Forfatter Emne: GEAR tester motorcykler  (Læst 6814 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Re: GEAR tester motorcykler
« Svar #15 Dato: April 21, 2009, 01:56:58 pm »
Når vi nu er i V2-verdenen...
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: GEAR tester motorcykler
« Svar #16 Dato: April 21, 2009, 02:16:02 pm »
kort sagt test det som du ikke ser testet til hudløshed i andre blade...

f.eks sådan en fyr her http://www.ricambi.dk/vespasalg.htm
   

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: GEAR tester motorcykler
« Svar #17 Dato: April 21, 2009, 02:20:29 pm »
kort sagt test det som du ikke ser testet til hudløshed i andre blade...

f.eks sådan en fyr her http://www.ricambi.dk/vespasalg.htm
eller en banetunet scooter, hmm hvad med en dragbike.??
   

Sveas glædespige fra Jylland

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 371
  • Kører Danmarks fineste lille fighter...
Re: GEAR tester motorcykler
« Svar #18 Dato: April 21, 2009, 03:00:57 pm »


Så den nede ved Svendborg MC i torsdags.. Den er fandme spacy og laaaaaaang! Men tror at den er fed på langtur.. Hellere den end en goldwing :tie:
Min samvittighed er ren, for jeg har aldrig brugt den..

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: GEAR tester motorcykler
« Svar #19 Dato: April 22, 2009, 12:34:33 am »
en anden ting jeg sys kunne være godt var hvis i testede nogle nyere brugte cykler, hvordan ser geden ud / virker osv efter f.eks 5 år og lidt km.... alt for mange hænger stadig i de gamle myter om at en mc der har gået f.eks 30K nærmest er HEEEELT færdig og tør slet ik købe den slags - måske derfor der er så mange 10 år gamle racere med 13K på klokken til salg  :mrgreen: - en slags mc myth busters om du vil... der er i hvert fald skrøner nok at tage fat på. Og pga den såkaldte krise, vil der nok komme mere fokus på brugte mc fremover - og dermed er det jo ret relevant.

Dæk test PÅ LANDEVEJ hvor vi jo altså kører, kunne også være godt - mener personligt det er lidt ligegyldigt for flertallet hvordan et dæk responderere ud af et 200kmt sving osv osv, som man ellers altid skal pløje sig igennem når man læser en dæktest foretaget på bane i over 30 graders varme.... tror da mange hellere vil vide hvordan  dækkene er når man slæber geden ud på landevejen UDEN dækvarmere, under danske temperatur og vejforhold osv -hvordan reagerere de under en undvige manøvre og lign.
Tror ærligt talt at mange kører rundt på dæk som de ikke får varme nok i fordi de er lavet til en noget mere "avanceret" kørsel, end det der er normalen for de fleste på landevejene... det er jo meget fint at et dæk står godt fast med en temp på 76 grader, på en bane - hvad gør den ved 30-40 grader, efter bykørsel, når man skyder geden af igennem første sving uden for byen ??

jeg kunne blive ved og ved .... men det skåner jeg jer for  :mrgreen: ( sys bare ikke de etablerede mc magasiner / blade kommer med ret meget vi landevejs-bonderøve kan bruge til så meget :mrgreen:)

CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

LSJ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 366
Re: GEAR tester motorcykler
« Svar #20 Dato: April 22, 2009, 08:16:17 pm »

Dæk test PÅ LANDEVEJ hvor vi jo altså kører, kunne også være godt - mener personligt det er lidt ligegyldigt for flertallet hvordan et dæk responderere ud af et 200kmt sving osv osv, som man ellers altid skal pløje sig igennem når man læser en dæktest foretaget på bane i over 30 graders varme.... tror da mange hellere vil vide hvordan  dækkene er når man slæber geden ud på landevejen UDEN dækvarmere, under danske temperatur og vejforhold osv -hvordan reagerere de under en undvige manøvre og lign.
Tror ærligt talt at mange kører rundt på dæk som de ikke får varme nok i fordi de er lavet til en noget mere "avanceret" kørsel, end det der er normalen for de fleste på landevejene... det er jo meget fint at et dæk står godt fast med en temp på 76 grader, på en bane - hvad gør den ved 30-40 grader, efter bykørsel, når man skyder geden af igennem første sving uden for byen ??

jeg kunne blive ved og ved .... men det skåner jeg jer for  :mrgreen: ( sys bare ikke de etablerede mc magasiner / blade kommer med ret meget vi landevejs-bonderøve kan bruge til så meget :mrgreen:)


MEGET enig!!!!
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

Knegt

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 82
Re: GEAR tester motorcykler
« Svar #21 Dato: April 23, 2009, 10:01:43 am »
Ditto..... 8)

Se det vil være info og læsning som faktisk kunne få sådan en som mig til at bruge penge på sådan et blad.

At der kommer test og info vi kan bruge til noget, os som ikke køre 200+ ud af svingene og ikke er hardcore banekøere...

Kanon af dig at høre folk af, og derved give "menigheden" indflydelse i hvad der skal testes.
Det er sådan noget der skal til for at lave et godt blad...

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: GEAR tester motorcykler
« Svar #22 Dato: April 23, 2009, 11:03:46 am »
Men nu er det jo et gadgetmagasin og ikke et mc-magasin. Så der skal vel være geil og lir for alle pengene.
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

JesperK

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 111
  • God believes in me. Not the other way around!
    • Jesper K
Re: GEAR tester motorcykler
« Svar #23 Dato: April 23, 2009, 11:59:43 am »
Men nu er det jo et gadgetmagasin og ikke et mc-magasin. Så der skal vel være geil og lir for alle pengene.

Uden tvivl skal der være geil og lir'  :afro:

Dog vil vi også gerne afprøve et par cykler som folk rent faktisk har råd til.

MEN klart også test af monstrøse og frække Mc'er.
SV 650 AK7 - Best way to travel