Forfatter Emne: på kørsel på Amager Bulledvard  (Læst 1624 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

DeadlyMusic

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 76
  • Hurtigere hurtigere Hep Hep Hep
på kørsel på Amager Bulledvard
« Dato: August 02, 2009, 05:42:38 pm »
Hej venner

Igår aftes kl 21 blev mig og min kæreste påkørt af en bilist som ville svinge til højre min Sv er helt smadret  :(
vi røg begge en tur ud over køleren og en tur på hospitalet og har det begge godt. vi er sluppet med en masse blå mærker og et par syninger og en del smerter.

Hvordan skal jeg forholde mig i forhold til hans forsikring og er der noget jeg skal være obs på???

Hilsen

David

Ps længe leve Held og gode hjælme Ride Safe :( :(
Med tåre i øjnene og stivfrossen snot, men fuck det jeg køre på min SV1000 :-) som er piv flot......


Køre
SV1000SLK7 Rizoma spejle, greb, blink, Yoshimura udstødning + div

Syess

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 117
Re: på kørsel på Amager Bulledvard
« Svar #1 Dato: August 02, 2009, 05:44:44 pm »
Ops lyder ikke alt for godt ;( Godt der ikke skete mere, og at i begge har det godt. Kender ikke noget til forsikring men gl her fra.

Ulvehaar

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 304
Re: på kørsel på Amager Bulledvard
« Svar #2 Dato: August 02, 2009, 05:47:26 pm »
Auch  :(

Godt at høre i begge to er okay. Jeg går ud fra der er optaget politirapport, og så tror jeg egentlig ikke du skal bekymre dig om så meget, udover at komme i god bedring.

Du skal helt sikkert stadig melde ulykken til dit eget forsikringsselskab, og så er det normalt dit og hans forsikringsselskab der klarer paragrafferne indbyrdes.
Jacob - Amager - Between bikes - Tidligere: Suzuki SV650S K5, Kawasaki Z1000 '03, Suzuki SV1000 K6

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: på kørsel på Amager Bulledvard
« Svar #3 Dato: August 02, 2009, 05:48:15 pm »
Øv øv øv øv ! !
Lyder som om i fik en ordentlig røvfuld  :dead:

Men ja hvis du har ksako på, så burde dit forsikringsselskab klare ærterne.

God begge til jer begge  :thumbsup:
« Senest Redigeret: August 02, 2009, 05:49:46 pm af B2 »
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Re: på kørsel på Amager Bulledvard
« Svar #4 Dato: August 02, 2009, 05:52:11 pm »
Der har vel været politi involveret ifb. med personskade. Så der er vel ikke meget han kan løbe fra - og her går jeg ud fra at han objektivt har skylden 100% og har erkendt dette. Du ringer bare til dit forsikrings selskab og hører hvordan det skal køres. Tit er det din kasko, som klarer at udbedre skaden, hvorefter de henter pengene hjem fra modpartens ansvarsforsikring. Vær lige ops. på at du selvfølgelig ikke skal betale selvrisiko. 

Godt der ikke skete noget "alvorligt" med Jer!  :thumbsup:

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: på kørsel på Amager Bulledvard
« Svar #5 Dato: August 03, 2009, 09:48:55 am »
Godt I er sluppet nogen lunde fra det...

Hvordan lå du i forhold til ham på vejen hvis han skal dreje til højre.. ???

Hvis han har skylden 100% og der også er optaget politirapport så går det sin gang.. Du skal bare lige selv ringe til dit forsikringsselskab og nok også udfylde nogle papir på hvor, hvordan, hvorledes osv. det er sket.. Alverdens spørgsmål.. Tager en krig at udfylde.. Men det gør man gerne når man ved at alt bliver betalt.

Ulvehaar

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 304
Re: på kørsel på Amager Bulledvard
« Svar #6 Dato: August 03, 2009, 11:45:55 am »
Godt I er sluppet nogen lunde fra det...

Hvordan lå du i forhold til ham på vejen hvis han skal dreje til højre.. ???

Hvis han har skylden 100% og der også er optaget politirapport så går det sin gang.. Du skal bare lige selv ringe til dit forsikringsselskab og nok også udfylde nogle papir på hvor, hvordan, hvorledes osv. det er sket.. Alverdens spørgsmål.. Tager en krig at udfylde.. Men det gør man gerne når man ved at alt bliver betalt.

Det kunne være en højresvingsbane, hvor bilisten er trukket sent ind uden at orientere sig.

På Amager Boulevard er der flere af den slags, hele vejen fra Langebro til Amagerbrogade, og folk skifter vognbane med bind for øjnene.
Jeg kører altid så hurtigt som jeg kan igennem det stykke, så er der mindre tid at køre galt på  :wink:
« Senest Redigeret: August 03, 2009, 11:47:49 am af Ulvehaar »
Jacob - Amager - Between bikes - Tidligere: Suzuki SV650S K5, Kawasaki Z1000 '03, Suzuki SV1000 K6

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: på kørsel på Amager Bulledvard
« Svar #7 Dato: August 03, 2009, 11:55:41 am »
Ops lyder ikke alt for godt ;( Godt der ikke skete mere, og at i begge har det godt. Kender ikke noget til forsikring men gl her fra.
x2


KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

DeadlyMusic

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 76
  • Hurtigere hurtigere Hep Hep Hep
Re: på kørsel på Amager Bulledvard
« Svar #8 Dato: August 03, 2009, 01:12:52 pm »
vi kørte i den højre vejbane og han kørte i den yderste venstre bane
Med tåre i øjnene og stivfrossen snot, men fuck det jeg køre på min SV1000 :-) som er piv flot......


Køre
SV1000SLK7 Rizoma spejle, greb, blink, Yoshimura udstødning + div

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Re: på kørsel på Amager Bulledvard
« Svar #9 Dato: August 03, 2009, 02:14:41 pm »
Svinger han til højre fra den yderste venstre bane?! :O Kæft han må have nippet til altervinen  :shock:
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

DeadlyMusic

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 76
  • Hurtigere hurtigere Hep Hep Hep
Re: på kørsel på Amager Bulledvard
« Svar #10 Dato: August 03, 2009, 02:21:11 pm »
Han var vild nok og svinge der ude fra, han havde sine 3 børn bag i bilen og konen ved siden af :-(
han var helt vildt ked af det, tror han har været stresset

men jeg gad godt vide hvor han har trukket sit kørekort
Med tåre i øjnene og stivfrossen snot, men fuck det jeg køre på min SV1000 :-) som er piv flot......


Køre
SV1000SLK7 Rizoma spejle, greb, blink, Yoshimura udstødning + div

Dakota

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 92
Re: på kørsel på Amager Bulledvard
« Svar #11 Dato: August 03, 2009, 03:57:15 pm »
Som allerede skrevet af flere, så meld det til din egen (og kærestens) ulykkeforsikring samt naturligvis mc-forsikringen. Såfremt modparten bliver tilkendt 100% skyld (hvilket det ud fra din tegning helt klart må være tale om sker), så er det bare om at få mc'en smidt på værksted så hurtigt som muligt. Som regel er en opringning alt der skal til, førend du kan smide den afsted.

Mht. ulykkesforsikringen, så SKAL det meldes med det samme. Går du og venter nogle måneder, er det langt fra sikkert de vil erstatte evt. mén (ryg-/nakkesmerter etc.). Selv om I har været på skadestuen, vil jeg anbefale I opsøger jeres egen læge med det samme, så der kan komme flere officielle papirer på de gener og smerter I har. Og husk at I skal se/godkende det lægen skriver i journalen - for jeres egen skyld. Jeg har selv været denne mølle igennem med et piskesmæld, og fik desværre ikke set hvad min egen læge havde skrevet, hvilket betød jeg ikke kunne få erstatning da forsikringsselskabet mente mine gener først måtte være opstået senere.

Bare et par råd :)

Ulvehaar

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 304
Re: på kørsel på Amager Bulledvard
« Svar #12 Dato: August 04, 2009, 12:38:54 pm »
Svinger han til højre fra den yderste venstre bane?! :O Kæft han må have nippet til altervinen  :shock:

Tjah, og for eftertiden kan han sikkert gøre det uden at bekymre sig om sit kørekort. For det er sikkert væk et stykke tid  :thumbsup:
Jacob - Amager - Between bikes - Tidligere: Suzuki SV650S K5, Kawasaki Z1000 '03, Suzuki SV1000 K6

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: på kørsel på Amager Bulledvard
« Svar #13 Dato: August 04, 2009, 01:22:42 pm »
God bedring i al fald - det var sq da et under at der ikke skete jer mere  :angel: jeg behøver vist ikke at udtrykke mine holdninger til bilistens færdsel. Der er andre som er kommet mig i forkøbet.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4