hehe lavede lige en søgning på google, da jeg er på udkig efter quickshift... og så dukkede denne gamle tråd op.
Der er ingen tvivl om at jeg skal have fingre i Quickshift fra translogic.. jo flere steder jeg kigger, jo mere er det gået op for mig at det er "the bomb" med QS fra translogic.
http://www.translogicuk.com/Quickshifters.htm Translogic's systemer har deres egen computer med, så man ikke skal have powercommander og tændigsmodul, som er tilfældet med dynojets version. og så er den iøvrigt klog ! .. den sætter tænding på cylindrene proggresivt,når tændingen igen bliver aktiveret efter hvert skift. det forhindrer ryk, når der igen tændes, og giver et blødt skift.
Ydermere har de en version med AST, som gør at den selv justerer tidsintervallet den skal "cutte" tændingen på i forhold til de omdrejninger motoren kører med. Genialt ! så man skal ikke selv justere den ind, med et kompromis interval der passer til éns kørsel. Nej den sørger selv for at sikre et korrekt og silkeblødt gearskifte.. uanset om den får kniven, eller man tøffer med lave omdrejninger.
og en anden fordel er at de bliver lavet som plug n' play, lige til at koble på ens ledningsnet.. sweet