Forfatter Emne: Jeg er nysgerrig. (En del spørgsmål om dette og hint...)  (Læst 7324 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Olfert

• Sandt SVin
Re: Jeg er nysgerrig. (En del spørgsmål om dette og hint...)
« Svar #15 Dato: Juli 21, 2007, 11:26:47 am »
1. Kørestil.

a. I sving - smider du en endeballe udover sædet for at hjælpe på frihøjden?
Kommer helt an på svinget
b. I sving - holder du din egen bane slavisk, eller krydser du den modkørendes?
Krydser, hvis der er udsyn (og plads)
c. I sving - gas på hele vejen igennem eller først når du er ved at rette maskinen op på vej ud?
Gas på ud af svinget
d. Mange "hop" på vejen - holder du gassen jævnt stramt så forhjulet evt letter?
Stram gas
e. 2 eller 4 fingre på forbremsen?
2 på gaden, 4 på bane, og jeg kører kun med et par fingre klar ved køkørsel
f. Hvor langt ude på dækkenes sider er du?
1 cm kylllingestribe på gaden, helt ud på bane

2. Fællestur

a. Hvor mange deltagere er passende, synes du?
6-8, og med gas på 2-4
b. Bør man køre mange fællesture som MC'ist? (Meget gerne en begrundelse for dit svar)
Ja, det er altid dejligt at være sammen med andre mennesker der deler ens interesse
c. Afstand til den forankørende på fællestur - hvor meget har du og hvilke forhold er afgørende? (Farten ja - men ellers...)
God afstand til folk jeg ikke kender, men er vi ude og køre stærkt en 3-4 stykker som jeg kender, rører det mig ikke at ligge lige i røven på forankørende
d. Afstand til den bagvedkørende - hvad er din minimums tolerance for andres afstand til dig?
Se ovenstående. Forklaring: Når man har kørt en hel del sammen, kender man hinandens køremønstre
e. Er du til "den langsomste forrest" så han/hun bestemmer farten eller skal de hurtige køre forrest i gruppen, men vente ved f.eks retningsændringer og byzoner?
Hurtige forrest
f. Hvor høj en hastighedsoverskridelse tillader du på land / i by? (Ingen grund til at benægte at der bliver kørt for stærkt...)
Landevej med fuldt udsyn og motorvej=Fuld gas, byzone = tilladt hastighed, både af hensyn til uheld og  :police:
g. Overhaling over spærrelinje - ja / nej?
nej, men der forekommer situationer hvor jeg gør det alligevel  :oops:
h. Overhaling i gruppen ja / nej - og under hvilke forhold?
Ja, men under hensyntagen til den man overhaler

3. Din motorcykel.

a. Hvad har du for en?
SV650S K3+
b. Kører den i regnvejr?
Ja da, ellers kom den aldrig ud og køre :lmao: :lmao:
c. Hvor langt slider du dine dæk ned før du skifter?
Til slidindikatoerne, og skifter altid parvis, så fordækket er aldrig helt nede når jeg skifter
d. Hvor meget tid har du brugt / bruger du på justering af kabler / koblingspunkt / pedaler / affjedring / dæktryk?
Justerer løbende hele året
e. Spørger du om råd til nogle af tingene i punkt d. ??
Nej, men vi snakker da om tingene
f. Hvis en anden spørger dig om råd til tingene i punkt d, ved du så hvad du skal svare? (Mest dæktryk og affjedring...)
Ja

4. Generelt.

a. Hvis en eller anden siger "jeg kører totalt sindssygt hurtigt" - hvad tænker du så som det første?
:hand:
b. Hvor mange KM har du kørt i indeværende sæson?
7-8000 km
c. Hvor mange kørekurser (IKKE banedage) har du deltaget i?
Ingen
« Senest Redigeret: Juli 21, 2007, 11:30:08 am af Olfert »
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Henning_F

• Roadracer
« Svar #16 Dato: April 08, 2009, 01:02:12 am »
Sjov gammel tråd, lad os genoplive den.  :)

1. Kørestil.

a. I sving - smider du en endeballe udover sædet for at hjælpe på frihøjden? Nogen gange, men mest for at øve sig, har som sådan ikke haft behov for det.
b. I sving - holder du din egen bane slavisk, eller krydser du den modkørendes? Prøver slavisk at holde min egen bane, at bruge begge baner er en dårlig vane. Jeg har dog ganske få gange haft behov for det, desværre.
c. I sving - gas på hele vejen igennem eller først når du er ved at rette maskinen op på vej ud? Afhænger af svingets størrelse og skarphed, men så vidt muligt gas hele vejen igennem.
d. Mange "hop" på vejen - holder du gassen jævnt stramt så forhjulet evt letter? Ja
e. 2 eller 4 fingre på forbremsen? 4 fingre
f. Hvor langt ude på dækkenes sider er du? Mangler stadig en 1 cm på min nuværende MC, var helt ud til kanten på min tidligere(GSX1400). Det må vist afhængige lidt af dækprofil og bredde, for kører med samme, måske lidt større nedlægning nu.

2. Fællestur

a. Hvor mange deltagere er passende, synes du? Højst 4-6 stk.
b. Bør man køre mange fællesture som MC'ist? (Meget gerne en begrundelse for dit svar) Ja, det er fedt at køre sammen med ligesindet og som regel kan man lære noget af at køre sammen med nogen som er mere rutineret.
c. Afstand til den forankørende på fællestur - hvor meget har du og hvilke forhold er afgørende? (Farten ja - men ellers...) Helst 10-20 meter, afhænger lidt af om jeg kender vedkommende kørestil og rutine, så jeg ikke pludselig overraskes af nogle mærkelige manøvrer.
d. Afstand til den bagvedkørende - hvad er din minimums tolerance for andres afstand til dig? 5-10 meter
e. Er du til "den langsomste forrest" så han/hun bestemmer farten eller skal de hurtige køre forrest i gruppen, men vente ved f.eks retningsændringer og byzoner? Hurtigste foran, så samler vi op ved lige strækninger, retningsændringer og byzoner. Ingen grund til at ødelægge det for de fartgale... :mrgreen:
f. Hvor høj en hastighedsoverskridelse tillader du på land / i by? (Ingen grund til at benægte at der bliver kørt for stærkt...) Landevej med god udsigt = Fri hastighed, By? Nogen gang er byzonerne placeret meget mærkeligt og ligner nærmest en almindelig landevejszone, så 100 km/t i visse "byzoner", men ellers 40-60 km/t her
g. Overhaling over spærrelinje - ja / nej? Ja, hvis der er gode oversigtsforhold og overhalingen kan laves uden at være til fare for andre.
h. Overhaling i gruppen ja / nej - og under hvilke forhold? Ja, hvis vedkommende der overhaler er hurtigere gennem svingene og ikke vil sænkes af mig eller hvem der nu skal overhales.

3. Din motorcykel.

a. Hvad har du for en? SV650N
b. Kører den i regnvejr? Helst ikke hvis det kan undgåes, men nogen gange kan man blive fanget i en byge.
c. Hvor langt slider du dine dæk ned før du skifter? Når der ikke er nok tilbage af mønsteret eller dækket er blevet firkantet.
d. Hvor meget tid har du brugt / bruger du på justering af kabler / koblingspunkt / pedaler / affjedring / dæktryk? Ikke meget tid, vil først lige have lidt mere rutine med min nuværende MC før jeg begynder på affjedringen og dæktryk. Kabler, koblingspunkt og pedaler har jeg aldrig brugt specielt meget tid på.
e. Spørger du om råd til nogle af tingene i punkt d. ?? Ja, hvis det er aktuelt og helst over et forum, hvor jeg kan få flere forskellige meninger.
f. Hvis en anden spørger dig om råd til tingene i punkt d, ved du så hvad du skal svare? (Mest dæktryk og affjedring...) Endnu ikke nej men det kommer.

4. Generelt.

a. Hvis en eller anden siger "jeg kører totalt sindssygt hurtigt" - hvad tænker du så som det første? Det vil jeg se før jeg tror det, og derudover er der ingen grund til at prale med noget, som i bund og grund er dybt åndsvagt.
b. Hvor mange KM har du kørt i indeværende sæson? 700 km
c. Hvor mange kørekurser (IKKE banedage) har du deltaget i? 1
« Senest Redigeret: April 08, 2009, 01:14:26 am af Henning_F »
SV650N ABS K8

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #17 Dato: April 08, 2009, 09:21:44 am »
1. Kørestil.

a. I sving - smider du en endeballe udover sædet for at hjælpe på frihøjden? kun hvis svinget er egnet til dette

b. I sving - holder du din egen bane slavisk, eller krydser du den modkørendes? jeg holder min egen bane, dog hvis ingen modkørende køre jeg idial og tærkker kort ud til midterlinien enten ved start/slut og midtpunkt

c. I sving - gas på hele vejen igennem eller først når du er ved at rette maskinen op på vej ud? tilpasser indgangsfarten og lidt mer gas ud af svinget

d. Mange "hop" på vejen - holder du gassen jævnt stramt så forhjulet evt letter? Ja - baghjulet slipper også nogen af gangene...

e. 2 eller 4 fingre på forbremsen? 4 fingre
f. Hvor langt ude på dækkenes sider er du? er godt ude mellem ½-1cm

2. Fællestur

a. Hvor mange deltagere er passende, synes du? kommer an på typen - man en mindre gruppe er nok sjovest

b. Bør man køre mange fællesture som MC'ist? (Meget gerne en begrundelse for dit svar) der er mange fordele ved det - dog er det op til den enkelte person
dæk-spart er det jeg har lært mest af, også at se andres placering på vej og kørestilling.

c. Afstand til den forankørende på fællestur - hvor meget har du og hvilke forhold er afgørende? (Farten ja - men ellers...) 10-20 meter forskudt køre bane

d. Afstand til den bagvedkørende - hvad er din minimums tolerance for andres afstand til dig? har ikke tænkt så meget over det, bare personen ik ligger lige i min køre linie

e. Er du til "den langsomste forrest" så han/hun bestemmer farten eller skal de hurtige køre forrest i gruppen, men vente ved f.eks retningsændringer og byzoner?

f. Hvor høj en hastighedsoverskridelse tillader du på land / i by? (Ingen grund til at benægte at der bliver kørt for stærkt...) by køre jeg for det meste pænt - tager det som en pause til næste åbne strækning

g. Overhaling over spærrelinje - ja / nej? ja - efter en grundig vurdering

h. Overhaling i gruppen ja / nej - og under hvilke forhold? jeg overhaler kun hvis jeg bliver vinket frem - ellers trækker jeg ind for at give plads til dem der presser

3. Din motorcykel.

a. Hvad har du for en? SV1000N k4

b. Kører den i regnvejr? det er sket

c. Hvor langt slider du dine dæk ned før du skifter? til afmærkningsklodserne

d. Hvor meget tid har du brugt / bruger du på justering af kabler / koblingspunkt / pedaler / affjedring / dæktryk? prøver at ændre lidt engang i mellem - dæktrykket sker hver anden/tredie gang jeg tanker

e. Spørger du om råd til nogle af tingene i punkt d. ?? tro der er en del her inden der ikke er i tvivl om at jeg spørger :)

f. Hvis en anden spørger dig om råd til tingene i punkt d, ved du så hvad du skal svare? (Mest dæktryk og affjedring...) svare det jeg kender til eller hvor informationen kan findes

4. Generelt.

a. Hvis en eller anden siger "jeg kører totalt sindssygt hurtigt" - hvad tænker du så som det første? tænker ikke over det

b. Hvor mange KM har du kørt i indeværende sæson? ....

c. Hvor mange kørekurser (IKKE banedage) har du deltaget i? 0
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

claus 1000 exmc

• Roadracer
    • www.exterminators.dk
« Svar #18 Dato: April 08, 2009, 11:22:55 am »
1. Kørestil.

a. I sving - smider du en endeballe udover sædet for at hjælpe på frihøjden?  kun hvis jeg har fejl læst et sving og det der med kræver at jeg gør det for at komme igennem det i min egen bane
b. I sving - holder du din egen bane slavisk, eller krydser du den modkørendes?forså vidt muligt i min egen bane ( men det kan jo smutte )
c. I sving - gas på hele vejen igennem eller først når du er ved at rette maskinen op på vej ud?let gas på ind for der efter gradvist at give gas igennem svinget
d. Mange "hop" på vejen - holder du gassen jævnt stramt så forhjulet evt letter?det afhænger af mit humør
e. 2 eller 4 fingre på forbremsen?det dikterer den uden om værende trafik
f. Hvor langt ude på dækkenes sider er du?mangler pt meget på de O-ringe jeg har på lige nu

2. Fællestur

a. Hvor mange deltagere er passende, synes du?det kommer helt an på hvilke fælles tur det er, hvis det er en sving tur en 6 10 stykker, er det med klubben er det jo over 20
b. Bør man køre mange fællesture som MC'ist? (Meget gerne en begrundelse for dit svar)ja man bliver bedre MCist møder mennesker og det er sjovere
c. Afstand til den forankørende på fællestur - hvor meget har du og hvilke forhold er afgørende? (Farten ja - men ellers...)om det er folk jeg kender og deres køre stil
d. Afstand til den bagvedkørende - hvad er din minimums tolerance for andres afstand til dig?da jeg ikke har spejle på og det er bagfra kommendes ansvar så kan han for min skyld ligge lige i røven på mig
e. Er du til "den langsomste forrest" så han/hun bestemmer farten eller skal de hurtige køre forrest i gruppen, men vente ved f.eks retningsændringer og byzoner?kommer igen an på hvilke slags fællestur vi snakker om, svingtur er det jo godt med en HARE der kender ruten med klubben er det langsomste der sætter farten eller formanden
f. Hvor høj en hastighedsoverskridelse tillader du på land / i by? (Ingen grund til at benægte at der bliver kørt for stærkt...) kører efter forholdene..
g. Overhaling over spærrelinje - ja / nej?mon ikke der er en chance for vi når det alligevel
h. Overhaling i gruppen ja / nej - og under hvilke forhold?ja men venstre om og hvis der er overblikket til det

3. Din motorcykel.

a. Hvad har du for en?GSXR1000
b. Kører den i regnvejr?ikke hvis jeg kan slippe.... kun fattigrøve køre MC i regnvejr  :mrgreen:
c. Hvor langt slider du dine dæk ned før du skifter?når det er slidt eller det ikke står fast længere
d. Hvor meget tid har du brugt / bruger du på justering af kabler / koblingspunkt / pedaler / affjedring / dæktryk? årligt et par timer
e. Spørger du om råd til nogle af tingene i punkt d. ??ja
f. Hvis en anden spørger dig om råd til tingene i punkt d, ved du så hvad du skal svare? (Mest dæktryk og affjedring...)det afhænger jo af spørgsmålet... er jo ikke et altvidende orakel  :mrgreen:

4. Generelt.

a. Hvis en eller anden siger "jeg kører totalt sindssygt hurtigt" - hvad tænker du så som det første?ja ja men skal kravle før man kan gå og træerne vokser jo ikke ind i himmelen
b. Hvor mange KM har du kørt i indeværende sæson?ikke en eneste
c. Hvor mange kørekurser (IKKE banedage) har du deltaget i?ingen
Man er først voksen når man tør at indrømme man har behov for at lege.

how is my Driving ??? 1-800-eat-shit

Gade : Harley Davidson, road King Classic.

Bane : noget Kawaski

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #19 Dato: April 08, 2009, 11:28:51 am »
Minimalistiske svar... Glemte lige at kopiere spørgsmålene med... I kan godt finde ud af det alligevel  :wink:

1:Kørestil

A: Endeballe - Nej, kun sjældent.
B: Kørebane - Holder min egen bane.
c: Gas i sving - (Moderat) Gas på hele vejen igennem svinget.
D: Wheelies over hop - Nej, kun meget sjældent.
E: Fingre på bremse - Det kommer an på om jeg kører i byen (4) eller på landeveje (2).
F: Dækslidtage - Ca. ½-1cm fra kanten.

2: Fæallestur

A: Deltagere - Det kommer an på om der skal køres stærkt (2-20) eller optog (Så mange som muligt).
B: Hvorfor - Ja, for det er efter min mening skide hyggeligt og styrker sammenholdet og kulturen!
C+D: Afstend - Relativt til hastighed og bremselængde.
E: Hurtigste forrest - For sikkerhedens skyld. Så er der ikke nogen som bliver utålmodige.
F: Hastighed - By/Landevej holder jeg mig under hastighed som giver klip - Motorvej UDEN tæt trafik op til 200. Det er dog sjældent at nålen ryger derop.
G: Spærrelinie og overhaling - Nej
H: Gruppeoverhalinger - Ikke hvis jeg kan undgå det.

3: Min motorcykel

A: Jeg kører - Jeg er ved at købe en ny hemmelig maskine i 1000cc supersport klassen.
B: Regnvejrskørsel - Kun hvis jeg bliver overrasket på vejen ellers nej.
C: Jeg slider dækket - Til slidmærket.
D: Tidsforbug på justeringer - Mere end de fleste amatører som ikke kører race.
E: Spørger andre - Ja - ofte!
F: Bliver spurgt og kender svaret - Ja - ofte!

4: Generelt

A: Follk der praler med hastighed - Jeg genereliserer og tænker Idiot.
B: Antal km i indeværende sæson - 500 (solgte min cykel for 2 uger siden)
C: Antal kørekurser - 0 - men har planer om at deltage i mindst 1 i år
« Senest Redigeret: April 08, 2009, 11:37:18 am af skurkenfradallas »
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

runes-mc.dk

• Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
« Svar #20 Dato: April 08, 2009, 01:05:54 pm »
1. Kørestil.

a. I sving - smider du en endeballe udover sædet for at hjælpe på frihøjden? Nej
b. I sving - holder du din egen bane slavisk, eller krydser du den modkørendes? Holder min bane
c. I sving - gas på hele vejen igennem eller først når du er ved at rette maskinen op på vej ud? Jævn gas
d. Mange "hop" på vejen - holder du gassen jævnt stramt så forhjulet evt letter? Enkelte steder
e. 2 eller 4 fingre på forbremsen? 1 eller 2
f. Hvor langt ude på dækkenes sider er du? Der er vist 1-2 ubrugte cm

2. Fællestur

a. Hvor mange deltagere er passende, synes du? 5-10
b. Bør man køre mange fællesture som MC'ist? (Meget gerne en begrundelse for dit svar) Ja, hvis en mere erfaren fører an er der gode muligheder for at lære noget og blive en bedre mc'ist
c. Afstand til den forankørende på fællestur - hvor meget har du og hvilke forhold er afgørende? (Farten ja - men ellers...) Nok til at reagere og nedsætte farten, afstemt efter fart og oversigtsforhold.
d. Afstand til den bagvedkørende - hvad er din minimums tolerance for andres afstand til dig? Har ikke tænkt over det
e. Er du til "den langsomste forrest" så han/hun bestemmer farten eller skal de hurtige køre forrest i gruppen, men vente ved f.eks retningsændringer og byzoner? Kommer an på formålet med turen
f. Hvor høj en hastighedsoverskridelse tillader du på land / i by? (Ingen grund til at benægte at der bliver kørt for stærkt...) Land: +20 / by: +10
g. Overhaling over spærrelinje - ja / nej? Nej
h. Overhaling i gruppen ja / nej - og under hvilke forhold? OK, hvis de foretages som normal overhaling

3. Din motorcykel.

a. Hvad har du for en? En sports-mc
b. Kører den i regnvejr? Ikke hvis jeg kan undgå det
c. Hvor langt slider du dine dæk ned før du skifter? De skiftes før minimumsgrænsen nås
d. Hvor meget tid har du brugt / bruger du på justering af kabler / koblingspunkt / pedaler / affjedring / dæktryk? Nok (affjedring undtaget, det er et hængeparti for mig)
e. Spørger du om råd til nogle af tingene i punkt d. ?? Nej, men har søgt information andetsteds
f. Hvis en anden spørger dig om råd til tingene i punkt d, ved du så hvad du skal svare? (Mest dæktryk og affjedring...) Ofte, men jeg siger altid hvis jeg selv er usikker

4. Generelt.

a. Hvis en eller anden siger "jeg kører totalt sindssygt hurtigt" - hvad tænker du så som det første? Idiot
b. Hvor mange KM har du kørt i indeværende sæson? 300 km
c. Hvor mange kørekurser (IKKE banedage) har du deltaget i? 0
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)