Forfatter Emne: Endnu en betinget frakendelse af kortet  (Læst 2049 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

MUUNK

• Plastikrocker
Endnu en betinget frakendelse af kortet
« Dato: September 01, 2008, 09:26:52 pm »
Var et kvarter for sent på den, da jeg skulle hen til en kunde i dag. Så jeg gav den lidt pedal på motorvejen. Kørte bestemt ikke råddent, men mellem 130 og 170 afhængig af forholdene.
Nå men jeg overhaler en hvid kassevogn, og tænker ikke mere over det... - andet end at den pludselig ligger bag mig i 20 minutters tid. Nå men, det kan jo være en håndværker der også har travt ligesom mig - NOT!!! Det var policen der havde travlt med at måle min hastighed.. :police:
Jeg bliver selvfølgelig hevet ind til siden da jeg kører af motorvejen, og her er dommen:

Betinget frakendelse af kortet.
4.500,- i bøde.
Ny teori prøve.
Ny praktisk prøve.

Alt dette for at køre 162 km/t.

Æv bæv mand... Nå men, han havde video udstyr i bilen, så der var ikke så meget at stille op. At tage den i retten har jeg hverken tid eller overskud til...

Pengene er jeg såmænd "ligeglad" med, men prøverne er jeg satme ikke meget for....

Så mit spørgsmål er, hvis jeg nu dumper enten den teoritiske prøve, eller den praktiske. Vil jeg så kunne gå op igen? Og vil mit kørekort blive inddraget i mellem tiden, indtil jeg består? Og hvor mange gange kan jeg gå op?
Kawasaki ZX10-R 07´ sort ;-)

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Endnu en betinget frakendelse af kortet
« Svar #1 Dato: September 01, 2008, 09:39:39 pm »
Mener at du har en ekstra chance... Og skulle det mislykkedes.. så er det ikke kun bilkørekort.. Men også dit mc kort og lastbil hvis du også har det., så læs læs læs...

GTI

• Sandt SVin
  • Go big or go HOME!
« Svar #2 Dato: September 01, 2008, 09:51:27 pm »
Trist å miste kortet, hvor lenge må du klare deg uten det?

..Trodde nesten det var umulig å miste førerkortet i Danmark; må visst tenke anderledes neste gang jeg er der...;)
Nå med GSX-R 750 K7 ('07)

Tidligere MCer:
1098 S ('08)
YZF-R1 RN12 ('06)
VFR800A7 VTEC ('07)
SV650SK3 ('03)

"Only a motorcyclist understands why a dog sticks his head out of a car window

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #3 Dato: September 01, 2008, 10:25:48 pm »
Du har 3 forsøg til at bestå - så skal du generhverve hele baduljen.

Dumper du EN gang, tager de kortet til du består køreprøven.

Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #4 Dato: September 01, 2008, 10:40:12 pm »
Det er satme ærgeligt Muunk! Held og lykke med prøverne... Afhængigt af hvor du er fra kan jeg anbefale TipTop Trafik på Frederiksberg.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

pam

• Gæst
« Svar #5 Dato: September 01, 2008, 10:44:02 pm »
hvis du dumper den teoritiske prøve så har du kørsels forbud til du består igen og man har max 3gange til det............. det står der i hvert til fald i det brev min kammerat har fået........ :dead:

Jesper Jensen

• Sandt SVin
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
« Svar #6 Dato: September 02, 2008, 06:17:18 am »
hvis du dumper den teoritiske prøve så har du kørsels forbud til du består igen og man har max 3gange til det............. det står der i hvert til fald i det brev min kammerat har fået........ :dead:

Og sådan var det også for 4 år siden da jeg var møllen igennem..

Havde i øvrigt 5 fejl til teori-prøven :D - teori-prøvemanden var ikke meget for at give mig kortet :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

roadpilot

• Sandt SVin
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
« Svar #7 Dato: September 02, 2008, 05:22:08 pm »
Hej Muunk, skrev det til Andrë også, men du får den også lige...

SURT SURT SURT!!!

Bare et lille råd hvis du ender med at tage kortet igen!

Måske du skulle overveje en ny-erhvervelse i stedet for en gen-erhvervelse!! Hvis du er tilmeldt et kørerskolehold på en kattegori du ikke har, inden modtager domkendelsen kan du slå to fluer med et smæk! Du generhverver alle de gamle kattegorier samtidigt med at du får en extra. Desuden får du tre chancer til både teori- og kørerprøve da det er en nyerhvervelse. Ellers så skal den sidde i skabet første gang.....

mvh
Kennet
kilosvin med div udstyr...

MUUNK

• Plastikrocker
« Svar #8 Dato: September 02, 2008, 06:28:50 pm »
Hej Muunk, skrev det til Andrë også, men du får den også lige...

SURT SURT SURT!!!

Bare et lille råd hvis du ender med at tage kortet igen!

Måske du skulle overveje en ny-erhvervelse i stedet for en gen-erhvervelse!! Hvis du er tilmeldt et kørerskolehold på en kattegori du ikke har, inden modtager domkendelsen kan du slå to fluer med et smæk! Du generhverver alle de gamle kattegorier samtidigt med at du får en extra. Desuden får du tre chancer til både teori- og kørerprøve da det er en nyerhvervelse. Ellers så skal den sidde i skabet første gang.....

mvh
Kennet

Mange tak for rådet Kennet... Men jeg må indrømme at jeg vitterlig ikke ved hvilken kategori det skulle være, da jeg har til MC og bil... Mht. job, får jeg aldrig brug for hverken lastbil eller trailerkort. Men måske du har en god grund til at tage en anden kategori?
Kawasaki ZX10-R 07´ sort ;-)

roadpilot

• Sandt SVin
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
« Svar #9 Dato: September 02, 2008, 09:07:04 pm »
Det kunne jo være at du en dag skulle få lyst til at sætte en større MC trailer bag bilen og derved komme over grænsen for det alm kort. Det kommer ikke til at koste meget mere end en generhvervelse, og så er der jo lige den med de extra chancer! -Det ville sku være dumt at dumpe en kører prøve fordi en eller anden idiot laver noget helt galt og du ikke reagerer som den sagkyndige gerne vil have det! -og derved miste ikke bare dit MC kort, men også kortet til bilen...

Bare et synspunkt fra min side....
kilosvin med div udstyr...

Wings

• Søndagskører
  • **
« Svar #10 Dato: September 02, 2008, 09:14:59 pm »
Det er sq trist og jeg kan ikke sige andet end at jeg håber du klarer prøverne første gang :)