Sjov gammel tråd, lad os genoplive den.
1. Kørestil.
a. I sving - smider du en endeballe udover sædet for at hjælpe på frihøjden?
Nogen gange, men mest for at øve sig, har som sådan ikke haft behov for det.b. I sving - holder du din egen bane slavisk, eller krydser du den modkørendes?
Prøver slavisk at holde min egen bane, at bruge begge baner er en dårlig vane. Jeg har dog ganske få gange haft behov for det, desværre.c. I sving - gas på hele vejen igennem eller først når du er ved at rette maskinen op på vej ud?
Afhænger af svingets størrelse og skarphed, men så vidt muligt gas hele vejen igennem.d. Mange "hop" på vejen - holder du gassen jævnt stramt så forhjulet evt letter?
Jae. 2 eller 4 fingre på forbremsen?
4 fingref. Hvor langt ude på dækkenes sider er du?
Mangler stadig en 1 cm på min nuværende MC, var helt ud til kanten på min tidligere(GSX1400). Det må vist afhængige lidt af dækprofil og bredde, for kører med samme, måske lidt større nedlægning nu.2. Fællestur
a. Hvor mange deltagere er passende, synes du?
Højst 4-6 stk.b. Bør man køre mange fællesture som MC'ist? (Meget gerne en begrundelse for dit svar)
Ja, det er fedt at køre sammen med ligesindet og som regel kan man lære noget af at køre sammen med nogen som er mere rutineret.c. Afstand til den forankørende på fællestur - hvor meget har du og hvilke forhold er afgørende? (Farten ja - men ellers...)
Helst 10-20 meter, afhænger lidt af om jeg kender vedkommende kørestil og rutine, så jeg ikke pludselig overraskes af nogle mærkelige manøvrer.d. Afstand til den bagvedkørende - hvad er din minimums tolerance for andres afstand til dig?
5-10 metere. Er du til "den langsomste forrest" så han/hun bestemmer farten eller skal de hurtige køre forrest i gruppen, men vente ved f.eks retningsændringer og byzoner?
Hurtigste foran, så samler vi op ved lige strækninger, retningsændringer og byzoner. Ingen grund til at ødelægge det for de fartgale... f. Hvor høj en hastighedsoverskridelse tillader du på land / i by? (Ingen grund til at benægte at der bliver kørt for stærkt...)
Landevej med god udsigt = Fri hastighed, By? Nogen gang er byzonerne placeret meget mærkeligt og ligner nærmest en almindelig landevejszone, så 100 km/t i visse "byzoner", men ellers 40-60 km/t herg. Overhaling over spærrelinje - ja / nej?
Ja, hvis der er gode oversigtsforhold og overhalingen kan laves uden at være til fare for andre.h. Overhaling i gruppen ja / nej - og under hvilke forhold?
Ja, hvis vedkommende der overhaler er hurtigere gennem svingene og ikke vil sænkes af mig eller hvem der nu skal overhales.3. Din motorcykel.
a. Hvad har du for en?
SV650Nb. Kører den i regnvejr?
Helst ikke hvis det kan undgåes, men nogen gange kan man blive fanget i en byge.c. Hvor langt slider du dine dæk ned før du skifter?
Når der ikke er nok tilbage af mønsteret eller dækket er blevet firkantet.d. Hvor meget tid har du brugt / bruger du på justering af kabler / koblingspunkt / pedaler / affjedring / dæktryk? I
kke meget tid, vil først lige have lidt mere rutine med min nuværende MC før jeg begynder på affjedringen og dæktryk. Kabler, koblingspunkt og pedaler har jeg aldrig brugt specielt meget tid på.e. Spørger du om råd til nogle af tingene i punkt d. ??
Ja, hvis det er aktuelt og helst over et forum, hvor jeg kan få flere forskellige meninger.f. Hvis en anden spørger dig om råd til tingene i punkt d, ved du så hvad du skal svare? (Mest dæktryk og affjedring...)
Endnu ikke nej men det kommer.4. Generelt.
a. Hvis en eller anden siger "jeg kører totalt sindssygt hurtigt" - hvad tænker du så som det første?
Det vil jeg se før jeg tror det, og derudover er der ingen grund til at prale med noget, som i bund og grund er dybt åndsvagt.b. Hvor mange KM har du kørt i indeværende sæson?
700 kmc. Hvor mange kørekurser (IKKE banedage) har du deltaget i?
1