Forfatter Emne: Gassen går stramt  (Læst 1617 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Smith

• Roadracer
Gassen går stramt
« Dato: Marts 27, 2009, 11:14:16 pm »
Kan se at mængden af tekniske spørgsmål er stigende nu når folket skal klargøre sine små grislinger og store SVin, så her er et til samlingen :D

Jeg har netop skiftet bremsevæske, hvilket jeg tror den rigtig godt kunne lide.
Så tænkte jeg at frigangen på gassen lige kunne tunes lidt hvilket jeg så har prøvet på, men nu lagde jeg så mærke til at gashåndtaget egentlig går lidt stramt  :undecided: Så vidt jeg kan se i min Haynes må jeg have tanken og luftfilteret af for at smøre kablerne. Er det vejen frem  :huh:

poulviking

• Søndagskører
  • **
Re: Gassen går stramt
« Svar #1 Dato: Marts 28, 2009, 01:36:48 am »
med en lomme lygt og en forlaenger kan man godt komme derind med en spray, jeg havde faktisk bestemt at kobe nye kabler men det hjalp saa meget at smore dem at jeg lod det vaere

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #2 Dato: Marts 28, 2009, 10:53:16 pm »
Af med styrenden i højre side.

Af med de to stjerneskruer i højre kontaktsæt.

Løft toppen af med dødemandsknappen i.

Tag en bøtte symaskineolie og dryp olie på begge inderkabler i rigelige mængder - så løber det ned langs lineren i kablet og smører hele kablet. Kommer der for meget ned i kablet, løber det bare af i den anden ende - og da det er syrefri, er det ufarligt og vaskes bare af ved næste vask.

Træk gasrullen af styret så langt som kablerne nu kan række og rengør mellem styr og gasdrejerør, hvorefter du smører med symaskineolie der også. Spar lidt på det da det ike skal rende af nogen steder.

Når det hele kører som smør, samler du bare kontaktsættet med skruerne og sætter styrenden på igen. Den øverste del af kontaktsættet har en dut som skal passe i et hul i styret....   :blink:
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Smith

• Roadracer
« Svar #3 Dato: Marts 29, 2009, 09:55:32 am »
Mums sagde den lille grisling :D Det var lige det den trængte til (Sajmons løsning), men tak til jer begge  :respekt: