Var et kvarter for sent på den, da jeg skulle hen til en kunde i dag. Så jeg gav den lidt pedal på motorvejen. Kørte bestemt ikke råddent, men mellem 130 og 170 afhængig af forholdene.
Nå men jeg overhaler en hvid kassevogn, og tænker ikke mere over det... - andet end at den pludselig ligger bag mig i 20 minutters tid. Nå men, det kan jo være en håndværker der også har travt ligesom mig - NOT!!! Det var policen der havde travlt med at måle min hastighed..
Jeg bliver selvfølgelig hevet ind til siden da jeg kører af motorvejen, og her er dommen:
Betinget frakendelse af kortet.
4.500,- i bøde.
Ny teori prøve.
Ny praktisk prøve.
Alt dette for at køre 162 km/t.
Æv bæv mand... Nå men, han havde video udstyr i bilen, så der var ikke så meget at stille op. At tage den i retten har jeg hverken tid eller overskud til...
Pengene er jeg såmænd "ligeglad" med, men prøverne er jeg satme ikke meget for....
Så mit spørgsmål er, hvis jeg nu dumper enten den teoritiske prøve, eller den praktiske. Vil jeg så kunne gå op igen? Og vil mit kørekort blive inddraget i mellem tiden, indtil jeg består? Og hvor mange gange kan jeg gå op?