08:48:52 pm »
skulle kunne nå op på de 20000km - hvis den er velsmurt og tjekkes og spændes efter

rust belægninger på rullerne kan forrekomme - tjek om der er stive led
sæt den på en baghjulsløfter og drej kæden en omgang - kig ved bagtandhjulet og mærk når du drejer om der er stive led eller lidt modstand enkelte steder på kæde..
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Banditten

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
« Svar #3 Dato: September 18, 2009, 08:12:06 pm »
Et kædekits skift ligger som regel mellem 16 og 18.000 km .... eller efter 3000 kliometre hvis du ikke smør kæden ;-)  (ups mange år siden jeg "glemte" det)
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com