Forfatter Emne: Standard dæk til vinterbrug ?  (Læst 1001 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

sømand

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 135
  • Fuck det er dejligt at køre mc.....
Standard dæk til vinterbrug ?
« Dato: November 13, 2008, 11:23:30 pm »
Min cykel skal ikke i vinterhi i år for jeg vil køre på den her til vinter. Fortrød sidste år at den stod indenfor da der var rigtig mange fine dage hvor jeg gerne ville have haft den ude.

Men mit spørgsmål er nu om de dæk den er født med kan bruged ved kolde grader ?
Er der noget i vejen for det eller skal jeg have andre dæk på den nu hvor jeg vil køre hvor det er koldt ?

MVH Sømanden
K7 S rød. Yoshimura RS-3 uden db-killer. Pacekeeper fartpilot. Sidetasker fra T-Hansen (kvali)

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Re: Standard dæk til vinterbrug ?
« Svar #1 Dato: November 14, 2008, 08:10:32 am »
Jeg kan godt forstå at du savner din mc om vinteren. Det gør vi alle sammen.

Når det er sagt er der måske 2 ting du skal forberede dig på.

1. Meget højere chancer for at tage en røvtur, lige meget hvor forsigtigt du kører. Du kan ikke nå at se om der er spejlglat et sted - og det vil der være når vi har nattefrost.

2. Din mc kommer til at irre helt vildt pga vejsalt. Har set flere der lige skulle ha en sidste tur - eller ha cyklen hurtigt frem om foråret. Det æder forgaffel, fælge og motorblok, cylindre.

I mine øjne er det ikke det værd. Min kommer ud tidligst i midten af marts - og det er hvis de ikke har saltet i et stykke tid.

Med hensyn til dæk så ved jeg ikke så meget om det :) Måske skulle du høre en MC betjent. De kører i hvert fald noget længere end os andre og må ha det bedste "udstyr".
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: Standard dæk til vinterbrug ?
« Svar #2 Dato: November 14, 2008, 08:46:15 am »
Skift til de dæk der har klaret sig bedst i regnvejrstest, så sku du være kørende :D :D
Skid på knopdæk og lignende, du skal jo ikke køre i sne (ikke med vilje ihvertfald)

Jeg har kørt året rundt før i tiden, kan sagtens lade sig gøre. Retfærdigvis skal det lige siges at det var på en stålkværn, der er mere hårdfør end vores alukværne :D
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta