Forfatter Emne: Bagdæmper  (Læst 4356 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Damage

• Gæst
Bagdæmper
« Dato: Juli 15, 2009, 07:57:17 am »
Jeg fik skiftet bagdæmperen på garantien i efteråret sidste år fordi den var punkteret, men nu har jeg
opdaget, at den nye bagdæmper ikke reagerer på, at jeg justere på kompressions skruen! dvs. jeg kan ikke
mærke forskel på, om justeringsskruen er skruet helt ind eller helt ud...skal man ikke kunne mærke forskel
på det?

Er der en af jer der lige kan teste eller ved om man kan mærke forskel?

Hvis den er deffekt igen, så går jeg snart amok  :brok:....så skal den jo på værksted igen, igen, igen, igen!!!
Da den fik skiftet bagdæmperen tog det to måneder at få den skiftet, og nu er garantien udløbet!  :(

B2

• Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Bagdæmper
« Svar #1 Dato: Juli 15, 2009, 09:49:46 am »
Smid en Hyperpro eller Öhlins på, så har du noget der spiller max !
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #2 Dato: Juli 15, 2009, 10:33:29 am »
du kan være heldig at finde en brugt Gixxer bagdæmper til 500,- til 1000,-
dog er der noget med at værktøjskassen er i vejen...
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #3 Dato: Juli 15, 2009, 11:29:27 am »
Du har vel en ny ½ års garanti på reparetionen?
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Damage

• Gæst
« Svar #4 Dato: Juli 15, 2009, 11:32:08 am »
Du har vel en ny ½ års garanti på reparetionen?

Næ...den blev jo lavet i september sidste år.  :(
« Senest Redigeret: Juli 15, 2009, 01:13:37 pm af René T »

Damage

• Gæst
« Svar #5 Dato: Juli 15, 2009, 01:16:36 pm »
Måske er det "justerings-ventilen" på dæmperen som er defekt...er der nogen som ved om man kan skift de her "justerings-ventiler" på bagdæmperen?  :?

V2 virgin

• Gæst
« Svar #6 Dato: August 04, 2009, 07:52:59 pm »
Hvis du har fået en ny bagdæmper under garantien, så gælder der ny garanti på dæmperen - også selvom den løber længere end garantien resten af din mc. Du kan checke den præcise ordlyd i Købeloven, men under alle omstændigheder bør forhandleren da også tilbyde reparation af den defekte bagdæmper - med mindre han er en rigtig løjser.

Ellers kunne du overveje at få den ombygget, f.eks. hos Hubert Hoffmann i Tyskland (www.hh-racetech.de). De renoverer en bagdæmper for et par hundrede Euro og ca. 100 Euro mere, hvis du vil have ny fjeder monteret samtidig. Den kan da kun blive bedre end den originale.

Damage

• Gæst
« Svar #7 Dato: August 04, 2009, 08:21:07 pm »
Hvis du har fået en ny bagdæmper under garantien, så gælder der ny garanti på dæmperen - også selvom den løber længere end garantien resten af din mc. Du kan checke den præcise ordlyd i Købeloven, men under alle omstændigheder bør forhandleren da også tilbyde reparation af den defekte bagdæmper - med mindre han er en rigtig løjser.

Ellers kunne du overveje at få den ombygget, f.eks. hos Hubert Hoffmann i Tyskland (www.hh-racetech.de). De renoverer en bagdæmper for et par hundrede Euro og ca. 100 Euro mere, hvis du vil have ny fjeder monteret samtidig. Den kan da kun blive bedre end den originale.

Det er rigtigt, der er 6 måneders garanti på reservedele. Men jeg har snakket med værkstedet og de siger at fjederforspændingen skal aflastes helt når man tester kompressionen og man skal være rimelig god til at mærke det.
Jeg har ikke haft tid til at teste det på den måde værkstedet siger endnu.

V2 virgin

• Gæst
« Svar #8 Dato: August 04, 2009, 08:31:19 pm »
Hej

Jeg ved ikke, hvor du har det med 6 måneders garanti på reparationer, for der er 2 nye års reklamationsret på reparationer. Læs evt. det her:

http://www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/alle/raad041/?ref=2022

Hvis det er forhandleren, der forsøger at spise dig af med 6 mdr. på en reparation, så print evt. teksten fra Forbrugerrådet og tag den med til ham.

V2 virgin

• Gæst
« Svar #9 Dato: August 04, 2009, 08:33:28 pm »
Hov, jeg skriver 2 år. Det er faktisk 3 år på reparationer udført under garantien.

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #10 Dato: August 05, 2009, 08:59:20 am »

Det er rigtigt, der er 6 måneders garanti på reservedele. Men jeg har snakket med værkstedet og de siger at fjederforspændingen skal aflastes helt når man tester kompressionen og man skal være rimelig god til at mærke det.

Det sidste er noget vrøvl. Løsner du kompressionen helt og hopper lidt op og ned med cyklen, for derefter at stramme den helt og gøre det samme, skal der være en mærkbar forskel uanset om cyklen står på jorden eller hænger i luften. Det kan jeg vise dig på en K4 dæmper der har kørt 75.000km og har fået skiftet olie og gas en enkelt gang.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Damage

• Gæst
« Svar #11 Dato: August 05, 2009, 11:37:46 am »

Det sidste er noget vrøvl. Løsner du kompressionen helt og hopper lidt op og ned med cyklen, for derefter at stramme den helt og gøre det samme, skal der være en mærkbar forskel uanset om cyklen står på jorden eller hænger i luften. Det kan jeg vise dig på en K4 dæmper der har kørt 75.000km og har fået skiftet olie og gas en enkelt gang.

Jeg kunne godt tænke mig at prøve det på en anden mc end min for at mærke forskellen inden jeg kører den til forhandleren.

Damage

• Gæst
« Svar #12 Dato: August 07, 2009, 11:05:53 am »
Er der ikke en som har en sv1000 med original bagdæmper, som kunne prøve at teste om man kan mærke forskel på kompressionen, når man justere på skruen til kompressionsdæmpningen (skruen sidder øverst på bagdæmperen)?

Jeg står ikke lige med en anden sv´er så jeg selv kan teste. Jeg skal være helt sikker inden jeg kører ind til
værkstedet med min igen. Jeg har sku´ svært ved at tro at en helt ny bagdæmper skulle være defekt.  :undecided:

Hjælp...

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #13 Dato: August 07, 2009, 11:21:43 pm »
Du er velkommen til at komme og låne min til test, bare du stiller dæmperen tilbage til hvor den står nu.  :blink:
(jeg har ikke selv tid til at teste.)

Husk på at jeg har en gsxr dæmper som du er velkommen til at låne hvis den passer, mens de ordner din egen.  :blink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing