Forfatter Emne: Help!  (Læst 1802 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Apostel

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 16
Help!
« Dato: Februar 14, 2009, 11:29:15 am »
Jeg har lige købt et par plasma skiver fra USA og har fået sat dem til og de virker ganske fint.
Mit problem er faktisk 2 delt. Det virker som om at min nål er sat forkert på, da den ikke viser omdrejninger med det samme. Er der nogen der ved hvordan man sætter den ordentligt på så den viser de rigtige omdrejninger og KM/t :)

Mit andet problem ligger i at jeg lige har renoveret min motorcykel og har lige samlet den igen, men når jeg sætter nøglen i og starter den, går den helt amok og tager super mange omdrejninger. Jeg har haft tjekket gaskablet og det går ganske frit. Har også tjekket karboratorne men nålen sidder ikke fast og spjældet er lukket. Har fået afvide det kan være noget falsk luft, men kan ikke finde ud af hvor det skulle komme ind?...

Hvis der er nogen der har en god forklaring så skriv venligst :)

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Re: Help!
« Svar #1 Dato: Februar 14, 2009, 03:36:13 pm »
Jeg har ikke selv prøvet det, men mener jeg har læst at nålene normalt går lidt for langt "tilbage", hvis det ikke var fordi der er en lille pind der stopper dem.
Det betyder bare at man skal fastgøre nålen i en position der er lidt under 0 og så må man tvinge den på plads over den lille pind.
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Apostel

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 16
Re: Help!
« Svar #2 Dato: Februar 15, 2009, 07:39:48 pm »
ja det har jeg også godt lagt mærke til den gør, problemet er jo bare hvor langt tilbage man skal sætte den?
Ellers begynder den jo ikke at vise med det samme?

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Help!
« Svar #3 Dato: Februar 15, 2009, 07:52:33 pm »
   

Henrik.poulsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 643
Re: Help!
« Svar #4 Dato: Februar 15, 2009, 07:59:08 pm »
tag og kør nålen eks 7000 omd og lade nålen falde tilbage ved dette stop er 5700 omd præcis. Dette skal være uden stik på instrument. Tag nålen af vent 5 min og sæt nålen igen på 5700 omd og læg nålen mod 0 omd nu sidder den som den skal.
Husk det er kun Elektrikken der må pille i dåsen


Suzuki Sv1000S k7. carbon Devil potter.Powercommander